  • 1. Data: 2015-12-14 18:53:27
    Temat: plac mandaty
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-a
    rtykuly/skarb%c3%b3wka-z%c5%82upi-kierowc%c3%b3w/ar-
    AAgid19

    "Od początku przyszłego roku skarbówka będzie właścicielem naszych
    mandatów. Zmiany w ustawie o administracji podatkowej spowodują, że to
    z wystawianych mandatów więcej pieniędzy ma trafiać do budżetu.
    Jeśli nie zapłacisz mandatu skarbówka zareaguje znacznie szybciej niż
    do tej pory. Zmiany w przepisach wprowadzono w celu poprawy
    skuteczności ściągania mandatów. Jak przypomina serwis gazeta.pl dziś
    system jest niepotrzebnie skomplikowany o jeden krok. Policja wystawia
    mandat, te niespłacone w terminie trafiają do urzędu wojewódzkiego, a
    dopiero stamtąd do urzędu skarbowego, który pobiera należne kwoty np.
    z podatków.

    Dzięki zmianie w ustawie proces ten zostanie uproszczony, bo zostanie
    z niego usunięty urząd wojewódzki. Właścicielem długu od razu będzie
    skarbówka."

    Prawde mowiac tych pismackich rewelacji nie rozumiem - mandaty do tej
    pory placilo sie na konto UW.

    Czy policja z nimi cokolwiek robila ? Chyba nie, przekazywala od razu
    do UW.

    A teraz co bedzie - konto od razu US ?

    J.

  • 2. Data: 2015-12-15 11:56:57
    Temat: Re: plac mandaty
    Od: "t" <t...@o...pl>

    Nic nowego. Skarbówka ściąga mandaty juz od przynajmniej 3 lat. W 2012
    dostałem mandat i skarbówka zgłosiła się do mnie juz po 3 miesiącach ;)

    pozdrawiam
    Tor

  • 3. Data: 2015-12-15 12:00:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t" napisał w wiadomości grup
    >Nic nowego. Skarbówka ściąga mandaty juz od przynajmniej 3 lat. W
    >2012 dostałem mandat i skarbówka zgłosiła się do mnie juz po 3
    >miesiącach ;)

    Od znacznie dawniej, byc moze od samego poczatku.

    Tym niemniej - jakies zmiany widac planuja.
    Teraz bedzie konto od razu US czy co ?

    J.

  • 4. Data: 2015-12-15 18:50:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 14 Dec 2015 18:53:27 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A teraz co bedzie - konto od razu US ?

    A może z tego ogniwa wyeliminować też policję?

    --
    Marek

  • 5. Data: 2015-12-15 19:15:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Mon, 14 Dec 2015 18:53:27 +0100, "J.F."
    >A może z tego ogniwa wyeliminować też policję?

    A oni nie byli wyeliminowani od dawna ?
    Wystawiaja, przekazuja do UW, i dalej ich chyba mandaty nie
    interesuja.
    Ewentualnie - wystawiali, i dalej ich nie interesowaly, choc powinni
    przekazac do UW.

    Bo wgladu w konta UW to chyba nie mieli ?

    J.

  • 6. Data: 2015-12-17 23:32:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 15 Dec 2015 19:15:53 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > interesuja.
    > Ewentualnie - wystawiali, i dalej ich nie interesowaly, choc

    Mam na myśli aby mandaty wystawiły firmy prywatne. Podobnie powinny
    być obsługiwane fotoradary. Porządek byłby po miesiącu.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2015-12-18 08:13:01
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > powinni
    >
    > Mam na myśli aby mandaty wystawiły firmy prywatne. Podobnie powinny być
    > obsługiwane fotoradary. Porządek byłby po miesiącu.

    Dopiero by były nadużycia i pogoń za pieniądzem :)

  • 8. Data: 2015-12-18 08:46:46
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-12-15 o 18:50, Marek pisze:
    > A może z tego ogniwa wyeliminować też policję?
    Dokładnie. Kasę od razu powinni inkasować koledzy Bolka, Bronka, czy
    innego Jarka - Rychu i Zdzichu ;-)

    Maciek

  • 9. Data: 2015-12-18 11:53:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 18 Dec 2015 08:13:01 +0100, Czesław
    Wiśniak<k...@w...pl> wrote:
    > Dopiero by były nadużycia i pogoń za pieniądzem :)

    Ale zrobiłby się porządek bo mało kto by się wychylał. A nadużycia -
    to dałoby się to uregulować. Mandaty powinny być o wiele niższe ale
    za to o wiele częstsze, tak aby kierowcom wydawało się że płacą
    mniej :).
    Część kasy z tych mandatów powinna iść na nagrody dla odcinkowego
    nagradzania kierowców (tych co przejadą odcinek przepisowo). Od dawna
    wiadomo, że nagradzanie bardziej motywuje i mobilizuje niż karanie.

    --
    Marek