  • 1. Data: 2018-05-31 16:55:34
    Temat: płacenie telefonem
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    zastanawiam się nad tym, jak działa "płacenie" telefonem. Na stronie
    banku wyczytałem ze muszę sobie zainstalować android pay. bezpieczne to?
    Będę musiał "googlowi" podać na stałe numer karty i zaufać, czy mogę to
    zrobić na zasadzie skarbonki/prepaida? Czy Lineage os /Root nie wyklucza
    płacenia telefonem?
    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 2. Data: 2018-05-31 18:49:27
    Temat: Re: płacenie telefonem
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    On 31.05.2018 16:55, ToMasz wrote:
> [...]
    > Będę musiał "googlowi" podać na stałe numer karty i zaufać, czy mogę to
    > zrobić na zasadzie skarbonki/prepaida? Czy Lineage os /Root nie wyklucza
    Root zazwyczaj kłóci się z płatnościami zbliżeniowymi i nie jest to
    problem natury technicznej, a prawnej - firma VISA nie chce, aby ta
    funkcja działała na smartfonach, na których "złamano zabezpieczenia
    producenta".
    Płatności zbliżeniowe wykorzystują technologię NFC, więc smartfon musi
    być w nią wyposażony, aby móc z tej funkcji korzystać.
    Informacji na temat płatności zbliżenowych można poszukać w sieci np.
    pod hasłem "NFC HCE".
    Jeśli chodzi o same płatności zbliżeniowe to umożliwia je też wiele
    aplikacji banków, nie musi to być Android Pay.

  • 3. Data: 2018-05-31 20:04:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-05-31 o 16:55, ToMasz pisze:
> [...]
    > banku wyczytałem ze muszę sobie zainstalować android pay. bezpieczne to?
    > Będę musiał "googlowi" podać na stałe numer karty i zaufać, czy mogę to

    Musisz podać. Telefon musi obsługiwać NFC. Bezpieczne tak samo jak
    normalne płacenie zbliżeniowe przy użyciu karty (tylko nie musisz mieć
    karty).

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2018-06-01 15:05:39
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    il.me
    *ToMasz* napisał(-a):

> [...]
    > to? Będę musiał "googlowi" podać na stałe numer karty i zaufać, czy
    > mogę to zrobić na zasadzie skarbonki/prepaida? Czy Lineage os /Root

    Korzystam z płatności zbliżeniowych telefonem z aplikacji iKO, czyli
    banku PKO BP i chwalę sobie. Po odpowiedniej konfiguracji nawet nie
    trzeba uruchamiać aplikacji, tylko na moment płatności włączyć NFC.
    Kartę nie zawsze mam przy sobie, ale telefon rzadko zdarza mi się
    "porzucić". Root może być problem dla płatności.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 5. Data: 2018-06-02 15:31:28
    Od: j...@i...pl

    On Fri, 1 Jun 2018 15:05:39 +0200, "Big Jack" <a...@b...zz> wrote:

    >Root może być problem dla płatności.

    Nie tylko root. W przypadku Xiaomi płatność (AndroidPay) NFC działa
    tylko na romach Global. Na miuipolska nie. Nie działa też podobno przy
    odblokowanym bootloaderze.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 6. Data: 2018-06-02 15:55:00
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 02.06.2018 o 15:31, j...@i...pl pisze:

    > Nie tylko root. W przypadku Xiaomi płatność (AndroidPay) NFC działa
    > tylko na romach Global. Na miuipolska nie. Nie działa też podobno przy
    > odblokowanym bootloaderze.

    Nie rozumiem idei płacenia telefonem. Przecież można płacić bezdotykowo
    kartą bankomatową. I jest dużo mniejsza od telefonu.

  • 7. Data: 2018-06-02 16:00:18
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    On 02.06.2018 15:55, Borneq wrote:

    > Nie rozumiem idei płacenia telefonem. Przecież można płacić bezdotykowo
    > kartą bankomatową. I jest dużo mniejsza od telefonu.
    Dzięki temu można płacić nie mając portfela przy sobie (zakładając, że
    kartę trzymamy w portfelu).
    Poza tym oprócz płatności zbliżeniowej jest jeszcze BLIK.

  • 8. Data: 2018-06-02 16:04:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-06-02 o 15:55, Borneq pisze:

    > Nie rozumiem idei płacenia telefonem. Przecież można płacić bezdotykowo
    > kartą bankomatową. I jest dużo mniejsza od telefonu.

    Ale trzeba ją mieć, a płacąc telefonem można jej nie mieć.

    A jeśli mam wybierać, czy wziąć telefon, czy kartę, to zwykle weźmie się
    telefon.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2018-06-02 16:17:53
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 02.06.2018 o 16:04, Liwiusz pisze:
    > Ale trzeba ją mieć, a płacąc telefonem można jej nie mieć.
    >
    > A jeśli mam wybierać, czy wziąć telefon, czy kartę, to zwykle weźmie się
    > telefon.

    Mając kartę nie trzeba telefonu.
    Łatwiej jest gdy się ma telefon, wziąć jeszcze kartę, niż odwrotnie.

  • 10. Data: 2018-06-02 16:52:26
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-06-02 o 16:04, Liwiusz pisze:

    > Ale trzeba ją mieć, a płacąc telefonem można jej nie mieć.
    >
    > A jeśli mam wybierać, czy wziąć telefon, czy kartę, to zwykle weźmie się
    > telefon.

    Dlaczego wybierać?
    Kartę wsuniesz w etui większości dzisiejszych telefonów.
    Jak bardzo nie chcesz to skoro do kieszeni wejdzie telefon
    do zmieści się tam sporo mniejsza karta.