  • 1. Data: 2012-07-07 20:57:23
    Temat: plakietka umweltzone berlin
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Planuję wyjazd do Berlina, czy wiecie w jaki sposób bezproblemowo nabyć
    plakietkę Umweltzone? Samochód to TDI z EURO3. Da się to na miejscu załatwić
    szybko? Wszedłem na stronę .de i mozna złozyc wniosek online ale piszą, ze z
    wyprzedzeniem 3 tygodniowym, a ja planuję wyjazd za kilka dni.

    Jest też strona w PL na której sprzedają za 75PLN.

    Ktoś cos doradzi jak to w praktyce zrobic?

  • 2. Data: 2012-07-07 21:09:26
    Temat: Re: plakietka umweltzone berlin
    Od: "Docent Zylber" <D...@P...edu.com>

    >Jest też strona w PL na której sprzedają za 75PLN.
    uwarzasz że to dorgo? a wisz ile to 20 ojro jest?

    Docent

  • 3. Data: 2012-07-07 22:07:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Arbiter wrote:

    > Ktoś cos doradzi jak to w praktyce zrobic?

    Odszukać na stronach Berlina
    informacji o strefach. Są tam lokalizacje kilku stacji
    diagnostycznych i tam kupisz od ręki za chyba 5 czy 7 EUR.
    Ale musi być dzień i godziny pracy (nie kupisz np w niedzielę)
    Nie interesowałem się dokładnie, bo auto zamierzam
    postawić i korzystac z komunikacji.

  • 4. Data: 2012-07-07 22:23:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

> [...]
    > Ale musi być dzień i godziny pracy (nie kupisz np w niedzielę)
    > Nie interesowałem się dokładnie, bo auto zamierzam

    Ale się nudziłem, to i odszukałem:
    http://www.stadtentwicklung.berlin.de/umwelt/luftqua
    litaet/de/luftreinhalteplan/download/touristeninfo_p
    l.pdf

  • 5. Data: 2012-07-07 23:38:26
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    http://www.stadtentwicklung.berlin.de/umwelt/luftqua
    litaet/de/luftreinhalteplan/download/touristeninfo_p
    l.pdf

    dziękuję, super link

  • 6. Data: 2012-07-08 10:52:23
    Od: JohnyK <j...@t...pl>

    Arbiter wrote:

    > Jest te? strona w PL na kt?rej sprzedaj? za 75PLN.
    >
    > Kto? cos doradzi jak to w praktyce zrobic?

    Piszą trzy tygodnie a załatwiają w 2 dni.
    --
    JK

  • 7. Data: 2012-07-08 21:32:45
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2012-07-08 10:52, JohnyK pisze:
    > Piszą trzy tygodnie a załatwiają w 2 dni

    Tylko, że to jest zwykłe złodziejstwo.
    Plakietka w Niemczech kosztuje bez żadnej łaski 5EUR a procedura trwa <
    5 minut.
    P.

  • 8. Data: 2012-07-08 21:44:29
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-07-08 21:32, Pan Piskorz pisze:

    > Tylko, że to jest zwykłe złodziejstwo.

    Bo, ponieważ? Znaczy DEKRA Polska to złodzieje?

    > Plakietka w Niemczech kosztuje bez żadnej łaski 5EUR a procedura trwa <
    > 5 minut.

    5 albo więcej, trzeba wiedzieć parę rzeczy i jeszcze znać język.

  • 9. Data: 2012-07-08 23:14:26
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2012-07-08 21:44, Artur Maśląg pisze:
    > Bo, ponieważ? Znaczy DEKRA Polska to złodzieje?

    Bo biorą 75 zł, stanowczo za dużo, ponad trzykrotność ceny.

    > 5 albo więcej, trzeba wiedzieć parę rzeczy i jeszcze znać język.

    5 EUR, nie więcej. Nic nie trzeba wiedzieć, mieć jedynie dowód
    rejestracyjny (polski) auta ze sobą. Nie jesteś w stanie jednego zdania
    po niemiecku się nauczyć jadąc do Niemiec? Trudno też spotkać osobę nie
    mówiącą po angielsku.
    P.

  • 10. Data: 2012-07-09 07:49:00
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-07-08 23:14, Pan Piskorz pisze:

    > Bo biorą 75 zł, stanowczo za dużo, ponad trzykrotność ceny.

    Aha, biorą. Koszty pracy rozumiem pominąłeś prze tej okazji.
    No fakt, najlepiej za darmo to za ludzi załatwiać.

    > 5 EUR, nie więcej.

    Albo więcej.

    > Nic nie trzeba wiedzieć, mieć jedynie dowód
    > rejestracyjny (polski) auta ze sobą. Nie jesteś w stanie jednego zdania
    > po niemiecku się nauczyć jadąc do Niemiec?

    LOL - a jaki to ma związek ze mną?
    Wyglądasz na zagubionego w swych oskarżeniach.

    > Trudno też spotkać osobę nie mówiącą po angielsku.

    Rzekłbym, że raczej nietrudno i do tego punkt może być akurat zamknięty.
    No, ale co kto lubi.