  • 1. Data: 2012-04-15 01:55:26
    Temat: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    Witam. Jezeli jest na sali ktos kto sie zna na chemii i fizyce to
    prosilbym o zabranie glosu.

    Otoz potrzebuje troche lepszy niz standardowy plyn chlodniczy poniewaz
    standardowe w pewnych warunkach nie daja rady. Od razu uprzedzam aby nie
    pisac o zakamienionej chlodnicy czy zuzytej pompie wody, bo wszystko w
    silniku jest sprawne i nowe, lecz temperatura otoczenia czesto siega 55C
    i to wszystko w polaczeniu z podjazdem pod stroma i dluga gore ciezkim i
    zapakowanym autem powoduje gotowanie chlodziwa.

    Koncentrat prestone mozna zmieszac z woda w proporcjach 7:3 i wg
    producenta temperatura wrzenia bedzie 136 st.
    http://www.prestone.pl/produkty/uklad-chlodzenia/kon
    centrat-plynu.html

    i to by bylo ok, ale mam obawy czy taka mikstura, pomimo ze wytrzyma
    wyzsza temperature, to czy przypadkiem nie bedzie gorzej odbierac i
    oddawac cieplo niz taka 50:50 i w konsekwencji uzyskiwac wyzsza temperature?

    czy ktos potrafi oszacowac co jest lepsze:

    a) nizsza temp wrzenia ale szybsze odprowadzenie ciepla
    b) wyzsza temp wrzenia i wolniejsza wymiana ciepla

    i na konie pytanie o preparat Millers Extracool
    http://millersoils.pl/catalog/product.php?id_product
    =298

    pisza ze zwieksza odpornosc plynu na wysoka temp o 15C.

    zastanawiam sie czy zrobienie miktsury z punktu a + ten preparat bedzie
    sensowne ?

  • 2. Data: 2012-04-15 02:18:07
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > zastanawiam sie czy zrobienie miktsury z punktu a + ten preparat bedzie
    > sensowne ?

    pomylka. oczywiscie mysle o zrobieniu mieszanki 7:3 plus ten extracool

  • 3. Data: 2012-04-15 02:28:26
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    marcin <l...@k...cwo> napisał(a):

> [...]
    >
    > pisza ze zwieksza odpornosc plynu na wysoka temp o 15C.
    >
    > zastanawiam sie czy zrobienie miktsury z punktu a + ten preparat bedzie
    Według mnie nic takimi mieszankami nie osiągniesz. Ile ciepła wyprodukujesz
    tyle musisz wytracić na chłodnicy. Jeżdżę na dziewięćdziesięcio procentowym
    roztworze glikolu z wodą ( 90 glikol 10 woda). Szybciej się silnik grzeje ale
    i szybciej stygnie. Na wodzie bilans energetyczny będzie taki sam tylko czasy
    się wydłużą. Potrzebujesz zwiększyć przepływ cieczy a nie jej temperaturę
    wrzenia. Poza tym jak zwiększysz temperaturę wrzenia a nie zwiększysz
    odprowadzania ciepła to i tak przegrzejesz silnik. Doraźnie możesz wyjąć
    termostat. On wprowadza spore straty przepływu. Jedyne rozwiązanie to
    zwiększenie chłodnicy.

  • 4. Data: 2012-04-15 02:39:09
    Od: marcin <l...@k...cwo>

> [...]
    > odprowadzania ciepła to i tak przegrzejesz silnik. Doraźnie możesz wyjąć
    > termostat. On wprowadza spore straty przepływu. Jedyne rozwiązanie to

    zgodze sie ze bilans bedzie taki sam. jednak moze jest cien szansy ze
    brakuje tych kilku-kilkinastu stopni wiecej do wrzenia :)

    skad wziales czysty glikol ?

    przeplywu nie zwieksze bo nie ma za bardzo jak. chyba ze sa jakies
    rozwiazania typu dodatkowa pompa wody ? guglalem ale nic sensownego,
    tylko jakies wydumki za setki i tysiace zl. jezeli by sie znalazla jakas
    prosta pompa wody co by wsadzic ja na dolny waz od chlodnicy, to czemu
    nie. ale nie znalazlem. srednica weza 35mm.

    termostat - tez myslalem o tym zeby go wyjac ale niestety nie moge tak
    zrobic. jest to termostat dwuobiegowy - otwierajac duzy obieg zamyka
    mniejszy. tak wyglada: http://www.motoneo.pl/img/350/mid/adc49205_a.jpg
    gdyby dzialal tak ze tylko otwiera i nic nie zamyka - juz dawno bym go
    wywalil.

    pozostaje mi wiec eksperymentowanie z mieszankami. chlodnicy wiekszej
    nie ma jak zalozyc, dodatkowego wentylatora rowniez. moim zdaniem
    przyczyna tych problemow jest chlodnica klimatyzacji i wiatrak na niej.
    wydaje mi sie ze skutecznie tlumi przeplyw powietrza przez chlodnice
    wody.

    no i pytanie czy preparat Extracool faktycznie moze cos dac czy szkoda
    kasy ?

  • 5. Data: 2012-04-15 02:42:18
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "marcin" <l...@k...cwo> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > pisza ze zwieksza odpornosc plynu na wysoka temp o 15C.
    >
    > zastanawiam sie czy zrobienie miktsury z punktu a + ten preparat bedzie

    Co to za samochód? Nie można włożyć większej chłodnicy od silniejszej wersji
    silnikowej?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 6. Data: 2012-04-15 02:47:26
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > Co to za samochód? Nie można włożyć większej chłodnicy od silniejszej
    > wersji silnikowej?

    nie mozna. juz jest wsadzona troche grubsza(5mm) chlodnica w dodatku
    miedziana. nic to nie dalo w stosunku do europejskiej aluminiowej.
    zwiekszylo tylko wage o 4kg i juz widac jak peka mocowanie
    chlodnicy(przykrecana na sztywno do budy + jazda po dziurach przez setki km)
    wiekszej gabarytowo nie mozna wsadzic. po bokach elementy zawieszenia
    (maglownica etc), od gory maska, od dolu tez jakies czesci. grubsza tez
    nie wejdzie bo koliduje z wiatrakiem na silniku.

  • 7. Data: 2012-04-15 03:01:24
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > (maglownica etc), od gory maska, od dolu tez jakies czesci. grubsza tez
    > nie wejdzie bo koliduje z wiatrakiem na silniku.

    Może wiatrak ma za małe obroty?

    Czy jest to BMW?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 8. Data: 2012-04-15 03:10:39
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > Może wiatrak ma za małe obroty?

    wiatrak ma wisko ktore moge zablokowac i uzyskac w ten sposob maksymalne
    obroty. nic to nie daje. generalnie technicznie nic sie juz nie da
    polepszyc wiec nie ma sensu o tym dyskutowac.

    w sklepach tuningowych sa jakies koce na turbosprezarke ktore stosuja
    tuningowcy i podobno potrafi to skutecznie obnizyc temperature w komorze
    silnika. tylko ze jest drogie i mam watpliwosci czy dzieki temu
    sprezarka nie bedzie miala za goraco.

  • 9. Data: 2012-04-15 08:10:25
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Może spróbuj poszukać odpowiedzi na forach off-roadowych. Tam często
    powstają jakieś wydumane projekty SAM a i temat temperatur jest często
    poruszany.

    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050

  • 10. Data: 2012-04-15 08:43:12
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-04-15 01:55, marcin pisze:
    (ciach)

    Zamiast całej tej zabawy kup XC2V Flypmode.