  • 1. Data: 2010-05-10 14:17:42
    Temat: płytki cd/dvd plusy i minusy
    Od: "Papa5merf" <P...@p...pl>

    zastanawiam się jaka jest praktyczna różnica między standardami płytek
    plusuf i minusuf?:O)
    wiem jedynie że minusy znacznie wolniej się nagrywają, więc w jakim celu się
    je produkuje i po kiego je sprzedawcy wciskają na potęgę?:O)

    ktoś może wyjaśni jakieś plusy i minusy obu standardów?:O)

  • 2. Data: 2010-05-10 18:10:32
    Temat: Re: płytki cd/dvd plusy i minusy
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-05-10 16:17, Papa5merf pisze:
    > wiem jedynie że minusy znacznie wolniej się nagrywają, więc w jakim celu
    > się
    > je produkuje i po kiego je sprzedawcy wciskają na potęgę?:O)

    Kto Ci powiedział, że minusy się wolniej nagrywają? Chyba nie
    wyciągnąłeś takich wniosków dlatego, że twoja nagrywarka je gorzej
    obsługuje?

    > ktoś może wyjaśni jakieś plusy i minusy obu standardów?:O)

    Dla zwykłego użytkownika różnicę są praktycznie żadne. Minusówki były
    pierwsze, a więc więcej starszych urządzeń je przeczyta. Jest jeszcze
    parę różnic w samej strukturze, ale dla użytkownika są nieistotne.

  • 3. Data: 2010-05-10 18:25:04
    Od: "latet" <l...@s...pl>

    Różnica ta jest dziś prawie tak mało istotna jak kolor okładki plytki :-)

    Jedyna naprawdę istotna sprawa to, że nie uda się skopiować nagranej po brzegi
    płyty "minus" na czystą płytkę "plus", co w pewnych pechowych okolicznościach
    może wkurzyć nieświadomego użytkownika. Po prostu "minusy" mieszczą kilka MB
    więcej.

    latet

  • 4. Data: 2010-05-10 22:58:31
    Od: Mikołaj Tutak <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com>

    W dniu 2010-05-10 20:10, Tomaszek pisze:

    > Kto Ci powiedział, że minusy się wolniej nagrywają? Chyba nie
    > wyciągnąłeś takich wniosków dlatego, że twoja nagrywarka je gorzej
    > obsługuje?

    W uproszczeniu można przyjąć, że "plusy" nagrywają się szybciej ze
    względu na doskonalszy/precyzyjniejszy sposób prowadzenia lasera po ścieżce.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 5. Data: 2010-05-10 23:30:20
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-05-11 00:58, Mikołaj Tutak pisze:
    > W uproszczeniu można przyjąć, że "plusy" nagrywają się szybciej ze
    > względu na doskonalszy/precyzyjniejszy sposób prowadzenia lasera po
    > ścieżce.

    Jakiego to są rzędu różnice: mikro czy milisekund? ;) Można to dostrzec
    poza syntetycznymi testami? ;)

  • 6. Data: 2010-05-11 01:54:12
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Papa5merf in news:4be84ad9$0$2599$65785112@news.neostrada.pl
> [...]
    > się je produkuje i po kiego je sprzedawcy wciskają na potęgę?:O)
    > ktoś może wyjaśni jakieś plusy i minusy obu standardów?:O)

    jakoś tak:

    1.
    nagrywanie "+" dvd o tym samym indeksie prędkości co "-" jest szybsze,
    bowiem "-" jest na bieżąco formatowany, "+" tego nie wymaga.

    2.
    "-" nie jest i nie będzie zgodny z Mt.Rainer

    3.
    zdaje sie,że "+" są lepiej zabezpieczone przed utratą danych, dlatego poleca
    się je do archiwizacji, natomoast "-" dobrze jest używać do filmów, gdyż są
    lepiej rozpoznawane przez starsze stacjonarne DVD i w wypadku utraty jakiejś
    małej porcji informacji, nie jest to tak krytyczne jak przy programach.
    Ale skoro dysponujemy bitsettingiem na "+", to w zasadzie brak wiekszych
    powodów by używać "-".

    o MTRainer i o bitsettingu - zobacz w google.

  • 7. Data: 2010-05-11 08:05:09
    Od: "latet" <l...@s...pl>

    > 2.
    > "-" nie jest i nie będzie zgodny z Mt.Rainer

    A kto by się dziś tym przejmował.

    > 3.
    > zdaje sie,że "+" są lepiej zabezpieczone przed utratą danych, dlatego poleca
    > się je do archiwizacji

    Myślę, że jakość danego nośnika jest o wiele ważniejszym parametrem, niż jego
    typ. Różnica w zabezpiezpieczeniu nadmiarowością danych między + a - jest
    niewielka.

    > Ale skoro dysponujemy bitsettingiem na "+", to w zasadzie brak wiekszych
    > powodów by używać "-".

    Ja mam powód - jakoś dziwnym trafem w ostatnich miesiącach trudno mi trafić na
    dobrej jakości plusy, natomiast łatwiej na minusy (Sony, Verbatim). Plusy od
    tych producentów, zwłaszcza Verbatima - bardzo się pogorszyły. Oczywiście mam tu
    na myśli wyniki testów PIE/PIF nagranych płytek.

    latet

  • 8. Data: 2010-05-11 09:54:13
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > wiem jedynie że minusy znacznie wolniej się nagrywają, więc w jakim celu
    > się
    > je produkuje i po kiego je sprzedawcy wciskają na potęgę?:O)

    bzdura

    > ktoś może wyjaśni jakieś plusy i minusy obu standardów?:O)

    kupuje + bo z + mozesz zrobic -
    :)

  • 9. Data: 2010-05-11 10:15:26
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    latet in news:hsb338$qdv$1@inews.gazeta.pl
    > A kto by się dziś tym przejmował.

    to jest o tyle istotne, o ile jest sytuacja,że istotne sa te czynniki:
    http://www.cdrinfo.pl/artykuly/mountrainier/
    tylko tyle mialo znaczyc to, co napisalem. i koniec :)

    > Myślę, że jakość danego nośnika jest o wiele ważniejszym parametrem,

    najprawdopodobniej; zwlaszcza przy dzisiejszych masowo kiepskich plytach

    > niż
    > jego typ. Różnica w zabezpiezpieczeniu nadmiarowością danych między + a
    > - jest niewielka.

    ale jest; i to bywa istotne. Niekiedy prawdopodobnie nawet nie zauwaza sie
    tego.

> [...]
    > Verbatim). Plusy od tych producentów, zwłaszcza Verbatima - bardzo się
    > pogorszyły. Oczywiście mam tu na myśli wyniki testów PIE/PIF nagranych

    u mnie koszmar - bywa, ze czy to verbatim, czy to sony, czy to... - polowa
    paczki do kosza po tescie pie/pif.
    Najczesciej - jesli juz - sprawdzaja sie plyty typu mydłopowidło. Problemem
    jest ich trwalosc.... Tajemnica.

  • 10. Data: 2010-05-11 11:47:34
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > natomoast "-" dobrze jest używać do filmów, gdyż są lepiej rozpoznawane
    > przez starsze stacjonarne DVD i w wypadku utraty jakiejś małej porcji
    > informacji, nie jest to tak krytyczne jak przy programach.

    to niech juz se kupi te "plusy" i zmienia booktype podczas nagrywania filmow
    :)