  • 1. Data: 2015-04-26 21:07:39
    Temat: pobór prądu na standbayu
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    myślałem ze mnie temat nie dotyczy, bo od dawien dawna mam upsa a on jak
    wiadomo nawet wyłączony ładuje akumulatory i zjada paręnaście (dziesiąt)
    wat. co wiec będę się matrwił o jakieś pojedyńcze waty połykane przez
    ładowarki do telefonów? Zdziwiłem się jak przeleciałem przez mieszkanie
    z watomierzem wtykanym do gniazdka. Telewizor plazmowy panasonic, 37wat
    świecący diodką na zielono. wyłączony guzikiem z boku obudowy - 25 wat.
    co jest? Uszkodzony czy co? Komputer (drugi w domu, bez upsa) 25wat. po
    kija mu te 25wat? ja wiem że wystawia cały czas 5v na klawiaturę, myszkę
    i usb, ale 25 wat? Pomyślałem że może mam miernik zepsuty, ale drukarka
    brother wifi, z napisem na wyświetlaczu "oczekiwanie" pobiera 2 waty.
    ładowarki - różnie. czasem zero (znaczy poniżej progu pomiarowego)
    czasem 7, a nawet 10 podczas pracy (mimo że na wyjściu jest 5v 650ma)
    Co by można sensownego zrobić z paroma odbiornikami które "łykają"
    ponad 20W non stop? Czy są jakieś sensowne, niepsujące, estetyczne
    przedłużacze z wyłącznikami poszczególnych gniazd? Może jakieś
    wyłączniki sterowane podczerwienią, które same w sobie nie pobierają za
    dużo energii?
    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 2. Data: 2015-04-26 21:16:55
    Temat: Re: pobór prądu na standbayu
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    ToMasz pisze:
> [...]
    > przedłużacze z wyłącznikami poszczególnych gniazd? Może jakieś
    > wyłączniki sterowane podczerwienią, które same w sobie nie pobierają za

    Ten watomierz uwzględnia cosinus fi?

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 3. Data: 2015-04-26 21:25:07
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-04-26 o 21:07, ToMasz pisze:
> [...]
    > kija mu te 25wat? ja wiem że wystawia cały czas 5v na klawiaturę, myszkę
    > i usb, ale 25 wat? Pomyślałem że może mam miernik zepsuty,

    A co to za "miernik" ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2015-04-26 21:51:49
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 26.04.2015 o 21:25, PeJot pisze:

    > A co to za "miernik" ?

    mniej więcej takie coś.

    https://www.jula.pl/globalassets/catalog/productimag
    es/406074.jpg?width=1024&height=1024&scale=both&bgco
    lor=white

    czyli z jednej strony gniazdko, z drugiej wtyczka a pomiędzy
    wyświetlacz. jeśli nie uwzględnia cosinusa fi, albo nie pokazuje zużycia
    za które płacimy to... jest to towar nie zgodny z umową.

    ToMasz

  • 5. Data: 2015-04-26 22:33:25
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2015-04-26 o 21:51, ToMasz pisze:

> [...]
    > wyświetlacz. jeśli nie uwzględnia cosinusa fi, albo nie pokazuje zużycia
    > za które płacimy to... jest to towar nie zgodny z umową.

    Pewnie uwzględnia, tylko w większości te proste mierniki nie radzą sobie
    z odbiornikami pobierającymi niewielki prąd szczególnie impulsowy. W
    związku z tym mogą fałszować wynik, lub wynik może skakać np. pokazując
    3W 7W 3W 3W ... Uśrednienie tych odczytów nie wskazuje prawdziwej mocy
    czynnej pobieranej przez urządzenie.
    Masz dane tego miernika?
    Jeśli wymienione przez Ciebie urządzenia biorą na czuwaniu tyle mocy to
    powinna się ona wydzielać w postaci ciepła. Zobacz ile ciepła wydziela
    żarówka 25W i 40W. Czy te sprzęty też są takie ciepłe?

    --
    Michał

  • 6. Data: 2015-04-26 22:54:12
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

> [...]
    > z watomierzem wtykanym do gniazdka. Telewizor plazmowy panasonic, 37wat
    > świecący diodką na zielono. wyłączony guzikiem z boku obudowy - 25 wat.
    Natchnąłeś mnie aby też sprawdzić, bo jak pamiętam to na naklejce klasy
    energetycznej stało że w stanby ma brać 0,5W, pacjent to plazma także
    panasonic 50", zmierzyłem i wyszło 16W :( producent w kulki leci, poszła
    na wyłącznik.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 7. Data: 2015-04-26 22:59:35
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    > mniej więcej takie coś.
    >
    > https://www.jula.pl/globalassets/catalog/productimag
    es/406074.jpg?width=1024&height=1024&scale=both&bgco
    lor=white

    A ile to badziewie kosztowało? Bo na Allegro można kupić Pafal A52 po
    legalizacji za 25 zł.

  • 8. Data: 2015-04-27 00:00:27
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    ToMasz pisze:
    [..]
> [...]
    > wyświetlacz. jeśli nie uwzględnia cosinusa fi, albo nie pokazuje zużycia
    > za które płacimy to... jest to towar nie zgodny z umową.

    Ma, "power factor" na LCD, pozostaje kwestia czy wiarygodny. Dziwna
    sprawa, obstawiam jednak dupowatość miernika. Zostawić na godzinę i
    sprawdzić zużytą energię.

  • 9. Data: 2015-04-27 01:02:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 26 Apr 2015 22:54:12 +0200, janusz_k <J...@o...pl> wrote:
> [...]
    także
    > panasonic 50", zmierzyłem i wyszło 16W :( producent w kulki leci,

    Może 0.5W brała jak była nowa? :)

    --
    Marek

  • 10. Data: 2015-04-27 06:38:03
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "ToMasz" napisał:

    > Telewizor plazmowy panasonic, 37wat

    W standby? Bzdura. Miernik, albo pomiarowiec do d...

    Pzdr