    From: ToTylkoJa <m...@n...chce.tego.poczta.fm>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: podstawy Verilog ktoś podpowie co jest żle?
    Date: Tue, 29 Sep 2015 11:47:36 +0200

    Witam
    W ramach zapoznawania się z Verilogiem chciałem zrobić w FPGA prosty
    licznik. Przykłady które znalazłem działały w oparciu o jedno wejście
    zegarowe i wejście definiujące kierunek zliczania. Ja chcę zrobić coś jak
    74193 czyli dwa wejściami zegarowe odpowiednio 'clkup' i 'clkdown'.
    Wymyśliłem coś takiego:

    always @(posedge pom_przy1 or posedge pom_przy2)
    if (pom_przy2==1)
    licz_wysw <= licz_wysw - 1;
    else
    if (pom_przy1==1)
    licz_wysw <= licz_wysw + 1;

    Niestety licznik ten poprawnie liczy tylko 'w górę' a przy liczeniu 'w dół'
    przeskakuje po kilka stanów. Wydaje mi się że problem drgań przycisków
    można pominąć ponieważ oba przyciski są filtrowane w taki sam sposób. Na
    wszelki wypadek pokaże jak 'odkłócam' przyciski.

    prosty_przy przy1(.but(but0),.zegar(pom_clk),.wy(pom_przy1));
    prosty_przy przy2(.but(but1),.zegar(pom_clk),.wy(pom_przy2));

    Jeśli dobrze rozumuję to tworzę dwie instancje (tak się to chyba nazywa)
    modułu 'prosty_przy', czyli oba przyciski są traktowane tak samo. To może
    jeszcze na koniec moduł 'prosty_przy'

    module prosty_przy(
    input but,zegar,
    output wy
    );
    reg r0,r1,r2,r3,r4,r5;

    always @(posedge zegar)
    begin
    r5=r4;
    r4=r3;
    r3=r2;
    r2=r1;
    r1=r0;
    r0=but;
    end
    assign wy = r0 & r1 & r2 & r3 & r4 & r5;
    endmodule

    Nie jest to może najładniejszy przykład 'debouncera' ale chyba powinien
    działać. Całość jest napędzana zegarem około 760 Hz. Czekam na jakieś
    podpowiedzi.

    MArek