  • 1. Data: 2012-09-09 21:34:07
    Temat: podwojne czerwone swiatlo w sygnalizatorze
    Od: "pencil" <p...@p...pl>

    W Poznaniu, przy nowej linii tramwajowej koło ikei zauważyłem
    sygnalizatory z podwójnymi czerwonymi światłami.
    Co to ma oznaczać i jak to interpretować? Są tylko dwa czerwone, a
    możliwość przejazdu daje migające żółte. To nie jest prowizorka, tylko już
    tak na stałe. WTF?

  • 2. Data: 2012-09-09 21:51:19
    Temat: Re: podwojne czerwone swiatlo w sygnalizatorze
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-09-09 21:34:07 +0200, "pencil" <p...@p...pl> said:

> [...]
    > Co to ma oznaczać i jak to interpretować? Są tylko dwa czerwone, a
    > możliwość przejazdu daje migające żółte. To nie jest prowizorka, tylko

    Dlaczego zaraz fuck?
    Pierwszy wynik po góglaniu:
    <http://www.wczestochowie.pl/kategoria/komunikacja/1
    0795,podwojne-czerwone-swiatlo-o-co-chodzi>

    --

    Bydlę

  • 3. Data: 2012-09-09 22:04:13
    Od: "pencil" <p...@p...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Dlaczego zaraz fuck?
    > Pierwszy wynik po góglaniu:
    > <http://www.wczestochowie.pl/kategoria/komunikacja/1
    0795,podwojne-czerwone-swiatlo-o-co-chodzi>

    Byłem na tej stronie, to pierwszy i ostatni link, więcej stron w tym
    temacie nie ma.
    No i co to ma oznaczać, jest coś takiego w kodeksie? Bo żarówka się może
    przepalić? To czemu nie 3 światła od razu? Czekam na rozsądniejsze
    odpowiedzi, może nie od kogoś kto się tytułuje bydlęciem.

  • 4. Data: 2012-09-09 22:10:11
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-09-09 21:51, Bydlę pisze:
    > Dlaczego zaraz fuck? Pierwszy wynik po góglaniu:

    We wrocku wstawiają od jakiegoś czasu sygnalizator pojedynczy, ale w
    środku klosz
    podzielony jest na dwie żarówki.

    Poznański jest lepszy, bo i dla "zjebanych ślepców" co na czerwonym jeszcze
    przelatują a pier...ą że jeszcze żółte było.
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 5. Data: 2012-09-09 22:15:17
    Od: "pencil" <p...@p...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jeszcze
    > przelatują a pier...ą że jeszcze żółte było.

    Ale to jakaś nowa moda? Po zasraniu miast reklamami, zbędnymi setkami
    znaków drogowych, potem wrakami czarnych punktów, zamiast wyremontować
    dane odcinki dróg,
    przez fotoradary, a teraz będą podwójne czerwone światła? W Polsce zawsze
    wszystko musi być inaczej i pop....olone?

  • 6. Data: 2012-09-09 22:47:37
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-09-09 22:15, pencil pisze:
    > Ale to jakaś nowa moda?
    Ty niedzisiejszy? Jest firma na stanie miasta, to trzeba dać jej zarabiać.
    > ...] a teraz będą podwójne czerwone światła?
    Jak już wspomniałem, dla mnie mogły by być czerwone na całą szerokość
    pasa i to ksenonowe.
    > W Polsce
    > zawsze wszystko musi być inaczej i pop....olone?
    U mnie jest tak jak wcześniej wspomniałem.
    http://sequoia.ict.pwr.wroc.pl/~witold/aiarr/2009_pr
    ojekty/semafory/strzalka.jpg
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 7. Data: 2012-09-09 22:58:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-09-09 22:04, pencil pisze:
    > To czemu nie 3 światła od razu?

    Bo przepalenie się dwóch żarówek naraz jest za mało prawdopodobne, aby
    się opłacało przed tym zabezpieczać.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2012-09-10 01:29:53
    Od: o? <ʅd˙ɐᴉɱəʇuᴉ@ʇəuəsnˉoʇ>

    :??o?? no?

    > W Poznaniu, przy nowej linii tramwajowej koło ikei zauważyłem
    > sygnalizatory z podwójnymi czerwonymi światłami.

    Fascynujące, tydzień temu zrobiłeś prawko, że tak Cię to dziwi?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 9. Data: 2012-09-10 10:34:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 Sep 2012, pencil wrote:

    > W Poznaniu, przy nowej linii tramwajowej koło ikei zauważyłem sygnalizatory
    > z podwójnymi czerwonymi światłami.
    > Co to ma oznaczać i jak to interpretować?

    Zwyczajnie, ale ja o coś chciałem dopytać:

    > Są tylko dwa czerwone, a możliwość przejazdu daje migające żółte.
    ^^^^^^^^^

    "tylko dwa"
    Jak rozumieć to co napisałeś?
    (dosłownie "tylko dwa czerwone" oznacza czerwone, czerwone i koniec
    listy, bez zielonego i żółtego).
    Tam w końcu *są* żółte (używane jako migające) czy nie?
    Jest zielone czy nie?

    Tak dla jasności - nie znam miejsca, a rozporządzenie w sprawie
    sygnałów zawiera wyraźny zapis, że światła przeznaczone do regulacji
    ruchu wyłącznie na przejściu dla pieszych mają tylko sygnały zielony
    i czerwony.
    Jeśliby to nie były światła regulujące ruch przecięcia strumieni
    pojazdów (a tylko pojadów i pieszych), to sygnalizator zielone+2xczerwone
    (bez żółtego) byłby zgodny z przepisem.

    Natomiast Twój post można odczytać tak, że tam są czerwone
    (podwójne, o czym reszta wątku jak przyuważyłem) i nie ma zielonego,
    a przejazd odbywa się wyłącznie na żółtym migającym.
    Przyznam że takiej konstrukcji jeszcze nie widziałem, ale w sumie
    nie widać jak się jej przyczepić. Jest "mozliwość przejazdu
    w cyklu"? - jest, następny proszę.
    Dla porządku, przypadek kiedy również świeci się cały czas czerwone
    a przejazd jest tylko na zielonej strzałce mogę wskazać.

    Co konkretnie Ci się nie podoba? "nie widziałem jeszcze takiej
    sygnalizacji" nie jest argumentem :)

    <OT>
    Takie konstrukcje (zgodne z przepisami) są zwyczajnie skutkiem
    braku sygnałów na liście :>, od lat pisuję, że 200 lat trzeba zeby
    dojść do tego co doszli kolejarze: 7 lamp na semaforze i wystarczają
    kombinacje z 2 w tym max jedna migająca, wszystko da się opisać,
    włącznie z prawem do cofania, znaczy jazdy manewrowej ;)
    <\OT>

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2012-09-10 13:07:10
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 września 2012 10:36:43 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news
    napisał:
> [...]
    [...]
> [...]
    > a przejazd odbywa się wyłącznie na żółtym migającym.
    > Przyznam że takiej konstrukcji jeszcze nie widziałem, ale w sumie

    Nie mam pojęcia jakie ma to zamocowanie w PoRD, ale w mojej mieścinie (Mysłowice)
    takie światła istnieją od około 30 lat (też w związku z tramwajem).

    Interpretacja jest taka, że jak świecą czerwone to się zatrzymujemy żeby wspomnianym
    tramwajem nie dostać w twarz.

    Pozdrawiam
    MK