  • 1. Data: 2012-03-16 11:11:18
    Temat: polećcie coś prostego do grafiki
    Od: shaman <s...@g...com>

    Cześć, na codzień piszę w Javie i Delphi, trochę C, ostatnio też w Ruby ale nigdy nie
    zajmowałem się grafiką a potrzebuję zrobić sobie proste narzędzie do zaznaczania
    punktów na mapie. Punkty mają swoje koordynaty i można je dodawać, przesuwać i
    usuwać. Nie potrzebuję wypaśnego interfejsu, narzędzie na własny użytek. Nie chcę na
    to poświęcać dużo czasu, ale jeśli będzie warto poznać coś nowego to mogę przysiąść
    na dłużej. Proszę bardziej doświadczonych o podpowiedź w którą stronę uderzyć. Jakieś
    biblioteki do języków ogólnego przeznaczenia czy może coś specjalizowanego? Może
    HTML5? Doradźcie coś.

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2012-03-17 14:42:43
    Temat: Re: polećcie coś prostego do grafiki
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    shaman <s...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > =E6 sobie proste narz=EAdzie do zaznaczania punkt=F3w na mapie. Punkty maj=
    > =B1 swoje koordynaty i mo=BFna je dodawa=E6, przesuwa=E6 i usuwa=E6. Nie po=
    > trzebuj=EA wypa=B6nego interfejsu, narz=EAdzie na w=B3asny u=BFytek. Nie ch=
    > c=EA na to po=B6wi=EAca=E6 du=BFo czasu, ale je=B6li b=EAdzie warto pozna=
    > =E6 co=B6 nowego to mog=EA przysi=B1=B6=E6 na d=B3u=BFej. Prosz=EA bardziej=
    > do=B6wiadczonych o podpowied=BC w kt=F3r=B1 stron=EA uderzy=E6. Jakie=B6 b=
    > iblioteki do j=EAzyk=F3w og=F3lnego przeznaczenia czy mo=BFe co=B6 specjali=
    > zowanego? Mo=BFe HTML5? Dorad=BCcie co=B6.

    hej, trudno powiedziec, z grafika 2d na wspolczesne pecety to jak
    juz nie raz mowilem uwazam jest dosyc dziwnie - jakby nie ma
    prostej i oczywistej 'bazowej' 'platformy' do tych rzeczy
    (z 3d jest prosciej ogl albo dx) - w sumie podobny problem jest
    tez i z dzwiekiem

    nie powiedziales tez co to za mapa - plik bitmapy czy wektorowy
    ani spod jakiego jezyka czy kompilatora to mialoby byc pisane

    ogolnie ludzie robią takie rzeczy zdaje sie przy pomocy
    bibliotek ktorych jest pare do wyboru allegro, sdl, hge,
    cairo (wymieniam ale sam nie uzywalem) - jak to ma byc
    osadzone w wiekszej aplikacji GUI to byc moze metody dostepu
    do 'canvasu' z tego GUI by wystarczyly - ale tez nie wiem

  • 3. Data: 2012-03-17 14:55:06
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > (z 3d jest prosciej ogl albo dx) - w sumie podobny problem jest
    > tez i z dzwiekiem

    (przynajmniej ja poki co nie zdolalem sie zorientowac co jest
    najlepsze a jest doslownie z 10 opcji do wyboru fmod, bass,
    openal, winmm, asio, directsound, etc etc... co do grafiki 2d to
    pewnie najlepszabylaby jakas dobrze zbudowana biblioteka na
    opengl'u, a dl agrafiki wektorowej jakas zbudowana na tej
    tajemniczej niecalkiem 'udokumentowanej' akceleracji do 2d
    ktora zdaje sie jednak wystepowac )

  • 4. Data: 2012-03-19 08:58:09
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On Saturday, March 17, 2012 3:55:06 PM UTC+1, wrote:

> [...]
    > opengl'u, a dl agrafiki wektorowej jakas zbudowana na tej
    > tajemniczej niecalkiem 'udokumentowanej' akceleracji do 2d

    Moze niezbyt precyzyjnie sie wyrazilem, ale chodzilo mi o cos _naprawde_ prostego.
    Bardziej chodzi o narzedzie pomocnicze niz jakas graficzna aplikacje. Biblioteki maja
    ta wade ze trzeba wokol nich zbudowac najpierw jakies srodowisko. Postanowilem wiec
    sprobowac elementu <canvas> z HTML5 i do tego JavaScript. Na razie wyglada to
    obiecujaco. Nie musze sie przejmowac niczym, moge od razu uskuteczniac swoje
    graficzne eksperymenty z przestrzenia a cala oprawe zalatwia przeladarka (w moim
    przypadku Chrome). To naprawde proste rzeczy - potrzeba mi (na razie :)) rysowania
    kolorowych linii i elips. Najogolniej mowiac chodzi o pomoc w zorientowaniu sie w
    przestrzeni, ktorej widzimy tylko malutki fragmencik. Dane o obiektach mamy w postaci
    koordynat ale te sa dosyc pokrecone bo pierwsza stanowi wektor w kierunku NE a druga
    w kierunku S :) Trudno sobie w glowie przelozyc takie wspolrzedne na cos do czego
    jestesmy przyzwyczajeni - stad pomysl narysowania sobie tych punktow.

    PZDR
    Shaman

  • 5. Data: 2012-03-19 09:47:36
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    shaman <s...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > iblioteki do j=EAzyk=F3w og=F3lnego przeznaczenia czy mo=BFe co=B6 specjali=
    > zowanego? Mo=BFe HTML5? Dorad=BCcie co=B6.

    (allrite), tez mysle by cos przykodzic, magic is waitin

  • 6. Data: 2012-04-01 09:58:10
    Od: " M.M." <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    shaman <g...@m...pl> napisał(a):

> [...]
    > e. Biblioteki maja ta wade ze trzeba wokol nich zbudowac najpierw jakies sr=
    Przekopiować przykład z QT, zmienić rysowane obiekty na swoje i napisać
    logikę aplikacji.