  • 1. Data: 2017-09-09 23:41:54
    Temat: półpasiec
    Od: g...@g...com

    Tak sytuacja: na przeciwnym pasie stoi autobus na przystanku, zza niego nagle
    wychodzą ludzie. Autobus odjeżdża i odsłania połowę przejścia dla pieszych, druga
    połowa pasów zniknęła po robocie drogowców, widać świerzy asfalt.

    Pytanie, jak to byłoby potraktowane gdyby przejechano pieszego w tego typu sytuacji.

  • 2. Data: 2017-09-10 00:07:41
    Temat: Re: półpasiec
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 09.09.2017 o 23:41, g...@g...com pisze:
> [...]
    połowa pasów zniknęła po robocie drogowców, widać świerzy asfalt.

    > Pytanie, jak to byłoby potraktowane gdyby przejechano pieszego w tego typu

    Czy przejście dla pieszych nie jest też oznakowane znakami pionowymi?
    Pasy mogą być nie całkiem widoczne ale znaki pionowe mimo wszystko
    obowiązują.

    PS. świeŻy.
    --
    Czarek

  • 3. Data: 2017-09-10 07:26:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.09.2017 o 23:41, g...@g...com pisze:

    > Pytanie, jak to byłoby potraktowane gdyby przejechano pieszego w tego typu
    sytuacji.

    Znaki pionowe?

  • 4. Data: 2017-09-10 10:52:19
    Od: g...@g...com

    W dniu niedziela, 10 września 2017 07:26:57 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
    > Znaki pionowe?

    Był

  • 5. Data: 2017-09-10 10:55:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.09.2017 o 10:52, g...@g...com pisze:

    > Był

    Czyli pozamiatane. Potrącenie na przejściu, pół pasów nie ma znaczenia.

    Shrek

  • 6. Data: 2017-09-10 11:04:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Sep 2017 10:55:33 +0200, Shrek napisał(a):

    > Czyli pozamiatane. Potrącenie na przejściu, pół pasów nie ma znaczenia.

    Ale "zza autobusu", co otwiera pole do popisu dla adwokata,
    no i znak pionowy byl, ale przejscie nie wiadomo dokladnie gdzie, wiec
    ma dodatkowy argument.

    Pojsc, zdjecia zrobic, poczekac na autobus, znow zrobic - zanim
    domaluja.
    Moze nawet film nagrac jak to wyglada w praktyce.

    J.

  • 7. Data: 2017-09-10 11:12:00
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-09-10 o 11:04, J.F. pisze:

    > Ale "zza autobusu", co otwiera pole do popisu dla adwokata,

    Nie otwiera tylko zamyka i dodatkowo obciąża kierującego pojazdem, który
    potrącił. Jak byłem na kursie prawa jazdy, to mi wbijali do głowy, że
    omijając autobus stojący na przystanku należy zachować szczególną
    ostrożność, aby w żadnym razie nie potrącić człowieka wychodzącego z za
    autobusu. To nie zalecenie instruktora, to jest przepis.
    Ale ja robiłem prawo jazdy dawno. Teraz mogło się coś pozmieniać...

  • 8. Data: 2017-09-10 11:14:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.09.2017 o 11:04, J.F. pisze:

    > Ale "zza autobusu", co otwiera pole do popisu dla adwokata,

    Ale my nie o tym, a o braku połowy pasów.

    "za autobusy" to temat na inną dyskusję, ale uprzedzając to na
    przejściach sytuacja zaskakuje mnie bardzo rzadko (na szczęscie), a jak
    już zaskoczy to zwykle jest to moja wina (pomijając kretynów
    wyprzedzajacych na przejściach, bo ci potrafią zaskoczyć, mimo że staram
    się ich kretynizm przewidzieć)
    Shrek

  • 9. Data: 2017-09-10 11:59:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Sep 2017 11:14:02 +0200, Shrek napisał(a):

    > Ale my nie o tym, a o braku połowy pasów.
    >
    > "za autobusy" to temat na inną dyskusję, ale uprzedzając to na
    > przejściach sytuacja zaskakuje mnie bardzo rzadko (na szczęscie),

    Moze drogowcy madrzy i daja odstep od przystanku, a moze minister
    madry i tak rozporzadzil ...

    J.

  • 10. Data: 2017-09-10 12:23:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Sep 2017 11:12:00 +0200, Poldek napisał(a):

> [...]
    > ostrożność, aby w żadnym razie nie potrącić człowieka wychodzącego z za
    > autobusu. To nie zalecenie instruktora, to jest przepis.

    o ile zrozumialem sytuacje - autobus jechal z przeciwka,
    stanal (na jezdni i przystanku jednoczesnie) ... i czy to jest
    omijanie ?

    > Ale ja robiłem prawo jazdy dawno. Teraz mogło się coś pozmieniać...

    Np. mozna sie doczytac w definicji omijania ze nic tam nie pisza o
    kierunku wczesniejszego ruchu i stronie postoju :-)

    Mozna sie tez doczytac, ze pieszym nie wolno wychodzic na jezdnie zza
    pojazdu/przeszkody, ale tego przypadku w zasadzie nie dotyczy.

    J.