  • 1. Data: 2014-12-12 16:57:12
    Temat: pomiar prądu w aucie
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    Witam,
    Coś pożera prąd w moim aucie. Nie dzieje się to zawsze dlatego szukam
    sposobu jak wpiąć amperomierz do auta i go nie spalić przy odpalaniu :)
    Da się jakoś to zrobić? Auto to duży prądożerny diesel, pełny stan
    spoczynku osiąga po ponad pół godzinie (pobiera wtedy naście mA), ale
    czuję że nie zawsze (bo mimo nowego akumulatora 100 czy 110Ah i tras
    min. 2x30 km autostradą praktycznie codziennie co jakiś czas słabo kręci
    i trzeba go doładować). Normalnym w tym aucie jest że do pół godziny
    moduły się usypiają (tuż po zamknięciu jest kilka amper, później
    stopniowo spada, po otwarciu auto ciągnie kilkanaście A, ale to też w
    jego przypadku normalne)
    Pacjent to BMW e61 535d, wymieniona "inteligentna" klema, w błędach nic
    nie ma, alternator napięcie daje poprawne.

    Łukasz

  • 2. Data: 2014-12-12 19:21:34
    Temat: Re: pomiar prądu w aucie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 12 Dec 2014 16:57:12 +0100, dddddddd napisał(a):

    > Witam,
    > Coś pożera prąd w moim aucie. Nie dzieje się to zawsze dlatego szukam
    > sposobu jak wpiąć amperomierz do auta i go nie spalić przy odpalaniu :)

    Nie mierz prądu podczas odpalania.
    Czyli na czas uruchamiania silnika, łączysz obwód bez amperomierza.

    Natomiast po uruchomieniu, jestem przekonany że prąd będzie płynął w drugą
    stronę - tzn. że będzie ładował akumulator.
    A to co Ci go rozładowuje, robi to na postoju, jak silnik nie pracuje.

    Więc do sprawdzenia masz napięcie ładowania - czyli jak silnik pracuje, to
    czy napięcie na akumulatorze wynosi 13.8-14.4V.

    > Da się jakoś to zrobić? Auto to duży prądożerny diesel,

    A co w nim takiego prądożernego?
    Ogrzewanie elektryczne?
    Bo jednak jak nie jeździsz na krótkich trasach, to albo masz za niskie
    napięcie ładowania, albo zepsuty akumulator, albo jakieś akcesoria zużywają
    prąd przez noc. Cudów nie ma :)

> [...]
    > moduły się usypiają (tuż po zamknięciu jest kilka amper, później
    > stopniowo spada, po otwarciu auto ciągnie kilkanaście A, ale to też w

    Nie sądzę żeby to było normalne - kilkanaście amper to będzie jakieś 200W.
    No chyba że jakieś grzanie foteli Ci się włącza żebyś miał ciepło jak
    wsiądziesz.
    Kilka amper po zamknięciu to też wydaje się być sporo za dużo - może przez
    kilka sekund po wyłączeniu silnika, (domykanie szyb itp.) ale nie dłużej.

    Natomiast przy 100Ah to nadal powinno się wyrabiać.

    A może jakiś problem z rozrusznikiem?
    Widziałem już taki który słabo kręcił - okazało się że jakieś smołopodobne
    uszczelnienie się stopiło, wpłynęło do środka i się tam kręciło wewnątrz
    silnika.

  • 3. Data: 2014-12-12 19:32:43
    Od: Marvin <n...@s...com>

    W dniu 2014-12-12 16:57, dddddddd pisze:
    > Witam,
    > Coś pożera prąd w moim aucie. Nie dzieje się to zawsze dlatego szukam
    > sposobu jak wpiąć amperomierz do auta i go nie spalić przy odpalaniu :)
    > Da się jakoś to zrobić?

    Pożyczyć dobry miernik cęgowy na DC i zapiąć na przewodzie?

  • 4. Data: 2014-12-12 21:34:44
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.12.2014 16:57, dddddddd pisze:
    > Witam,
    > Coś pożera prąd w moim aucie. Nie dzieje się to zawsze dlatego szukam
    > sposobu jak wpiąć amperomierz do auta i go nie spalić przy odpalaniu :)

    tak. odłącz zacisk dodatni akumulatora i zapnij solidnie kabelek na
    zacisk dodatni akumulatora. ten kabelek podłącz na stałe do miernika,
    drugi kabel miernika podłącz na stałe do kabla dodatniego auta. na czas
    zapalania podłącz kabel dodatni auta do zacisku akumulatora - auto
    zapali, a amperomierz będzie pokazywał zero. potem zdejmij kabel dodatni
    z akumulatora, tak aby ten dodatkowy kabelek, idący przez miernik
    pozostał. JA tak robiłem - nic się złego nie działo, ale jak Ci się
    miernik spali, albo kabelek odczepi - narobisz sobie kosztownych problemów.
    ToMasz
    LEpiej sprawdź napięcie ładowania, a potem co Ci zjada prąd na postoju

  • 5. Data: 2014-12-12 23:49:45
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-12-12 19:21, Tomasz Pyra pisze:

    > A co w nim takiego prądożernego?

    moduły...
    a to nawigacja się przygotowuje tuż po otwarciu, a to wzmacniacz kręci
    wiatrakiem po zamknięciu, jakieś podświetlenia (lampka od skrzyni biegów
    - P - gaśnie chyba po pół godzinie więc dopiero wtedy moduł się usypia

    > Bo jednak jak nie jeździsz na krótkich trasach, to albo masz za niskie
    > napięcie ładowania, albo zepsuty akumulator, albo jakieś akcesoria zużywają
    > prąd przez noc. Cudów nie ma :)

    akumulator nowy (poprzedni też zły nie był, napięcia dawno nie mierzyłem
    ale antyradar pokazuje i 14,6V

    > Nie sądzę żeby to było normalne - kilkanaście amper to będzie jakieś 200W.

    jest to norma w e60 - tuż po zamknięciu auta pobór prądu spada z
    kilkunastu do kilku A dość szybko i później stopniowo się wycisza

> [...]
    > kilka sekund po wyłączeniu silnika, (domykanie szyb itp.) ale nie dłużej.

    różne fora o tym aucie mówią że to normalne, tylko że wydaje mi się że
    nie jest tak za każdym razem - sądzę że problemem jest jakiś moduł który
    raz na kilka razy się nie wygasi i ciągnie prąd całą noc. Nie mam na
    tyle `czasu żeby codziennie podłączać miernik, dlatego chciałbym
    zamontować coś na stałe

> [...]
    > uszczelnienie się stopiło, wpłynęło do środka i się tam kręciło wewnątrz

    hmm o tym nie pomyślałem, może nawet ciągnie sporo więcej prądu przy
    rozruchu...

    Łukasz

  • 6. Data: 2014-12-12 23:50:46
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-12-12 19:32, Marvin pisze:

    > Pożyczyć dobry miernik cęgowy na DC i zapiąć na przewodzie?

    o - to może być dobry pomysł !
    kupię coś sensownego do powiedzmy 200-300zł?

    Łukasz

  • 7. Data: 2014-12-12 23:58:01
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > o - to może być dobry pomysł !
    > kupię coś sensownego do powiedzmy 200-300zł?

    Ja mam UT-203, tylko przeczytaj instrukcje.
    http://www.uni-t.eu/lp/mie0087/manual/mie0087_pl.pdf

  • 8. Data: 2014-12-13 11:26:11
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 12 Dec 2014 23:49:45 +0100, dddddddd napisał(a):

> [...]
    > raz na kilka razy się nie wygasi i ciągnie prąd całą noc. Nie mam na
    > tyle `czasu żeby codziennie podłączać miernik, dlatego chciałbym

    Rozrusznik na pewno ma osobny, bardzo gruby przewód + idący najczęściej
    bezpośrednio od klemy akumulatora, do rozrusznika.

    Więc amperomierz możesz podłączyć tak, żeby nie mierzył Ci obwodu
    rozruchowego, a włączasz go w te pozostałe.
    Tyle że w zależności od wyposażenia i tak samochód w czasie jazdy potrafi
    ciągnąć ponad 100A - np. wspomaganie kierownicy z napędem elektrycznym
    podczas parkowania.
    Więc gdybyś chciał go mieć cały czas zamontowany, to potrzebujesz taki
    który się nie spali przy maksymalnym poborze prądu, a do tego nadal będzie
    pokazać prąd z dokładnością 10mA.

    Ja jak szukałem to podczas jazdy mierzyłem tylko napięcie na zaciskach,
    żeby upewnić się że nie mam spadków napięcia ładowania w czasie jazdy.
    A dopiero po zaparkowaniu przełączałem przewody tak żeby mierzyć prąd, i
    podłączałem go tak żeby nie przerwać obwodu.

    > hmm o tym nie pomyślałem, może nawet ciągnie sporo więcej prądu przy
    > rozruchu...

    Ale nim rozbierzesz rozrusznik, to jednak wyeliminuj to że jakieś
    urządzenie Ci rozładowuje akumulator.

    Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała :)

  • 9. Data: 2014-12-13 11:58:29
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Tomasz Pyra pisze:
    [..]
    > Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała :)

    Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
    rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 10. Data: 2014-12-13 13:57:38
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "AlexY"

    [..]
> [...]

    Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
    rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)
    ---
    Bezprzewodowy adapter OBD2 na ELM327 mierzy napięcie :-)