  • 11. Data: 2018-03-11 17:08:17
    Temat: Re: pomiar spalania
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 11 Mar 2018 14:48:44 +0100, kloi napisał(a):

    > ja sie przesiadłem z ekonomicznego samochodu na paliwożerne monstrum,
    > lubie sobie robić wycieczki 1 dniowe 500-700km,jeżeli poprzednio paliłem
    > 5l/100 a teraz pale 7-9/100 to różnica w kosztach takiej wycieczki jest
    > 120/220zzł a to już sporo i dlatego szukając nowego samochodu
    > stwierdziłem że jednak podstawowym kryterium ma być spalanie

    No ale pewnie to są samochody różnych klas czy generacji.

    Bo tak jak sobie wyobrażam, to raczej mało kto waha się np. między Yarisem,
    a Passatem, a decyzję podejmuje w oparciu o zużycie paliwa.

    Ja przynajmniej do czegoś takiego podchodzę tak, że najpierw decyduję się
    na segment (i to owszem również w oparciu o przewidywane koszty utrzymania)
    i klasę paliwowo-mocową silnika.
    A potem się okazuje że wszystko co jest do wyboru i tak zużywa praktycznie
    tyle samo paliwa.

  • 12. Data: 2018-03-11 17:26:17
    Od: kloi <s...@f...pl>

> [...]
    > i klasę paliwowo-mocową silnika.
    > A potem się okazuje że wszystko co jest do wyboru i tak zużywa praktycznie

    taktak, oczywiście chodzi o B, do ~~4m długie bo więcej nie mam miejsca,
    przez chwile myślałem o ford ecosport 125KM ale teraz już chyba kupie
    podstawową fiestę 85KM bo nic innego mi nie pasuje, koreańczyków się
    boję chociaż i20/rio mi się bardzo podoba

    chciałbym troche wyższy samochód bo latka mamswoje i ciężko mi się z
    podłogi podnosi

    to co odrzuciłem to fabia/punto/corsa/baleno/swift/

  • 13. Data: 2018-03-11 17:36:52
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11-03-2018 o 15:30, Tomasz Pyra pisze:

    > Rozumiem że brakuje "polskiej normy" z jazdą 100 w mieście i wyprzedzaniem
    > wszystkiego co się rusza poza terenem zabudowanym ;)

    Norma miasto/90/120 było lepsze niż wszystko następne.
    DUŻO bliższe prawdy.

    Dopóki nic lepszego się nie wymyśli, sens zmiany jest ujemny.

  • 14. Data: 2018-03-11 17:38:14
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11-03-2018 o 17:26, kloi pisze:

> [...]
    > przez chwile myślałem o ford ecosport 125KM ale teraz już chyba kupie
    > podstawową fiestę 85KM bo nic innego mi nie pasuje, koreańczyków się

    Boisz się koreańczyka z 7 letnia gwarancją, a Forda i to z dwuletnią nie?
    Dziwnym drogami chadza ludzkie rozumowanie zaiste....

    Jeśli już - powinieneś mieć obawy dokładnie odwrotne.

  • 15. Data: 2018-03-11 17:54:03
    Temat: Re: omiar spalania
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 11.03.2018 o 17:26, kloi pisze:
    > koreańczyków się boję chociaż i20/rio mi się bardzo podoba

    Jeżeli kupujesz w salonie, to czego się bać?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2018-03-11 18:29:02
    Od: kloi <n...@o...com>

    > Jeżeli kupujesz w salonie, to czego się bać?

    kia jak coś padnie to płynie 3 miesiące z korei
    ford ma fabryke w rumuni, po tygodniu jest część

    na forda wg specyfikacji indywidualnej czekam max miesiąc, na kie 3 miesiące

    znajomy w szkole jazdy mówi że kianki sypią się mocno, szybko padają
    elementy gumowe i sprzęgło (niektóre po 30tys do wymiany)

  • 17. Data: 2018-03-11 19:08:06
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2018 o 17:26 kloi <s...@f...pl> pisze:

    > koreańczyków się boję

    Z jakiego powodu? - chyba nie ma aktualnie na rynku bardziej
    bezproblemowych nowych aut...

    TG

  • 18. Data: 2018-03-11 19:32:11
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 11 marca 2018 07:49:11 UTC-5 użytkownik Cavallino napisał:

    > Trudno by było, gdyby nie to, że zastąpiono to normami WIELOKROTNIE
    > bardziej odstającymi od rzeczywistości.

    Bo to co jest teraz podawane to jest wartosc spalania ktora mozna porównać _pomiędzy_
    samochodami.

    Czyli to co cie najbardziej interesuje jak _wybierasz_ auto.

    Bo jak masz dwa modele i jeden ma podane spalanie 6/100 a drugi 8/100 to wiesz ze
    jeden spala srednio wiecej od drugiego.

    A konkretne spalanie wyjdzie konkretnemu kierowcy bo jeden ma noge ciężką a drugi
    lekką. Jeden jezdzi w okolicy łodzi a drugi w zakopanym.

    Tyle ze w obu przypadkach samochód drugi bedzie bardziej paliwożerny. A o ile to sie
    praktycznie odpowiedziec nie da.

    Tak więc w tym przypadku mamy do czynienia z analfabetyzmem bo ludzie nie rozumieją
    co sie im podaje. No, troche ich tłumaczy to ze nie wyjasnia sie tego bardziej
    łopatologicznie.

  • 19. Data: 2018-03-11 19:46:09
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 11.03.2018 o 18:29, kloi pisze:

    > kia jak coś padnie to płynie 3 miesiące z korei
    > ford ma fabryke w rumuni, po tygodniu jest część

    Takie tam strachy newbess przy zakupie swojego nowego ;-)

    > na forda wg specyfikacji indywidualnej czekam max miesiąc, na kie 3
    > miesiące

    Miesiąc - trzy miesiące, a jeździć będziesz 5 lat...

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 20. Data: 2018-03-11 21:35:14
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 11 Mar 2018 11:32:11 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

    > Tak więc w tym przypadku mamy do czynienia z analfabetyzmem bo ludzie nie rozumieją
    co sie im podaje. No, troche ich tłumaczy to ze nie wyjasnia sie tego bardziej
    łopatologicznie.

    Co ciekawe z pozostałymi osiągami samochodu jakoś nie mają problemu.

    Żeby osiągnąć deklarowane przez producenta przyspieszenie, trzeba sposób
    jazdy w 100% podporządkować przyspieszeniu i zrobić to w sprzyjających
    warunkach.

    Żeby rozpędzić samochód do deklarowanej prędkości maksymalnej, trzeba swoją
    jazdę podporządkować w pełni rozwinięciu maksymalnej prędkości.

    Żeby do bagażnika zapakować bagaży o deklarowanej objętości, trzeba bardzo
    dokładnie i uważnie go zapakować, torbami w odpowiednim kształcie.

    Powyższe raczej każdy rozumie. A jednocześnie wielu oczekuje, że jeżdżąc
    byle jak, stojąc w korkach, nie szanując prędkości itd...

    Nie jechałem jeszcze samochodem w którym miałbym jakiś szczególny problem z
    osiągnięciem deklarowanego zużycia paliwa, ale jechać trzeba dokładnie w
    ten sam sposób co żeby uzyskać deklarowane przyspieszenie - w sposób w
    pełni podporządkowany celowi.