  • 1. Data: 2018-03-07 23:07:12
    Temat: pompa do pracy ciągłej lub przerywanej
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Szukam pompy do technologicznego procesu jaki montuję...

    Znajduje pompy gdzie producent określa tryb pracy pompy na 30 minut "on" i
    30 minut "off".

    Czy dobrze rozumuję że oznacza to w gruncie rzeczy luźno 50% "wypelnienia"
    z maksymalnym ciągłym trybem pracy 30 minut?

    Czyli po 10 minutach pracy tylko 10 minut pompa musi "odpoczywac"? :-)

  • 2. Data: 2018-03-08 05:37:36
    Temat: Re: pompa do pracy ciągłej lub przerywanej
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2018-03-07 o 23:07, Pszemol pisze:
> [...]
    > z maksymalnym ciągłym trybem pracy 30 minut?
    >
    > Czyli po 10 minutach pracy tylko 10 minut pompa musi "odpoczywac"? :-)

    Niestety nie zawsze.
    Jaka to ma być pompa?
    Niektóre wymagają czasu na rozprężenie ale zgaduję że nie chodzi
    tutaj o zwykłą pompę do cieczy bo te mogą pracować z 100% wypełnieniem.
    Najłatwiej u producenta się dowiedzieć ale niekiedy z tym jest też
    problem ponieważ marketingowcy sami nie wiedzą czym handlują a dział
    techniczny jest dostępny dopiero po kilku godzinach dyskusji...

    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2018-03-08 10:17:54
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

> [...]
    > z maksymalnym ciągłym trybem pracy 30 minut?
    >
    > Czyli po 10 minutach pracy tylko 10 minut pompa musi "odpoczywac"? :-)

    Tajemniczy jesteś bardzo...
    Najpierw określ warunki pracy, pompowane medium, spadek ciśnienia,
    przepływ i wymagania niestandardowe (np. hałas). Potem katalog pomp i
    szukamy. Zwróć uwagę na sposób opisania parametrów pomp: h, czyli
    wysokość podnoszenia, to wysokość słupa wody, na którą pompa podniesie
    wodę w pionowej rurze przy zerowym przepływie. Q to przepływ przy
    zerowych oporach, a więc wartość teoretyczna. Nawet jeśli na wlocie i
    wylocie są te same ciśnienia, przepływ będzie mniejszy, pompa sama
    stanowi pewien opór przepływu (analogicznie do SEM i oporu wewnętrznego
    ogniwa). Na szczęście większość producentów podaje wykresy.

    P.P.

  • 4. Data: 2018-03-08 17:50:06
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl> wrote:

    > Tajemniczy jesteś bardzo...

    Nie tyle tajemniczy co nie chcę Was zanudzać szczegółami niedotyczącymi
    pytania na temat czasu pracy pompy.

    > Najpierw określ warunki pracy, pompowane medium, spadek ciśnienia,
    > przepływ i wymagania niestandardowe (np. hałas). Potem katalog pomp i
    > szukamy.

    Pytam o jedną konkretną rzecz - przeczytaj proszę ponownie moje pytanie...

> [...]
    > stanowi pewien opór przepływu (analogicznie do SEM i oporu wewnętrznego
    > ogniwa). Na szczęście większość producentów podaje wykresy.

    Te tematy akurat są dla mnie oczywiste i nie pytam wcale o ciśnienia czy
    też wysokość podnoszenia.

  • 5. Data: 2018-03-08 17:58:24
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    jacek <j...@w...pl> wrote:

    > Niestety nie zawsze.
    > Jaka to ma być pompa?

    Pompa do transferu cieczy (rozcieńczalnik mineralny) w fabryce, na
    produkcji mojego urządzenia pomiarowego będąca częścią większego automatu.
    Pompa jest częścią etapu weryfikującego poprawne zmontowanie i kalibrację
    mojego urządzenia i transferuje ciecz z jednego pojemnika do drugiego
    przepychając ją przez bebechy mojego urządzenia :-)

    > Niektóre wymagają czasu na rozprężenie ale zgaduję że nie chodzi
    > tutaj o zwykłą pompę do cieczy bo te mogą pracować z 100% wypełnieniem.

    No niestety większość właśnie jest oferowana z restrykcją 30min ON i 30min
    OFF. Ze względu na używany rodzaj cieszy (palnej) pompa musi być w obudowie
    anty-wybuchowej, czy jak się to nazywa po naszemu...

    > Najłatwiej u producenta się dowiedzieć ale niekiedy z tym jest też
    > problem ponieważ marketingowcy sami nie wiedzą czym handlują a dział
    > techniczny jest dostępny dopiero po kilku godzinach dyskusji...

    Dlatego się pytam tutaj czy ktoś przerabiał podobny problem u siebie.

  • 6. Data: 2018-03-08 19:04:38
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Pytam o jedną konkretną rzecz - przeczytaj proszę ponownie moje pytanie...

    w zasadzie pompa (zależy też jaka) będzie się chłodzić pompowaną cieczą.
    Problematyczny może być jedynie jej napęd. w wiertarce masz silnik
    450wat i dość krótki czas ciągłej pracy. ja mam szlifierkę starszą
    odemnie, która ma silnik 180W i wielkość 5litrowego zbiornika na wodę.
    jej silnik kiedys został zablokowany i załączony na dobę. była dość
    ciepła nic jej się nie stało.
    reasumując. dowiedz sie czy ciągłej pracy nie przeżyje pompa czy silnik.
    jeśli pompa, to może zastosuj pompę z samochodu? Druciarstwo? może i
    tak, ale daje pogląd na cenę. jeśli oferowane Tobie produkty są dużo
    droższe - zgódź się i płać, albo majstruj pompę z auta z oddzielnym,
    zdolnym do nieprzerwanej pracy ślinikiem.
    silnik? Znowu popatrz na auto. alternator ma tyle samo mocy co ręczna
    wiertarka, ale zdolny jest do ciągłej pracy

    ToMasz

  • 7. Data: 2018-03-08 19:19:34
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2018-03-08 o 17:58, Pszemol pisze:

> [...]
    > anty-wybuchowej, czy jak się to nazywa po naszemu...

    > Dlatego się pytam tutaj czy ktoś przerabiał podobny problem u siebie.

    http://www.tapflo.com.pl/broszurypl
    Myślę że będą w stanie porozmawiać z Tobą i podać jakąś ofertę.
    Nie znam Twoich oczekiwań więc nie podam nic konkretnego jednak
    są tam pompy w wykonaniu EX i może coś Ci dobiorą...
    --
    pzdr, j.r.

  • 8. Data: 2018-03-08 23:19:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-08, Pszemol <P...@P...com> wrote:
> [...]
    > mojego urządzenia i transferuje ciecz z jednego pojemnika do drugiego
    > przepychając ją przez bebechy mojego urządzenia :-)
    [..]
    > No niestety większość właśnie jest oferowana z restrykcją 30min ON i 30min
    > OFF. Ze względu na używany rodzaj cieszy (palnej) pompa musi być w obudowie
    > anty-wybuchowej, czy jak się to nazywa po naszemu...

    Myśle, że to specyfika tego co ma pompować i zapewne chodzi o to aby nie
    przekroczyła pewnej temperatury krytycznej, gdzie albo zwiększy się
    ryzyko wycieku czy czegoś w podobnym stylu, albo nawet problemów
    związanych z kawitacją.

    Co do zasady, nie ma oczywiście najmniejszego problemu aby pompy
    chodziły ciagle.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2018-03-09 07:58:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 08 Mar 2018 22:19:50 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
> [...]
    > związanych z kawitacją.
    >
    > Co do zasady, nie ma oczywiście najmniejszego problemu aby pompy

    Pompa nie, ale silnik ja napedzajacy oczywiscie juz tak.
    Jesli kiepsko zrobiony to sie przegrzeje i przepali izolacje.
    A po co ma byc dobrze zrobiony, jesli ze specyfiki zastosowania tej
    pompy wynika, ze bedzie pracowac np 5 minut, a potem przerwa.

    Ewentualnie silnik w miare dobry, ale ta obudowa utrudnia chlodzenie.

    J.

  • 10. Data: 2018-03-09 13:13:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-09, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > pompy wynika, ze bedzie pracowac np 5 minut, a potem przerwa.
    >
    > Ewentualnie silnik w miare dobry, ale ta obudowa utrudnia chlodzenie.

    No ale napisałem "co do zasady". Chyba nie wątpisz, że są pompy i to
    wcale nie jakieś wyszukane, które mogą chodzić ciągle?

    --
    Marcin