  • 1. Data: 2016-09-28 15:17:33
    Temat: poszarpywanie podczas jazdy
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Od jakiegoś czasu daje się zauważyć lekkie poszarpywanie podczas jazdy ze
    stałą prędkością (jakby niekiedy nie dochodziło do zapłonu w cylindrze) i
    coś jakby wypadanie zapłonów na biegu jałowym. Ponadto przy zmianie biegu
    (zesprzęglenie przy około 2 tys obrotów i dodanie gazu) występuje przez
    chwilę efekt "żabki". Silnik to benzynowy hondowski 1.5 V-TEC. Czy to objaw
    zużytych świec?

  • 2. Data: 2016-09-28 15:24:58
    Temat: Re: poszarpywanie podczas jazdy
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-09-28 o 15:17, zhbick pisze:
> [...]
    > zmianie biegu (zesprzęglenie przy około 2 tys obrotów i dodanie gazu)
    > występuje przez chwilę efekt "żabki". Silnik to benzynowy hondowski 1.5

    Mnie przy podobnych objawach proponowano kolejno (w przypadku gdy
    poprzednie nie pomoże) wymianę: paliwa, przewodów, świec, cewki, aparatu
    zapłonowego.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2016-09-28 16:28:41
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** zhbick pisze tak:

> [...]
    > tys obrotów i dodanie gazu) występuje przez chwilę efekt "żabki".
    > Silnik to benzynowy hondowski 1.5 V-TEC. Czy to objaw zużytych

    Raczej nie. Brudny rozdzielacz (jak jest) albo cewka zapłonowa, listwa,
    przewody itp. Jeśli jest plastikowa, osłona na silnik zdejmij ją i
    pojeździj z tydzień bez niej na próbę. Moźna też spróbować popsikać
    wodą przewody.

    Zużyte świece najpierw dają objaw słabego auta na wysokich obrotach a
    potem w stanie tragicznym wypadanie zapłonów.

    Kangurki i słabe osiągi to przeważnie nieszczelność w dolocie.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 4. Data: 2016-09-28 17:15:20
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    a ja bym zerknął na kable od świec. odpal w ciemności i popatrz się na
    kable - jak będziesz widział małe iskierki (kropki) to znaczy ze masz
    przebicie na kablu WN

  • 5. Data: 2016-09-28 22:10:20
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 28.09.2016 o 15:17, zhbick pisze:
> [...]
    > zmianie biegu (zesprzęglenie przy około 2 tys obrotów i dodanie gazu)
    > występuje przez chwilę efekt "żabki". Silnik to benzynowy hondowski 1.5
    A jak zapala, jak jest zimny? Na dotyk? Trzeba trochę pokręcić?
    Jak już zapali, to na początku pracuje równo, czy nie za bardzo?
    Jacek

  • 6. Data: 2016-09-28 23:27:43
    Od: "zhbick" <n...@p...tu>

    > A jak zapala, jak jest zimny? Na dotyk? Trzeba trochę pokręcić?
    > Jak już zapali, to na początku pracuje równo, czy nie za bardzo?

    Na zimno zapala super i pracuje idealnie.
    Na ciepło czasem trzeba kręcić kilka razy aż zaskoczy (zazwyczaj zapala od
    razu ale niekiedy dopiero za którymś razem) i obroty są zbyt niskie (~500)
    aż buda wpada w drgania, zdarza się, że przerywa

  • 7. Data: 2016-09-29 10:00:44
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Jedź na diagnostykę. Bez odczytu błędów szukanie przyczyny nie ma sensu.

    --
    Hinek

  • 8. Data: 2016-09-29 10:31:43
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-09-29 o 10:00, Hinek pisze:
    > Jedź na diagnostykę. Bez odczytu błędów szukanie przyczyny nie ma sensu.

    Przecież właśnie diagnozuje :-)

    U mnie - czy to benzyna czy diesel - takie efekty to zawsze był efekt
    syfiastego paliwa lub jazdy na resztkach w zbiorniku. Ustępuje po
    zatankowaniu do pełna jakiegoś "niby lepszego" paliwa.
    Jeśli by nie pomogło, to ewentualnie filtr paliwa wymienić, ale nigdy
    nie musiałem.