  • 1. Data: 2017-09-10 10:37:54
    Temat: power diverter
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    fajna zabawka dla tych co maja wlasne elektrownie
    https://www.youtube.com/watch?v=96hdZRpNaKY

    urzadzenie wlacza boiler z taka moca, zeby nie oddawac nadwyzki do
    sieci.
    Jak kogos znudzi, to przewinac do 8:30.

    Tylko ze u nas chyba zlikwidowano juz stare liczniki - te elektronicze
    beda tak samo dzialac, czy zlicza sobie "pobrano 20kWh, oddano 20kWh,
    do zaplaty 10zl+10zl kary" :-)

    J.

  • 2. Data: 2017-09-10 20:15:39
    Temat: Re: power diverter
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 10 września 2017 10:37:47 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Tylko ze u nas chyba zlikwidowano juz stare liczniki - te elektronicze
    > beda tak samo dzialac, czy zlicza sobie "pobrano 20kWh, oddano 20kWh,
    > do zaplaty 10zl+10zl kary" :-)

    Zwykły licznik nadwyżkę energii policzy jako energię zużytą, jemu zajedno
    w którą stronę prund cieknie. Ale jak zjesz produkcję na miejscu
    to nic się nie naliczy, bo nie wylezie z chałupy na świat.
    A kara? Niby jaka, podstaw brak, poza tym produkując energię mając
    normalny licznik, nie dość że karmisz operatora, to jeszcze mu dopłacasz
    tak jakbyś zużywał ;)

    L.

  • 3. Data: 2017-09-11 07:50:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Sep 2017 11:15:39 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > Zwykły licznik nadwyżkę energii policzy jako energię zużytą, jemu zajedno
    > w którą stronę prund cieknie.

    No nie, kreci sie w dwie strony, nawet na filmie to widac.

    > Ale jak zjesz produkcję na miejscu
    > to nic się nie naliczy, bo nie wylezie z chałupy na świat.

    > A kara? Niby jaka, podstaw brak,

    Za brak umowy :-)

    > poza tym produkując energię mając
    > normalny licznik, nie dość że karmisz operatora, to jeszcze mu dopłacasz
    > tak jakbyś zużywał ;)

    No wlasnie nie.
    Licznik sie cofa. Ponoc sa jakies zapadki, ze sie za duzo nie cofnie.

    J.

  • 4. Data: 2017-09-11 09:25:23
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 11 września 2017 07:50:41 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > No wlasnie nie.
    > Licznik sie cofa. Ponoc sa jakies zapadki, ze sie za duzo nie cofnie.

    Najpierw piszesz że stare liczniki wycofano i ciekawe jak będą
    działać elektroniczne, a teraz mataczysz o cofaniu :>
    Ja nie komentowałem filmu tylko napisałem o liczniku elektronicznym.

    L.

  • 5. Data: 2017-09-11 09:35:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:

    >Najpierw piszesz że stare liczniki wycofano i ciekawe jak będą
    >działać elektroniczne, a teraz mataczysz o cofaniu :>
    >Ja nie komentowałem filmu tylko napisałem o liczniku elektronicznym.

    Ok, ale elektroniczny tez powinien w obie strony dzialac, co najmniej
    w ramach jednego okresu (przesuniecie fazy).

    Mam taki elektroniczny i o ile dobrze pamietam, to jest tam osobny
    licznik energii zwroconej.

    J.

  • 6. Data: 2017-09-11 10:08:53
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 11 września 2017 09:35:56 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Mam taki elektroniczny i o ile dobrze pamietam, to jest tam osobny
    > licznik energii zwroconej.

    Zależy od typu i konfiguracji. Jak miałem zwykły licznik jednokierunkowy,
    jak miliony użytkowników, to miał jeden rejestr. Potem wymienili mi
    na dwukierunkowy i tam oczywiście są 2 osobne rejestry. Ale w tym
    jednokierunkowym nie doszukałem się nigdzie możliwości zapisu produkcji.
    Jak produkowałem, to po prostu naliczał energię tak jakbym zużywał.

    L.

  • 7. Data: 2017-09-11 10:16:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:
> [...]
    >produkcji.
    >Jak produkowałem, to po prostu naliczał energię tak jakbym zużywał.

    Dziwne troche.
    Zabezpieczenie przed hackerami czy "tolerancja na bledy instalacji"

    J.

  • 8. Data: 2017-09-11 10:59:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 10 Sep 2017 11:15:39 -0700 (PDT), Lisciasty
    <l...@p...pl> wrote:
> [...]
    > ąc
    > normalny licznik, nie dość że karmisz operatora, to jeszcze

    ? Znajomy elektryk ma instalację fotowaltaiczna podłączona pod
    klasyczny licznik, który się mu cofa jak oddaje nadwyżkę. Musi tylko
    pilnować by nie coflo poniżej wskazań za zeszły miesiąc.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2017-09-11 11:03:59
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 11 września 2017 10:16:06 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Dziwne troche.
    > Zabezpieczenie przed hackerami czy "tolerancja na bledy instalacji"

    Pewnie nic z tych rzeczy. Układ pomiarowy w tym czymś działa całkując
    prund i napięcie, a czy prund leci wte czy wewte to wsio rawno,
    liczy się jego wartość. No to sobie dodaje kilowatogodziny :>

    L.

  • 10. Data: 2017-09-11 11:11:13
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 11 września 2017 11:00:00 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > ? Znajomy elektryk ma instalację fotowaltaiczna podłączona pod
    > klasyczny licznik, który się mu cofa jak oddaje nadwyżkę. Musi tylko
    > pilnować by nie coflo poniżej wskazań za zeszły miesiąc.

    To ma sens przy małej instalacji, ale jak się chce naciułać "zapasu"
    na zimę, to trochę lipa. No i trzeba pilnować. Mi by się nie chciało ;)
    Albo zmienić okres rozliczeniowy na raz do roku, o ile się da.
    O, wtedy to by była rewelacja, zamiast 0,8 kWh za 1 kWh oddanej, byłoby
    jeden do jednego :]

    L.