  • 1. Data: 2012-04-20 12:40:38
    Temat: prąd maksymalny
    Od: "Jola18" <o...@b...pl>

    Jeśli mam przewód i diodę prostowniczą na prąd maksymalny 10A, to jeśli tym
    przewodem do diody doprowadzę prąd impulsowy o wypełnieniu jedna dziewiąta,
    to jaki wtedy będę mogła doprowadzić prąd impulsowy o maksymalnej
    amplitudzie tak żeby nic się nie spaliło?

    Jeśli wypełnienie będzie jedna dziewiąta to znaczy że prąd impulsowy będzie
    mógł mieć 9 razy większą amplitudę 90A, czy może 3 razy większą, czyli 30A?
    (ta sama moc średnia?)

    Proszę się nie czepiać błędów ortograficznych bo sprawdziłam go w wordzie i
    nie nie znalazł błędów, więc w razie czego proszę mieć pretensję do worda.

  • 2. Data: 2012-04-20 12:47:09
    Temat: Re: prąd maksymalny
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jola18,

> [...]
    > to jaki wtedy będę mogła doprowadzić prąd impulsowy o maksymalnej
    > amplitudzie tak żeby nic się nie spaliło?

    Taki, jaki znajdziesz w dokumentacji tej diody. Dobrzy producenci
    podają takie parametry.

    > Jeśli wypełnienie będzie jedna dziewiąta to znaczy że prąd impulsowy będzie
    > mógł mieć 9 razy większą amplitudę 90A, czy może 3 razy większą, czyli 30A?
    > (ta sama moc średnia?)

    Dioda nie rezystor. Ma wyjątkowo nieliniową charakterystykę i nie ma
    na tak zadane pytanie jednoznacznej odpowiedzi. Dla diody idealnej, o
    prostokątnej charakterystyce przewodzenia (czytaj: napięcie
    przewodzenia niezależne od prądu) odpowiedź brzmiałaby 100A.

    Dioda MBR10100 według dokumentacji ONSemi dla wypełnienia 10% traci 2W
    mocy przy prądzie średnim 2.8A (czyli impulsowo 28A) a przy prądzie
    stałym dopiero przy 5A. Wykres dla wypelnienia 10% kończy się na Ifavg
    = 4.5A (czyli szczytowy 45A ledwie).

    Vishay nie podaje tej charakterystyki dla diod MBR10100.

    > Proszę się nie czepiać błędów ortograficznych bo sprawdziłam go w wordzie i
    > nie nie znalazł błędów, więc w razie czego proszę mieć pretensję do worda.

    Zawsze będe miał pretensje o _rażące_ błędy tylko do piszącego.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2012-04-20 12:50:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 20 Apr 2012 12:40:38 +0200, Jola18 napisał(a):

    > Jeśli wypełnienie będzie jedna dziewiąta to znaczy że prąd impulsowy będzie
    > mógł mieć 9 razy większą amplitudę 90A

    Ja przynajmniej tak rozumumiem termin "wypełnienie"
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2012-04-20 12:51:31
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-04-20 12:40, Jola18 pisze:
> [...]
    >
    > Jeśli wypełnienie będzie jedna dziewiąta to znaczy że prąd impulsowy
    > będzie mógł mieć 9 razy większą amplitudę 90A, czy może 3 razy większą,

    Zazwyczaj tak (liczy się wartość średnia), ale nie możesz przekroczyć
    prądu maksymalnego niepowtarzalnego czy jak go tam przetłumaczyć.
    W danych katalogowych masz np. dla MBRS340:
    Average Rectified Forward Current 4A (Tl=105 C)
    Nonrepetitive Peak Surge Current 80A

    Oczywiście jeszcze trzeba pilnować, żeby nie były przekroczone warunki
    np maksymalna temperatura obudowy.

    > Proszę się nie czepiać błędów ortograficznych bo sprawdziłam go w
    > wordzie i nie nie znalazł błędów, więc w razie czego proszę mieć
    > pretensję do worda.

    Widzę ,że znasz problemy trapiące grupę. Czyżby ostra.laska.18 była
    alter ego identyfikatora:20040501?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 5. Data: 2012-04-20 13:01:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jacek,

    > Ja przynajmniej tak rozumumiem termin "wypełnienie"

    Pięć razy widzę "dziewiąta" a dlaczego przeczytałem "dziesiąta"?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2012-04-20 13:02:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mario,

    [...]

    > Widzę ,że znasz problemy trapiące grupę. Czyżby ostra.laska.18 była
    > alter ego identyfikatora:20040501?

    "tez mam 11 lat" :)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2012-04-20 14:09:15
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Jola18" <o...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Proszę się nie czepiać błędów ortograficznych bo sprawdziłam go w wordzie
    > i nie nie znalazł błędów, więc w razie czego proszę mieć pretensję do
    Jednym z istotnych parametrów jest częstotliwość bo na pewno nie wytrzyma
    przez jeden dzień 90A jeśli potem przez 8 dni będzie 0A.
    Jeśli częstotliwość na tyle duża, że pojemność cieplna diody stabilizuje
    temperaturę to wynik będzie gdzieś miedzy tymi 9A a tymi 3A.
    W karcie katalogowej powinno to być. A jakby nie było to można się oprzeć
    właśnie na mocy średniej, ale ona nie jest I^2 tylko U*I a U dla I można
    odczytać z wykresu, który chyba w każdej karcie katalogowej diody jest.
    P.G.

  • 8. Data: 2012-04-20 14:30:50
    Od: "Jola" <o...@b...pl>

    "RoMan Mandziejewicz" pisze:

> [...]
    > prostokątnej charakterystyce przewodzenia (czytaj: napięcie
    > przewodzenia niezależne od prądu) odpowiedź brzmiałaby 100A.

    /\/\/\/\/\/\

    Rozumiem że zastosowanie reguły tej samej mocy średniej zarówno do
    przewodnika jak i do diody jest prawidłowe?
    Więc dla impulsu o wypełnieniu jedna dziewiąta prąd w przewodniku/rezystorze
    mogę zwiększyć pierwiastek z dziewięciu, czyli jedynie 3 razy, natomiast dla
    diody sprawa jest znacznie prostsza, bo z charakterystyki wychodzi ze tą
    samą moc średnią uzyskamy dla prądu 7razy większego, czyli przy połączeniu
    dioda-opornik należy się martwić jedynie o opornik, bo to jego parametry
    pierwsze zostaną przekroczone.

    > Zawsze będe miał pretensje o _rażące_ błędy tylko do piszącego.
    /\/\/\/\/\/\

    A jakie błędy są rażące a jakie uchodzą?
    Dlaczego nie masz pretensji do mnie że zadaje proste pytanie a tego nie
    wiem?
    Oraz dlaczego nie masz pretensji do siebie że masz problemy z ze
    zrozumieniem czytanego tekstu (dziewiąta a nie dziesiąta), polską pisownią,
    oraz z prostą rachunkowością (9*10=90 a nie 100)?

    Zgodnie z twoją logiką i problemami z wątku poniżej to oboje powinniśmy
    zostać zbanowani, ja za niewiedzę z elektroniki a ty za niewiedzę z czytania
    i matematyki.

  • 9. Data: 2012-04-20 14:49:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jola,

    Powinno być - 90A

    > /\/\/\/\/\/\

    > Rozumiem że zastosowanie reguły tej samej mocy średniej zarówno do
    > przewodnika jak i do diody jest prawidłowe?

    Tak - dla liczenia skutku cieplnego ważna jest moc średnia a nie prąd
    średni.

> [...]
    > A jakie błędy są rażące a jakie uchodzą?
    > Dlaczego nie masz pretensji do mnie że zadaje proste pytanie a tego nie

    Bo odróżnienie prądu sredniego od skutecznego wcale nie jest
    intuicyjne i nie wynika z arytmetyki na poziomie szkoły podstawowej.
    Zrozumienie dogłębne tego problemu wymaga znajomości trochę wyższej
    matematyki i umiejętności jej zastosowania.

    > Oraz dlaczego nie masz pretensji do siebie że masz problemy z ze
    > zrozumieniem czytanego tekstu (dziewiąta a nie dziesiąta), polską pisownią,
    > oraz z prostą rachunkowością (9*10=90 a nie 100)?

    Błąd rachunkowy był skutkiem złego odczytania słowa. Chcesz rozmawiać
    o rachunkach - pisz cyframi a nie literami.

    > Zgodnie z twoją logiką i problemami z wątku poniżej to oboje powinniśmy
    > zostać zbanowani,

    Gdzie? To Usenet - tu nie ma banów.

    > ja za niewiedzę z elektroniki a ty za niewiedzę z czytania i
    > matematyki.

    Ty szukasz tu pomocy czy masz zamiar się czepiać?

    *PLONK!* warning za trolling!

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2012-04-20 15:12:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jola,

    [...]

    > O jejciu, zostałam zbanowana!?

    Nie - dostajesz *PLONK!* za bezsensowna prowokocję i marnowanie mojego
    czasu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl