  • 1. Data: 2015-11-25 13:07:36
    Temat: prawo jazdy od 2016
    Od: "Krysteck" <k...@i...pl>

    Mimo że 18-latkiem już dawno nie jestem, to dopiero teraz sytuacja zmusiła
    mnie do wyrabiania prawa jazdy. Egzamin może i nawet uda mi się zdać
    jeszcze w tym roku, ale dokument na pewno zostanie wystawiony już w
    przyszłym i podpadnę pod nowe przepisy. Ciąglę się jeszcze łudzę, że może
    jednak je wycofają, ale jeśli nie to, to mam kilka pytań i wątpliwości:
    -obowiązek jazdy z zielonym listkiem z przodu i z tyłu, to wyklucza
    użyczenie mi samochodu przez kogoś, np skorzystanie z samochodu rodziców
    gdy będzie wymagała tego sytuacja, albo jestem z kumplem na imprezie jego
    samochodem, on zapił, a ja jako abstynent nie mogę go nawet odwieźć jego
    autem, no chyba że mam nosić w portfelu naklejki z listkami??
    Jakie kary są przewidziane za jazde bez liści?

    -brak możliwości pracy jako kierowca, to odpada wykonywanie zawodu
    przedstawiciela handlowego, kuriera, a nawet dostawcy pizzy?? Ten przepis
    wyklucza całkowicie używanie samochodu w każdej pracy, nawet wykluczając
    te powyższe??

    -obowiązek doszkolenia w przeciągu kilku miesięcy od odtrzymania prawa
    jazdy; co w przypadku gdy zapomnę, spóźnie się, nie mieszcząc w
    wyznaczonym okresie, albo nie będę po prostu miał pieniędzy na te wykłady.
    Odbiorą mi uprawnienia??

    Dziękuje za wszelkie odpowiedzi i wyjaśnienia moich wątpliwości.
    Pozdrawiam Grupowiczów

  • 2. Data: 2015-11-25 13:11:33
    Temat: Re: prawo jazdy od 2016
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-11-25 o 13:07, Krysteck pisze:
> [...]
    > przyszłym i podpadnę pod nowe przepisy. Ciąglę się jeszcze łudzę, że
    > może jednak je wycofają, ale jeśli nie to, to mam kilka pytań i

    [...]

    to plany. do przepisów wykonawczych jeszcze trochę brakuje. możliwe
    nawet, że, tak jak już bywało, obowiązek będzie, ale sankcji za
    niedopełnienie brak. tzw "martwy przepis"...

    a.

  • 3. Data: 2015-11-25 16:49:12
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Krysteck" <k...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > zapił, a ja jako abstynent nie mogę go nawet odwieźć jego autem, no chyba że
    > mam nosić w portfelu naklejki z listkami??

    podobno ze wzgledu na problemy z cepikami tylko listki bede od 2016

    a te mozna na magnesie kupic czy innej przyssawce

    --
    http://db.org.pl/

  • 4. Data: 2015-11-25 17:21:40
    Od: "Krysteck" <k...@i...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości
    > "Krysteck" <k...@i...pl> wrote in message
    >

    > podobno ze wzgledu na problemy z cepikami tylko listki bede od 2016
    >
    > a te mozna na magnesie kupic czy innej przyssawce

    No dobrze, a jaka kara za ich brak w takich sytuacjach właśnie, jak nagła
    potrzeba przewiezienia kogoś jego autem i nieprzygotowania liści?

  • 5. Data: 2015-11-25 18:12:19
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > No dobrze, a jaka kara za ich brak w takich sytuacjach właśnie, jak nagła
    > potrzeba przewiezienia kogoś jego autem i nieprzygotowania liści?

    "Co więcej pierwsze osiem miesięcy po uzyskaniu prawa jazdy nowi
    kierowcy będą zobowiązani jeździć z zielonym listkiem na szybie
    samochodu - w razie jego braku, zapłacą 500 złotych mandatu."

    ja tam na przyklad nie mialem zadnej kontroli przez ostatnie 2 lata
    (50kkm) wiec watpie zeby to mialo sens

    nowe ograniczenia predkosci tez powstaly chyba tylko zeby ubezpieczyciel
    mogl sciagac kase regresem od poczatkujacych, bo limity dobrali tak
    ze sa nie tylko bezsensowne ale poprostu szkodliwe

    --
    http://db.org.pl/

  • 6. Data: 2015-11-25 18:32:32
    Od: neoniusz <"neoniu[dowywalenia]szek"@gmail.com>

    W dniu 25.11.2015 o 18:12, m4rkiz pisze:
    > "Co więcej pierwsze osiem miesięcy po uzyskaniu prawa jazdy nowi
    > kierowcy będą zobowiązani jeździć z zielonym listkiem na szybie
    > samochodu - w razie jego braku, zapłacą 500 złotych mandatu."

    Brednie. Nie ma aktualnie zadnej sankcji za nieprzestrzeganie tego. I
    nie zdaza uchwalic.

  • 7. Data: 2015-11-25 20:04:02
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2015-11-25 o 18:12, m4rkiz pisze:

    > "Co więcej pierwsze osiem miesięcy po uzyskaniu prawa jazdy nowi
    > kierowcy będą zobowiązani jeździć z zielonym listkiem na szybie
    > samochodu - w razie jego braku, zapłacą 500 złotych mandatu."

    Chciałbym zobaczyć to rozporządzenie i uściślenie tego "na szybie".

    A - a czy jest kara za wożenie się z zielonym listkiem pomimo długiego
    stażu za kółkiem? Chyba sobie sprawię taki dla jaj :)

    > ja tam na przyklad nie mialem zadnej kontroli przez ostatnie 2 lata
    > (50kkm) wiec watpie zeby to mialo sens

    No wiesz - szit hepens. A młody kierowca jakieś tam limity ma i potem
    może być lipa :/

    > nowe ograniczenia predkosci tez powstaly chyba tylko zeby ubezpieczyciel
    > mogl sciagac kase regresem od poczatkujacych, bo limity dobrali tak
    > ze sa nie tylko bezsensowne ale poprostu szkodliwe

    Dokładnie.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 8. Data: 2015-11-26 09:13:03
    Od: mk <m...@i...pl>

> [...]
    > wykłady. Odbiorą mi uprawnienia??
    >
    > Dziękuje za wszelkie odpowiedzi i wyjaśnienia moich wątpliwości.

    Witam
    Jak zdasz w tym roku i następny dzień po egzaminie będzie roboczym w
    2015, to powinieneś mieć jeszcze 2015. Informacje o zdanym egzaminie są
    następnego dnia w UK i kwestia tego ile decyzji ma do podpisania Pan
    Urzędnik (Starosta).
    U mnie to było tak: egzamin zdany 02.11 - decyzja 03.11 i data wydania
    dokumentu 03.11.

    Pzdr i powodzenia na egzaminie
    MK

  • 9. Data: 2015-11-26 10:42:09
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2015-11-25 o 18:12, m4rkiz pisze:
    > ja tam na przyklad nie mialem zadnej kontroli przez ostatnie 2 lata
    > (50kkm) wiec watpie zeby to mialo sens

    Teoretycznie szanse nieduże, ale wszystkie kontrole jakie do tej pory
    miałem były przy okazji nocnego powrotu z imprezy (o czym wspomina
    pytający), co zwiększa ryzyko.
    Od kiedy się ustatkowałem i jeżdżę głównie w dzień, nie miałem żadnej
    kontroli, alkomatu itp. Będzie to już trochę ponad 10 lat :)

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2015-12-02 22:43:09
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    m4rkiz wrote:

    > ja tam na przyklad nie mialem zadnej kontroli przez ostatnie 2 lata
    > (50kkm) wiec watpie zeby to mialo sens

    Czy fakt, że nie miałeś kontroli przez 2 lata spowodował, że przestałeś
    wozić ze sobą dokumenty, ubezpieczać auto, robić przeglądy?
    Ja akurat miałem kontrolę tydzień temu. Ale wcześniej zdarzało się
    ładnych kilka lat - więcej niż 2 lata - bez żadnej kontroli. Mimo to
    cały czas ubezpieczałem auto, robiłem przeglądy, woziłem ze sobą
    dokumenty. W końcu mnie skontrolowali. Zupełnie bez wcześniejszej
    zapowiedzi.