  • 1. Data: 2010-07-22 17:33:39
    Temat: predkoscimierz bmw k 100
    Od: ponury <v...@p...onet.pl>

    witam wszystkich. dawno juz nie pisalem tutaj. ale mi wybaczycie
    mysle. otoz mam problem .'
    jak w temacie wskazowka predkosciomierza mi wariuje raz jez dobrze
    czyli wskazania plynne a raz skacze i opada by ponownie wricic i
    wsakzywac dobrze. co jest przyczyna ? szukalem juz po kabalach ale nic
    nie znalazlem . od czego zaczac zanim udam sie do serwisu a nie
    chce .motro to bmw k 100 90 r.moze ktos podpowie .???
    pzdr vivaldi

  • 2. Data: 2010-07-22 21:19:33
    Temat: Re: predkoscimierz bmw k 100
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "ponury" <v...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci grup
    g2000yqd.googlegroups.com...
> [...]
    > nie znalazlem . od czego zaczac zanim udam sie do serwisu a nie
    > chce .motro to bmw k 100 90 r.moze ktos podpowie .???

    wyglada jak by padla sprezynka od wskazówki chyba ze tam na silniczku
    krokowym to jest zrobione ?

    pozdro
    blur

  • 3. Data: 2010-07-23 05:54:58
    Od: "Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl" <r...@g...com>

    Witam !
    Tam to jest na silniczku :), cegły od 1984 nie mają jednej linki do
    napędu zegarów. Najczęściej przyczyną takich skoków jest zaśniedziały
    styk. Czyli od końca: sprawdzić złączkę czujnika prędkości - gdzieś w
    okolicach akumulatora, idź po kablu od czujnika. Następnie złącze
    zegarów - odkręcić śrubkę, która wypchnie wtyczkę. Środki typu WD-40
    czy Kontakt sprawy ładnie czyszczą, ale bezwzględnie trzeba jest zmyć,
    np. silikonem do styków elektrycznych. Wtyczki można poskładać na
    rzeczony silikon, lub wazelinę techniczną.

    Pozdrawiam,

    Rafik aka DeLeTe + BMW K1100RS - szybsze, bo czerwone ;)

  • 4. Data: 2010-07-23 06:46:16
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl" <r...@g...com> napisał
    w wiadomości grup
    1g2000yqm.googlegroups.com...

    > np. silikonem do styków elektrycznych. Wtyczki można poskładać na
    > rzeczony silikon, lub wazelinę techniczną.

    Nie za bardzo, silikon nie poprawia styku wręcz tworzy warstwę izolującą,
    dlatego najpierw się czyści do sucha potem łączy a dopiero na końcu
    pokrywa silikonem bezkwasowym, częsty błąd podczas obsługi akumulatora,
    ludzi smarują klemy przed ich nałożeniem a to się robi na samym końcu.

    pozdro
    blur

  • 5. Data: 2010-07-23 07:11:00
    Od: ponury <v...@p...onet.pl>

    On 23 Lip, 07:54, "Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl"
    <r...@g...com> wrote:
> [...]
    > rzeczony silikon, lub wazelinę techniczną.
    >
    > Pozdrawiam,
    >
    > Rafik aka DeLeTe + BMW K1100RS - szybsze, bo czerwone ;)

    witam. macalem juz od czujnika kabel wyglada oki. zobacze dalej ale to
    pozniej . mysle ze jak sugerujesz to moze byc zasniedzialy styk.
    patrzylem w schematy i jest jakis tranzystor przy zegarze odpowiadajcy
    za wskazania? wartosc nie znana . ,jeszcze nie rozbieralem zegarow.
    pzdr vivaldi bmw k 100 tez czerwona i szybka

  • 6. Data: 2010-07-23 11:22:10
    Od: "Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl" <r...@g...com>

    On 23 Lip, 09:11, ponury <v...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > za wskazania? wartosc nie znana . ,jeszcze nie rozbieralem zegarow.
    > pzdr vivaldi bmw k 100 tez czerwona i szybka

    Ten tranzystor to symbol układu sterującego - raczej złożona rzecz. A
    czy przypadkiem nie parują ci intensywnie zegary, lub moto nie dostało
    wody w okolicę obudowy zegarów? Tylko prędkościomierz, czy inne
    kontrolki też?
    Podrzuć, że no fotę tego czerwonego cegliska ;).

    @blur - spray silikonowy do styków, a nie silikonowa masa
    uszczelniająca. Nazywa się to różnie, ale działa podobnie, wypiera
    wodę i zapobiega utlenianiu.

    Pozdrawiam,
    Rafik

  • 7. Data: 2010-07-25 14:20:10
    Od: ponury <v...@p...onet.pl>

    On 23 Lip, 12:22, "Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl"
    <r...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > @blur - spray silikonowy do styków, a nie silikonowa masa
    > uszczelniająca. Nazywa się to różnie, ale działa podobnie, wypiera

    witam. wiec juz po naprawie .dostalem sie do zegarow i okazalo sie
    ze byla wtyczka luzna .ot to wszystko.przy okazjii poczyscilem i po
    problemie . dzieki wszystkim za porady . pozdr vivaldi

  • 8. Data: 2010-07-26 07:24:24
    Od: marusc <c...@g...pl>

    W dniu 2010-07-23 08:46, blur pisze:
    częsty błąd podczas obsługi akumulatora,
    > ludzi smarują klemy przed ich nałożeniem a to się robi na samym końcu.
    >
    > pozdro
    > blur

    Klemy smaruję smarem miedziowym (tym samym co tył klocków hamulcowych)
    przed skręceniem. Zawsze działa dobrze.

    --
    Marek

    R1200GS