  • 1. Data: 2017-02-08 19:17:38
    Temat: problem dziury
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    trzeba fachowców od otworów...

    zagadnienie które dziś przygotowałem do dyskusji jest takie:

    jaką średnicę minimalno-maksymalną powinien mieć otwór w płytce
    drukowanej dwustronnej, aby przy lutowaniu cyna oblewała goldpin włożony
    w ten otwór po obu stronach płytki? czyli chodzi o taką średnicę przy
    której cyna lutowana z jednej strony przelezie na drugą stronę...

    ewentualnie jak zabezpieczyć się przed wyrwaniem goldpina i metalizacji
    przy łączeniu i rozłączaniu tego goldpina?

    (o euro już pisałem)

  • 2. Data: 2017-02-08 23:10:47
    Temat: Re: problem dziury
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > ewentualnie jak zabezpieczyć się przed wyrwaniem goldpina i metalizacji przy
    > łączeniu i rozłączaniu tego goldpina?
    >
    > (o euro już pisałem)

    Nie ciągnąć goldpina kombinerkami?
    Wojtek

  • 3. Data: 2017-02-09 11:55:38
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > czyli chodzi o taką średnicę przy
    > której cyna lutowana z jednej strony przelezie na drugą stronę...

    Równą przekątnej goldpina. Goldpin ma przekrój kwadratowy, otwór jest
    rzecz jasna okrągły - to wystarcza do przeniknięcia cyny do środka, a
    nawet na drugą stronę. Tylko uwaga: niektóre firmy wiedzą, że mają otwór
    powiększyć, aby z metalizacją miał właściwą średnicę, a niektóre wierzą,
    że sam zgadniesz. Trzeba dopytać.

    > ewentualnie jak zabezpieczyć się przed wyrwaniem goldpina i metalizacji
    > przy łączeniu i rozłączaniu tego goldpina?

    Lutowanie wystarcza.

    > (o euro już pisałem)

    Stanowczo nam tego tutaj brakuje.

    Pozdroofka,