  • 11. Data: 2017-09-04 15:17:56
    Temat: Re: problem z SSD - stracił ochotę na zapis
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Mon, 4 Sep 2017 13:17:51 +0200, Tomaszek wrote:

    > Zdecydowanie nowe SSD.
    > BTW: Dlaczego to wszyscy nazywają dyskiem no nie wiem. Tam się nic nie
    > obraca;)

    Pojęcie dysk nie zawiera w sobie obracania. Dysk to coś bardziej od okręgu,
    krążka, weźmy choćby dysk w kręgosłupie, ten raczej nie wiruje :-)

    A jak w środku jest zbudowany SSD jeszcze nie będę sprawdzał, bo działa ;-)

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 12. Data: 2017-09-04 15:24:57
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2017-09-04 o 15:17, Roman Tyczka pisze:
    > Pojęcie dysk nie zawiera w sobie obracania. Dysk to coś bardziej od okręgu,
    > krążka, weźmy choćby dysk w kręgosłupie, ten raczej nie wiruje :-)
    >
    > A jak w środku jest zbudowany SSD jeszcze nie będę sprawdzał, bo działa ;-)

    Nikt nie każe od razu psuć "dysku" Można np. zerknąć tu:
    https://youtu.be/Jmk9qt8OkLQ?t=4m10s

    --
    t0maszek

  • 13. Data: 2017-09-04 16:42:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Roman Tyczka" 3cc52z06lvkt$....@t...com

    > krążka, weźmy choćby dysk w kręgosłupie, ten raczej nie wiruje :-)

    Ale rotuje. ;) Ponadto ulega naciskom/presji -- co jest znamienne krętaczom. ;)

    > A jak w środku jest zbudowany SSD
    > jeszcze nie będę sprawdzał, bo działa ;-)

    SSD to 'solid-state drive', ale można też
    to odczytać jako 'solid-state device'...

    Gorzej z żarówką LED. LED albowiem nie dlatego
    świeci, że żarzy się...

  • 14. Data: 2017-09-04 19:05:29
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 4 września 2017 13:50:46 UTC+2 użytkownik JaNus napisał:

    > Z tego co pamiętam, to owa bezustanna pomyłka doczekała się nawet
    > jakiejś zgryźliwej uwagi w Wiki. Ale określenie "napęd" - też nie bardzo
    > pasuje. Lecz tak Bogiem a prawdą "napęd" DVD, czy HDD - to też swoisty
    > dziwoląg słowny. A innego terminu jakoś nie doczekaliśmy się.

    No nie. Napęd DVD nazywa sie precyzyjnie tak jak ma sie nazywać.
    No bo napęd dvd to tylko napęd (no i kontroler) sam dysk jest osobno. więc dysk jest
    w praktyce napędzany napędem.

    Dla hdd jest troche mniej oczywiście bo tenże napęd jest stały. czyli na stale do
    dysku przykręcony. O ile dla hdd nazwa dysk jest naturalniejsza a napęd troche
    pokraczna o tyle dvd/cd jest całkiem ok.

    Najmniej chyba kontrowersyjna nazwa to pamięc masowa. Pamięta? Tak. Jest jakaś masa?
    Jest.

  • 15. Data: 2017-09-04 19:38:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-04 o 19:05, s...@g...com pisze:
> [...]
    dysku przykręcony. O ile dla hdd nazwa dysk jest naturalniejsza a napęd troche
    pokraczna o tyle dvd/cd jest całkiem ok.

    Ale były dyski twarde typu Winchester - z wymiennymi talerzami.
    Natomiast nazwa została dzięki "sile bezwładności" ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2017-09-04 20:16:19
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-04 o 14:25, Tomaszek pisze:

    > Solid State Device, pamięć masowa, magazyn danych... więcej mi nie
    > przychodzi do głowy.

    To że nowe nazewnictwo dezorientuje ludzi też ci nie przychodzi
    do głowy. Tych piszących artykuły również.
    "Telefon xxx ma wystarczającą ilość pamięci a yyy ma jej trochę
    za mało." I teraz powiedz czy idiota który to napisał miał na myśli
    RAM czy tzw "pamięć dyskową"?

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2017-09-04 20:24:14
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2017-09-04 o 20:16, RadoslawF pisze:
> [...]
    > "Telefon xxx ma wystarczającą ilość pamięci a yyy ma jej trochę
    > za mało." I teraz powiedz czy idiota który to napisał miał na myśli

    Oczywiście masz rację. Chodzi mi o to, żeby spróbować odkręcić błędy,
    które zostały popełnione na początku. Przykładów takich jak podałeś jest
    na pęczki oczywiście. Zaraz się zacznie dyskusja o poziomie
    dziennikarstwa współczesnego, co pociągnie za sobą wiele następnych
    tematów, a tego chciałbym uniknąć. Gównoburze przestały mnie już
    kręcić:) Odpuszczam:)

    --
    t0maszek

  • 18. Data: 2017-09-04 22:02:52
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-04 o 20:24, Tomaszek pisze:

> [...]
    > dziennikarstwa współczesnego, co pociągnie za sobą wiele następnych
    > tematów, a tego chciałbym uniknąć. Gównoburze przestały mnie już

    To nie próbuj.
    Ludzie którzy próbowali nas odzwyczaić od błędnego tłumaczenia
    słowa save i zastąpić poprawnym zachowaj zostali uznani za
    niereformowalnych idiotów. Tak się przyjęło i tak zostanie.
    Co najwyżej rozbawienie wzbudzi tłumaczenie przez młodego
    informatyka znanej linijki angielskiego hymnu "Boże zapisz Królową"

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2017-09-04 22:06:02
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2017-09-04 o 22:02, RadoslawF pisze:
> [...]
    > Co najwyżej rozbawienie wzbudzi tłumaczenie przez młodego
    > informatyka znanej linijki angielskiego hymnu "Boże zapisz Królową"

    Ja już z niczym nie walczę. Poddałem się ogólnonarodowej depresji.

    --
    t0maszek

  • 20. Data: 2017-09-05 10:49:02
    Od: "Marek" <l...@w...pl>

    >Gorzej z żarówką LED. LED albowiem nie dlatego
    >świeci, że żarzy się...

    Poprawnie powinno być świetlówka kulista LED (dawna żarówka), tak jak jest
    świetlówka liniowa LED (dawna jarzeniówka).