  • 1. Data: 2009-08-21 13:15:24
    Temat: problem z filtrem polazyzacyjnym
    Od: "ToMasz" <t...@u...poczta.fm>

    witam

    parę lat temu, miałem minolte z1. dokupiłem do niej tani filtr polaryzacyjny
    i.... kolory ożyły. Niebo stało sie granatowe, liście zamiast błyszczące-
    zielone. Wszystko wyglądało na bardziej zywe niż w naturze. mnie to
    specjalnie nie zaszokowało bo od lat uzywam okularów polaryzacyjnych, ale na
    fotkach różnica była widoczna. Nawet oglądający fotki nie wierzyli ze to
    zwykła minolta z1..

    teraz mam sony a200 obiektyw tamrona i dokupiłem filtr polaryzacyjny selco
    c-pl. sam filtr w ręce działa, w sensie - gdy nim kręce tracą sie refleksy.
    jednak po założeniu na obiektyw - skuteczność spada radyklanie. Kolory stają
    sie poprostu brudne. Np. bez filtra (lub z przekręconym filtrem tak aby nie
    filtrował)- na niebie widać smugi, autofokus niema na co sie ustawić. Z
    dobrze ustawionym filtrem pojawiają sie dobrze widoczne chmury, autofokus
    ustawia na nie ostrość, jednak chmury są nie białe ale żółte, brudno żółte,
    a niebo ma kolor brudnoniebieski. Kolory są wprost nienaturalne. nie do
    przyjęca. niezależnie jak przekręce filtr. już nawet zrobiłem porównanie,
    bez filtra, z filtrem i spróbowałem zrobić zdjęcie tak aby aparat patrzył
    przez szkło moich starych okularów. - kolory najlepsze bez filtów. najlepsze
    odwzorowanie, bo na piasku plaży,(którego kolor jest bliższy zółtemu niż
    kolor nieba) jest wieksza rozpiętość kolorów, wiecej różnch odcieni ma ten
    piasek.
    Wiem ze lepiej by było wystawic na fotosik 3 zdjęcia, ale nie mam ani
    programu do obróbki, ani nie chce wysyłać dużej ilości danych po gprsie.
    PRoszę o pomoc. czy może filtr który kupiłem nie nadaje sie do lustrzanki? a
    moze jakieś ustawienia muszę włączyc lub wyłączyć w aparacie.
    Dziekuje
    ToMasz

  • 2. Data: 2009-08-21 13:22:24
    Temat: Re: problem z filtrem polazyzacyjnym
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > PRoszę o pomoc. czy może filtr który kupiłem nie nadaje sie do
    > lustrzanki? a moze jakieś ustawienia muszę włączyc lub wyłączyć w

    Moze byc po prostu gownianej jakosci i dawac zafarb.
    Bez pokazania przykladow mozemy tylko zgadywac.

    Jak patrzysz przez ten filtr na kartke papieru to wydaje Ci sie neutralnie
    biala???

  • 3. Data: 2009-08-21 13:46:43
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Fri, 21 Aug 2009 15:15:24 +0200, "ToMasz" <t...@u...poczta.fm>
    wrote:

> [...]
    >jednak po założeniu na obiektyw - skuteczność spada radyklanie. Kolory stają

    Z całym szacunkiem: czego oczekiwałeś po filtrze za 30 PLN?
    http://www.allegro.pl/item716547176_filtr_polaryzacy
    jny_52_mm_selco.html
    Kup sobie coś takiego:
    http://www.allegro.pl/item708919980_filtr_polaryzacy
    jny_pol_cir_b_w_mrc_55mm_55_mm.html
    Niestety, trochę droższy.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 4. Data: 2009-08-21 13:55:21
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Z ciekawości - filtr liniowy, czy kołowy?

  • 5. Data: 2009-08-21 14:05:53
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 21 Aug., 15:15, "ToMasz" <t...@u...poczta.fm> wrote:
> [...]
    > przez szkło moich starych okularów. - kolory najlepsze bez filtów. najlepsze

    jesli AF nie dziala to jest to najprawdopodoniej filtr liniowy.

    a jesli kolowy to tylko z nazwy.

  • 6. Data: 2009-08-21 14:06:05
    Od: Olek <o...@u...eu>

    ToMasz wrote:

    > teraz mam sony a200 obiektyw tamrona i dokupiłem filtr polaryzacyjny
    > selco c-pl.

    Selco? hahahahha

  • 7. Data: 2009-08-21 15:09:48
    Od: "Adameck" <a...@o...pl>

    > PRoszę o pomoc. czy może filtr który kupiłem nie nadaje sie do lustrzanki?
    > a moze jakieś ustawienia muszę włączyc lub wyłączyć w aparacie.
    > Dziekuje
    > ToMasz \

    Na chlopski rozum - poszedlbym do sklepu, poprosil o przetestowanie
    drozszego filtra na swoim aparacie a w domu sprawdzil spokojnie na kompie
    czy takowy efekt wystepuje na innych filtrach...
    Ja mialem polary firmy HAMA (ok.80 zl0 i Hoya HMC (ok. 200 zl) i w sumie
    miedzy nimi nie bylo drastycznych roznich, ale przynajmniej spelnialy swoje
    zadanie - nie mialem takich przebojow jak u Ciebie.

    Adameck

  • 8. Data: 2009-08-21 17:42:53
    Od: "ToMasz" <t...@u...poczta.fm>

    jesli AF nie dziala to jest to najprawdopodoniej filtr liniowy.

    a jesli kolowy to tylko z nazwy.

    raczej kołowy, bo normalnie af - działa. nie działał jedynie podczas
    eksperymentów z niebem
    ToMasz

  • 9. Data: 2009-08-21 17:43:35
    Od: "ToMasz" <t...@u...poczta.fm>