  • 1. Data: 2014-10-10 04:33:48
    Temat: problemy z AVRDRAGON
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Zapodałem ten problem na elektrodzie, ale podrzucę też tutaj, może
    któryś z kolegów coś podpowie :

    Postanowiłem w końcu przesiąść się USBASP na AVRDRAGON'a.
    Na początek prostą rzecz próbuję zrobić.
    Podłączyłem takiego ZIFa ;

    C:PL:3160"
    target="_blank">http://www.ebay.com/itm/M64-ADP-AVR-
    Programming-Adapter-IC-Test-Socket-for-ATmega64-ATme
    ga128-TQFP64-/251012572319?ssPageName=ADME:LSurprise
    dC:PL:3160

    oczywiście via ISP.
    Zapodałem Atmegę128A.

    Przy pierwszym podłączeniu Atmel Studio 6.2 zgłosił mi potrzebę
    zaktualizowania firmware programatora. Zrobiłem to oczywiście, i teraz
    jest tak:

    AVR Dragon
    Debug host 127.0.0.1
    Debug port 27386
    Serial number 00A200045116
    Connection com.atmel.avrdbg.connection.jungousb
    Master Firmware Version 7.26
    Slave Firmware Version 7.26
    Hardware Version 17

    No i fajnie.

    Jednak - kiedy próbuję cokolwiek zrobić, chociażby odczytać sygnaturę
    procesora dostaję info :

    Unable to enter programming mode.
    Please verify device selection, interface settings, target power and
    connections to the target device. Look in the details section for more
    information.

    Details:

    Timestamp: 2014-10-10 03:29:51.132
    Severity: INFO
    ComponentId: 20000
    StatusCode: 0

    Failed to enter programming mode. ispEnterProgMode: Error status
    received: Got 0xc0, expected 0x00 (Command has failed to execute on the
    tool)
    Unable to enter programming mode. Verify device selection, interface
    settings, target power and connections to the target device.

    No i to wszystko.

    Target voltage 4.9V (mcu zasilany też z USB, kabelkiem załączonym do
    podstawki)

    Posprawdzałem wszystkie linie ISP (czy są poprawnie założone zworki w
    ZIFie też) - no wszystko jest ok.
    Sprawdziłem też, czy napięcię 5V jest na wszystkich odpowiednich pinach
    atmegi, to samo z GND.

    Ledy na Avrdragonie zachowuję się chyba poprawnie: Duży nie świeci
    (zapala się na chwilkę przy próbie odczytu z MCU), mały świeci na
    zielono, miga przy próbie odczytu.

    Dalej - zegar na ISP ustawiony na 125kHz (ale próbowałem i wyżej i niżej).
    Na oscyloskopie na pinakch MCU widzę, że na linii zegara pojawiają się
    impulsy, także na RESET, oraz MOSI.

    Jedynie na MISO zamiast pełnych impulsów 0-5V pojawiają się jakieś
    zakłócenia - znaczy zasadniczo cały czas jest +5V, te zakłócenia to
    jakby szum może 0.5V na tych 5V. Czyli jakby z MCU nic nie "wychodziło" ?

    Sprawdzałem kolejno na 2 nowych procesorach, wyjętych prosto z opakowania.
    Programator także wyjęty dziś z pudełka, żadnych zwarć czy pomyłkowych
    podłączeń nie było - czyli powinien być sprawny.

    Aha - podczas procedury upgrade firmware, a właściwie na jej końcu
    wyskoczył jakiś komunikat o przekroczeniu czasu oczekiwania (nie wiem na
    co), ale potem się zgłosił prawidłowo w AS, jak widać pokazuje się
    poprawna wersja firmware itp.
    Może na wszelki wypadek jeszcze raz mu zapodać firmware - ale jak, bo AS
    nie pokazuje już tej opcji.

    Co może być grane ??

  • 2. Data: 2014-10-10 05:33:11
    Temat: Re: problemy z AVRDRAGON
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Ha, problem rozwiązany.
    Oczywiście - to mój błąd. Jednak źle ustawiłem zworki w ZIF.
    Zamiast na piny 2/3 skierowałem miso/mosi na piny 12/13.

    Ok - zatem działa.

    Teraz mam takie pytanie :

    Czy można zrobić tak, aby wykorzystując w AS opcję PRODUCTION FILE
    za jednym zamachem zmienić fusy (m.in. przestawiając na zewnętrzny kwarc
    - w ZIF jest gniazdko dla kwarca), oraz wgrać flash i eeprom ?

    Problem w tym, że żeby ustawić fusy trzeba mieć wolny zegar ISP, a po
    zmianie fusów można dać większy - program zajmuje całe 128MB i wgrywanie
    go wolno zajmuje strasznie dużo czasu...

    Niestety póki co nie znam AS - to moje pierwsze podejście do niego.

  • 3. Data: 2014-10-10 08:03:41
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2014-10-10 o 05:33, sundayman pisze:
> [...]
    > go wolno zajmuje strasznie dużo czasu...
    >
    > Niestety póki co nie znam AS - to moje pierwsze podejście do niego.

    Może zainteresuj się parametrami wywołania - idzie batcha napisać, a w
    nim po kolei wszystko co trzeba.

    Pozdrawiam

    DD

  • 4. Data: 2014-10-10 09:35:39
    Od: Robert Zemła <m...@g...com>

    W dniu 2014-10-10 05:33, sundayman pisze:

> [...]
    > go wolno zajmuje strasznie dużo czasu...
    >
    > Niestety póki co nie znam AS - to moje pierwsze podejście do niego.

    Kiedyś napisałem własny soft do programowania na potrzeby masowej
    produkcji. Umożliwiał kalibracje zegara, dodawanie numerów seryjnych w
    locie i parę innych "ficzerów". Atmelowski program i możliwości pisania
    plików wsadowych też są fajne, ale on po każdym poleceniu resetuje
    programator, przez co cały proces znacznie się wydłuża. Daj znać na priv
    to podeślę źródła.