  • 1. Data: 2013-07-23 19:06:30
    Temat: programy wielowątkowe
    Od: Adam Majewski <a...@o...pl>

    Witam,

    W przypadku obliczeń numerycznych korzystających z wątków ( np. OpenMP)
    co będzie bardziej opłacalną podstawą do budowy komputera :
    xeony + płyta wieloprocesorowa
    czy
    i7 i płyta jednoprocesorowa
    ?

    ( ew inne propozycje )

    TIA

    Adam

  • 2. Data: 2013-07-25 08:02:34
    Temat: Re: programy wielowątkowe
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 23.07.2013 19:06, Adam Majewski pisze:
    > W przypadku obliczeń numerycznych korzystających z wątków ( np. OpenMP)
    > co będzie bardziej opłacalną podstawą do budowy komputera :

    To zależy od tego, jak dobrze skaluje się oprogramowanie,
    które Ci te obliczenia realizuje. Oraz na jakim typie mikro-
    procesora działa najlepiej.

    Poza tym może być jeszcze Opteron dodatkowo przecież. Albo
    choćby wielordzeniowy Phenom, z tańszych rozwiązań. Akurat w
    dziedzinie obliczeń numerycznych procesory AMD sprawują się
    nieźle.

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 3. Data: 2013-07-25 11:16:02
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 23.07.2013 19:06, Adam Majewski wrote:
> [...]
    >
    > W przypadku obliczeń numerycznych korzystających z wątków ( np. OpenMP)
    > co będzie bardziej opłacalną podstawą do budowy komputera :

    Zależnie od algorytmu i sposobu pisania. i7 mają dużo cache L3, który
    jest wspólny dla całego chipa - tańsze przerzucanie zadań między
    rdzeniami, jak dużo wspólnych danych to mniejsze brudzenia cache. No i w
    niektórych zastosowaniach HT sporo daje.

    xeony są (a przynajmniej były) lepsze do ciągłego stałego mielenia każdy
    swoim torem (serwery). Jak z nimi teraz nie wiem.

    > ?
    >
    > ( ew inne propozycje )

    Kontener RaspberryPi? ;) Coś od AMD(zauważalnie tańsze, więc można sobie
    pozwolić na więcej rdzeni).

    Michoo

  • 4. Data: 2013-07-25 13:39:06
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-07-25, o godz. 08:02:34
    Radosław Sokół <R...@g...one.pl> napisał(a):

    > Poza tym może być jeszcze Opteron dodatkowo przecież. Albo
    > choćby wielordzeniowy Phenom, z tańszych rozwiązań. Akurat w
    > dziedzinie obliczeń numerycznych procesory AMD sprawują się
    > nieźle.

    A to muszę potwierdzić. Jeden z wydziałów WAT jakiś czas temu wybrał
    klaster z maszyn opartych na AMD. W ich warunkach ( głównie liczenie
    naprężeń pocisków przy trafieniu w cel) był tańszy niż rozwiązanie
    oparte na Intelu.

    Zdrówko

  • 5. Data: 2013-07-25 19:06:45
    Od: Adam Majewski <a...@o...pl>

    On 25.07.2013 11:16, Michoo wrote:

> [...]
    > swoim torem (serwery). Jak z nimi teraz nie wiem.

    > Kontener RaspberryPi? ;) Coś od AMD(zauważalnie tańsze, więc można sobie

    Dziękiza informacje .
    A co sądzicie o :
    http://www.adapteva.com

    ??

    Adam

  • 6. Data: 2013-07-27 09:04:30
    Od: Adam Majewski <a...@o...pl>

> [...]
    >
    > xeony są (a przynajmniej były) lepsze do ciągłego stałego mielenia każdy
    > swoim torem (serwery). Jak z nimi teraz nie wiem.

    Nie znalazłem info o łączeniu i programowaniu maliny.

    Coś od AMD(zauważalnie tańsze, więc można sobie
    > pozwolić na więcej rdzeni).

    Dziękuję za informacje.
    Przypuścy że mamy wybór pomiędzy i7 a Opteron.
    Jaki zestaw ( płyta główna + typ/model procesora) kupilibyście dla
    siebie ? ( cena ww zestawu do 5 000 PLN )

    TIA

    Adam

  • 7. Data: 2013-07-31 17:09:37
    Od: Adam Majewski <a...@o...pl>

    On 27.07.2013 09:04, Adam Majewski wrote:

> [...]
    > Jaki zestaw ( płyta główna + typ/model procesora) kupilibyście dla
    > siebie ? ( cena ww zestawu do 5 000 PLN )

    Komputronik nie ma komputerów z opteronem.
    Znalazłem taki zestaw :
    http://www.avadirect.com/gaming-pc-configurator.asp?
    PRID=17132#build

    Adam

  • 8. Data: 2013-07-31 19:24:07
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2013-07-23 19:06, Adam Majewski pisze:
> [...]
    >
    > W przypadku obliczeń numerycznych korzystających z wątków ( np. OpenMP)
    > co będzie bardziej opłacalną podstawą do budowy komputera :

    Biurówka za 1000 na jakimś i3 + Intel Xeon Phi 3100.
    Powinna się zmieścić w 5000(netto).

    miab

  • 9. Data: 2013-07-31 19:58:54
    Od: Adam Majewski <a...@o...pl>

    On 31.07.2013 19:24, miab wrote:

    > Biurówka za 1000 na jakimś i3 + Intel Xeon Phi 3100.
    > Powinna się zmieścić w 5000(netto).
    >
    > miab

    http://ark.intel.com/products/series/75808

    Intel(R) Xeon Phi(TM) Coprocessor 3120P $1695.00 = 5 414,68 PLN

    Gdzie znalazłeś niższą cenę ?

    Adam

  • 10. Data: 2013-08-01 10:45:41
    Od: robot <c...@o...pl>

    W dniu 2013-07-31 19:24, miab pisze:

    > Biurówka za 1000 na jakimś i3 + Intel Xeon Phi 3100.
    > Powinna się zmieścić w 5000(netto).

    Ale czy na chwilę obecną są w ogóle jakieś programy, które potrafią z tego korzystać?

    --
    pozdro