  • 1. Data: 2018-07-08 21:04:43
    Temat: prośba
    Od: ggps <g...@c...gmail.com>

    Pacjent-- zestaw wskaźników koparko ładowarki Fernec Cobra 860, objaw jak
    poniżej , zesmażony opornik odpowiedzialny za wskazania temperatury .
    Pytanie czy jest szansa w jakikolwiek ustalić wartość opornika pomimo
    zwęglenia czy szanse=0.

    Aktulanie wartość losowa od 25M do paru setek :(

    https://drive.google.com/open?id=1YMcotdgMQbgoYxLc9M
    -0uOjnw-lfCltA

  • 2. Data: 2018-07-08 21:30:07
    Temat: Re: prośba
    Od: OWL <t...@n...org>

    W dniu 08.07.2018 o 21:04, ggps pisze:
> [...]
    > zwęglenia czy szanse=0.
    >
    > Aktulanie wartość losowa od 25M do paru setek :(

    Ja myślę, że szanse raczej równe 0 :-(
    Poza tym jeżeli rezystor spalił się w ten sposób to musiał być tego
    jakiś powód. Ze zdjęcia widać też, że pod rezystorem jest chyba zwęglony
    laminat :-(
    Kiepsko to wygląda

    Pozdrawiam

    Tomek

  • 3. Data: 2018-07-08 21:42:08
    Od: ggps <g...@c...gmail.com>

    W dniu %s, użytkownik OWL napisał:

    > Ja myślę, że szanse raczej równe 0 :-(
    Nie pocieszyłeś :(

    > Poza tym jeżeli rezystor spalił się w ten sposób to musiał być tego
    > jakiś powód. Ze zdjęcia widać też, że pod rezystorem jest chyba zwęglony
    > laminat :-(
    Owszem jest przypalony ale scieżki ocalały

    > Kiepsko to wygląda

    Gorzej bo fabryka już nie istnieje a dorwanie serwisówki nieralne a nawet
    jesli by była jest na bank nie będzie tam takich informacji.

    Pogratulować konstruktorom że w starej koparce do zarządzania paroma
    wskaźnikami zaprzegli cs8190 i niezidentyfikowane układy smd na
    dwuwartswojej płytce z taką ilością przelotek że cieżko to
    ogarnąć ...wrrrr

  • 4. Data: 2018-07-08 21:43:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 08 Jul 2018 19:04:43 GMT, ggps napisał(a):

    > Pytanie czy jest szansa w jakikolwiek ustalić wartość opornika pomimo
    > zwęglenia czy szanse=0.

    Jest szansa. To IMO opornik metalizowany, co znaczy że jeśli ścieżka
    oporowa się przerwała to w jednym miejscu (z reguły tuż przy jednym z
    kontaktów) a reszta ocalała. Wystarczy delikatnie oskrobać go ze
    zwęglonej farby i pomacać po ścieżce mackami omomierza.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2018-07-08 22:02:10
    Od: ggps <g...@c...gmail.com>

    W dniu %s, użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

> [...]
    > kontaktów) a reszta ocalała. Wystarczy delikatnie oskrobać go ze
    > zwęglonej farby i pomacać po ścieżce mackami omomierza.

    I to jest porada na wagę złota, w połowie elementu wartość około 30 omów
    wiec szanse wzrastają :)

  • 6. Data: 2018-07-08 22:16:06
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-07-08 o 22:02, ggps pisze:

    > I to jest porada na wagę złota, w połowie elementu wartość około 30 omów
    > wiec szanse wzrastają :)

    No to można podczepić potencjometr, powiedzmy 100 Ohm i ustawić
    wskazania właściwe. Rozumiem, że to nie czujnik temperatury.

  • 7. Data: 2018-07-08 22:22:44
    Od: ggps <g...@c...gmail.com>

    W dniu %s, użytkownik t-1 napisał:

    > No to można podczepić potencjometr, powiedzmy 100 Ohm i ustawić
    > wskazania właściwe. Rozumiem, że to nie czujnik temperatury.

    Zestaw wskazników objemuje również temaperaturę silnika ( i to własnie
    umarło) Jako że czujnik był ok podejrzenie padło na zespół wskazazników.
    Po rozebraniu widok jak na zdjeciach. Zastanawia mnie tylko moc tego
    opornika, nawalone oporników smd od groma na dwa oporniki o znacznie
    wiekszej mocy niż wszystkie na płytce. No nic zapodam pewnie coś w
    okolicach 100 omów i sprawdzę co się obudzi lub co zagrzeje ponad miarę.

  • 8. Data: 2018-07-08 22:51:09
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-07-08 o 22:22, ggps pisze:

> [...]
    > wiekszej mocy niż wszystkie na płytce. No nic zapodam pewnie coś w
    > okolicach 100 omów i sprawdzę co się obudzi lub co zagrzeje ponad miarę.

    Jeśli instalacja jest 24V to raczej więcej tam nie wystąpi.
    Przy 100 omach dało by 240mA a więc moc prawie 6W co spali taki rezystor.
    Na rezystorze 100 omów 0,1W dopuszczalne napięcie to ok. 3V.

  • 9. Data: 2018-07-09 01:13:19
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2018-07-08 o 22:51, t-1 pisze:

    > Jeśli instalacja jest 24V to raczej więcej tam nie wystąpi.
    > Przy 100 omach dało by 240mA a więc moc prawie 6W co spali taki rezystor.
    > Na rezystorze 100 omów 0,1W dopuszczalne napięcie to ok. 3V.

    Ten spalony rezystor na oko ma około 12-16mm długości.
    Jeśli 12mm to prawdopodobnie 2W jeśli 16mm to 3W.
    Radzę zakupić rezystorów 1k? oraz 470? 0,6W 10szt i sprawdzać przy ilu
    połączonych równolegle wskazania temperatury będą sensowne a później
    dokupić odpowiedni rezystor.
    Chyba że kupujesz wysyłkowo to kup od razu kilka wartości...

    --
    pzdr, j.r.

  • 10. Data: 2018-07-09 06:47:50
    Od: OWL <t...@n...org>

    W dniu 08.07.2018 o 21:42, ggps pisze:
    > Owszem jest przypalony ale scieżki ocalały
    I tak trzeba uważać bo zwęglony laminat czasem "przewodzi" :-(

    Pozdrawiam

    Tomek