  • 1. Data: 2011-08-20 20:36:47
    Temat: prosba o porade Sigma czy Tamron
    Od: wZrokowiec <w...@g...com>

    Dobry wieczór,
    nowy tu jestem, zatem sie przywitam i łyk dobrej whisky za Wsze
    zdrowie wypije.

    Prosze o porade w sprawie kupna obiektywu do zdjec na hali meczy
    siatkówki. Poczytałem w sieci, ze w segmencie budzetowym polecane sa
    dwa: Sigmy i Tamrona 70-200 z 2,8. Sek w tym, ze jeden z
    opiniotworczych portali napisał, ze roznica pomiedzy nimi taka, ze w
    Tamronie lepsza jest optyka, a w Sigmie mechanika. No i jak ja mam byc
    tu teraz madry i pisac wiersze? Rozumiem, ze jak nie kupuje e-Lki, to
    mam cos kosztem czegos, ale jak z Waszego doswiadczenia wynika, ze
    lepiej miec cos z lepsza optyka czy mechanika? Na hali siatkarki
    biegaja dosc szybko, zatem chyba sklaniam sie w strone mechaniki i
    Sigmy (co z tego, ze bede miał ładniejszy obraz, jesli autofocus nie
    nadazy i bedzie nieostre). Czy moj tok rozumowania jest dobry?
    I jeszcze pozwole sobie zadac drugie pytanie: skoro bede fotografowal
    obiekty (tak, tak, mowie o kobietach ;-) szybko poruszajace się przy
    czasie 1/1000 s., to czy konieczna jest dla mnie stabilizacja obrazu?
    Kiedy Wy wlaczacie stabilizacje, czy kiedy czas migawki jest krotszy
    od ogniskowej, z ktorej sie robi, w tym przypadku ponizej 1/200 s?

    Zycze miłego wieczoru i niedzieli
    wZrokowiec

  • 2. Data: 2011-08-21 16:17:15
    Temat: Re: prosba o porade Sigma czy Tamron
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    > Prosze o porade ...

    Poogladaj trochę w sieci zdjęc, zobacz na jakich ustawieniach się je
    robi. 70-200 to czas 1/250-1/300, stabilizacja nic nie pomoże.
    Potrzebujesz cos z szybkim AF i możliwie jasną optykę. Nie wiem jak te
    sigmy i tamrony ale fajny byłby 70-200 2.8, może wystarczy ci krótsze
    tele np 85 1.8. Zawsze będzie za mało światła

    Tomek

  • 3. Data: 2011-08-21 16:26:50
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Aug 20, 4:36 pm, wZrokowiec <w...@g...com> wrote:
> [...]
    > Kiedy Wy wlaczacie stabilizacje, czy kiedy czas migawki jest krotszy
    > od ogniskowej, z ktorej sie robi, w tym przypadku ponizej 1/200 s?

    Do fotografowania na hali, to zacznij od kupna parasola na wypadek
    deszczu.
    Tylko po co ci fotografowac na hali, skoro mecze beda rozgrywane
    wewnatrz?
    --------
    Ziggy Photo - American Professional Photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 4. Data: 2011-08-22 06:56:50
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

> [...]
    >wewnatrz?
    >--------
    >Ziggy Photo - American Professional Photographer

    Cytowanego powyżej Debila nie czytaj bo szkoda czasu/zawracania głowy...
    A co do tematu, to nie wydaje mi się, żeby udało ci się czasy 1/1000
    uzyskać.
    Właśnie na halach masz mało światła i dynamiczne sceny. musisz wyważyć
    dokładnie
    najkrótszy czas i największą ilość światła. Mi się udawało na ISO 400 zejśc
    do 1/250 i przesłony rzędu 4.
    popatrz w necie na jakich ustawieniach ludzie robią. Sigmy bym się nie bał.
    MIałem parę lat 70-200 i po bezpłatnej
    kalibracji w sigmie (trwało to od poniedziałku-wysyłka paczki do
    piątku-odbiór paczki) w każdą puszką było super..
    pozdr.

  • 5. Data: 2011-08-22 14:04:38
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Aug 22, 2:56 am, "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl> wrote:

    > Cytowanego powyżej Debila nie czytaj bo szkoda czasu/zawracania głowy...

    Nie musisz mi radzic, kogo mam nie czytac.

    > A co do tematu, to nie wydaje mi się, żeby udało ci się czasy 1/1000
    > uzyskać.

    To, ze ci sie nie wydaje, to nie znaczy, ze takich czsow nie
    uzyskuje..

    > Właśnie na halach masz mało światła i dynamiczne sceny. musisz wyważyć
    > dokładnie najkrótszy czas i największą ilość światła.

    Na halach swiatla jest pod dostatkiem, zwlaszcza letnia pora i w
    sloneczna pogode.
    Tylko ja nie fotografuje na halach, bo nie interesuje mnie wypasanie
    owiec, ani tego typu widoczki jakie tam wystepuja.

    > Mi się udawało na ISO 400 zejśc
    > do 1/250 i przesłony rzędu 4.

    Jakbys mial dobry sprzet jak moj D3s, to bez problemu moglbys stosowac
    1600 ASA.

    > popatrz w necie na jakich ustawieniach ludzie robią. Sigmy bym się nie bał.

    Tez sie sigmy nie boje, ale to obciach zakladac takie cos do
    profesjonalnego aparatu.

    > MIałem parę lat 70-200 i po bezpłatnej
    > kalibracji w sigmie (trwało to od poniedziałku-wysyłka paczki do
    > piątku-odbiór paczki) w każdą puszką było super..

    Z puszek to czasem kupuje jakies konserwy rybne ale zeby byly super,
    to juz przesada.

    Twoje rady sa dla mnie nie do zastosowania, ale nie przecze, ze moga
    byc dobre dla tych, ktorych nie stac na dobry sprzet.
    Mnie nie interesuja tego typu rady ale mogles je zaproponowac temu,
    kto zainicjowal ten watek.
    Lepiej zwroc uwage, kto o takie rady pyta i takim osobom odpowiadaj.
    ----------

  • 6. Data: 2011-08-23 07:03:48
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

    ----------
    >Ziggy Photo - American Professional Photographer
    >http://www.ziggyphotoonline.com/

    a jednak debil...
    powyższe mówi wszystko
    pozdr.

  • 7. Data: 2011-08-23 13:30:23
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Aug 23, 3:03 am, "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl> wrote:
    > ----------

    > a jednak debil...
    > powyższe mówi wszystko
    > pozdr.

    A jednak nie az taki, zeby nie wiedzial jak i komu prawdidlowo
    odpisywac.

    --------

  • 8. Data: 2011-08-23 14:06:25
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-08-20 22:36, wZrokowiec wrote:
> [...]
    > opiniotworczych portali napisał, ze roznica pomiedzy nimi taka, ze w
    > Tamronie lepsza jest optyka, a w Sigmie mechanika. No i jak ja mam byc

    dokładnie tak, z tym, że optyka różni się niewiele, za to Tamron to
    dramat jeśli chodzi o ten silnik - wiertarka, za wolna zdecydowanie.
    Miałem Tamrona, później zmieniłem na Sigmę HSM, oba 70-200/2.8. IMHO ta
    Sigma była by IDEALNYM szkłem dla mnie gdyby nie waga i fakt, że
    rozjeżdżała się na obydwu końcach (ff/bf). Dobrze, że mam Canona 50D i
    mikroregulację AF, mogłem troszkę podstroić body do tego szkła w taki
    sposób, że ten rozjazd w ff/bf był praktycznie nieodczuwalny (na granicy
    akceptacji).

  • 9. Data: 2011-08-23 14:23:40
    Od: wZrokowiec <w...@g...com>

    Zatem jestem juz przekonany co do obiektywu, tym bardziej, ze podobnie
    jak Pan mam Canona 50D.
    Dziekuje za rekomendacje.
    Teraz pozostaje tylko szukac okazji na allegro za 1600-1700 zł.

    wZrokowiec

  • 10. Data: 2011-08-23 17:18:01
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-08-23 16:23, wZrokowiec pisze:

> [...]
    > jak Pan mam Canona 50D.
    > Dziekuje za rekomendacje.
    > Teraz pozostaje tylko szukac okazji na allegro za 1600-1700 zł.

    generalnie dobrze jest wypróbować sobie szkiełko na miejscu z tablicą
    testową na skrajnych ogniskowych (czyli 70 i 200). Jak jest OK, lub są
    tylko niewielkie odchyły to brać.