  • 1. Data: 2015-03-23 17:00:32
    Temat: Re: przebiegi a rozklad Benforda?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "abn140" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:mepcf8$lv5$...@d...me...
    > Czy przebiegi samochodow - trzeba przyjac ze niekrecone - inaczej bez
    > sensu - spelniaja ten rozklad?
    > Bo jesli tak to mozna by wstepnie sprawdzac ktory handlarzyna wali
    > klientow na maksa , a ktory tylko troche....
    > A moze zupelnie jestem w lesie i to rozumowanie jest do cna bledne?

    Jest do cna błędne.
    Musisz przyjąć, że każde auto od handlarza ma kręcony przebieg.

    ---
    Avast.

  • 2. Data: 2015-03-23 17:07:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "abn140" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup

    > wiem o tym . chodzi mi tu jednak bardziej o prawidlowosc matematyczna.

    Nie spodziewałbym się, żeby takowa była, poza jedną, że kręci się do stanu
    poniżej 200 tys.

    ---
    Avast.

  • 3. Data: 2015-03-23 17:10:50
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-03-23 o 17:00, Cavallino pisze:

> [...]
    >
    > Jest do cna błędne.
    > Musisz przyjąć, że każde auto od handlarza ma kręcony przebieg.

    Patrzeć na stan auta, a nie na przebieg. Chociaż tam gdzie kupowałem
    dali pisemną gwarancję na przebieg, tzn. na fakturze jest napisany
    przebieg i jakiś tam paragraf, że sprzedający stwierdza autentyczność
    pod groźbą odpowiedzialności karnej czy coś takiego, teraz nie mam tego
    pod ręką.

    Jak działa to w praktyce, to nie wiem, bo na przebieg nie patrzyłem.

  • 5. Data: 2015-03-23 18:05:38
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Jest do cna błędne.
    > Musisz przyjąć, że każde auto od handlarza ma kręcony przebieg.

    wiem o tym . chodzi mi tu jednak bardziej o prawidlowosc matematyczna.
    zakladajac (?) niegrzebanie.....

  • 6. Data: 2015-03-23 18:42:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie spodziewałbym się, żeby takowa była, poza jedną, że kręci się do
    >stanu poniżej 200 tys.

    Jakis tam rozklad przebiegu moze byc, tylko ze:
    a) wlasciciel moze sie patrzec na przebieg i nie sprzedawac jak jest
    za maly, tudziez sprzedawac jak jest za duzy,
    b) jak jest maly, to auto jest drogie i do polskiego handlarza nie
    trafia. I tyle z matematyki.

    J.

  • 7. Data: 2015-03-23 20:49:54
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2015-03-23 o 17:46, abn140 pisze:
> [...]
    > na maksa , a ktory tylko troche....
    > A moze zupelnie jestem w lesie i to rozumowanie jest do cna bledne?

    Chyba kluczowe jest stwierdzenie, że "Rozkłady wielkości, które obejmują
    tylko jeden rząd wielkości zwykle nie spełniają prawa Benforda"

    A tak się składa, że przebiegi samochodów będących w obrocie wtórnym to
    zazwyczaj 10 do 200 kkm.

    JK