  • 1. Data: 2017-08-16 00:42:54
    Temat: przedłużacz z przełacznikiem
    Od: s...@g...com

    Czy jest jakies zalecenie aby dla listwy przedłużacza odłaczać oba przewody
    zasilające?

    Montuje właśnie "internetową" listwe zasilającą sterowana esp8266.
    No i sie zastanawiam czy pod przekaźnik podpiąc tylko jedną żyłę zasilającą czy
    podpiąc dwie na osobnych przekaźnikach.

    Na prosty rozum powinno wystarczyć odłaczyć jedną żyłę bo tak tez sa robione w
    większości listwy dostepne w handlu.
    No ale dumam sobie czy jest jakis powód dla którego warto jest odłaczac oba.

    BTW. Przekaźniki na module przy ich właczeniu biorą około 70mA.
    czy to nie ciutke przydużo?

  • 2. Data: 2017-08-16 09:57:00
    Temat: Re: przedłużacz z przełacznikiem
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2017-08-16 o 00:42, s...@g...com pisze:
> [...]
    > No ale dumam sobie czy jest jakis powód dla którego warto jest odłaczac oba.
    >
    > BTW. Przekaźniki na module przy ich właczeniu biorą około 70mA.

    G5RL-U1A-E-3DC bistabilny na 3,3V
    lub inne na 5V tylko w momencie przełączania
    pobierają prąd.
    Pobór mocy ok 0,4W/przekaźnik to standard.

    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2017-08-16 10:12:35
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 16 sierpnia 2017 09:57:00 UTC+2 użytkownik jacek napisał:

> [...]
    > lub inne na 5V tylko w momencie przełączania
    > pobierają prąd.
    > Pobór mocy ok 0,4W/przekaźnik to standard.

    dziekuje za info :)

  • 4. Data: 2017-08-16 11:06:14
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

> [...]
    > No ale dumam sobie czy jest jakis powód dla którego warto jest odłaczac oba.
    >
    > BTW. Przekaźniki na module przy ich właczeniu biorą około 70mA.

    Moim zdaniem wystarczy odłączyć "gorący" przewód, pod warunkiem, ze
    wtyczki przedłużacza nie da się odwrotnie włożyć do gniazdka.

  • 5. Data: 2017-08-16 11:22:53
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 16 sierpnia 2017 11:02:51 UTC+2 użytkownik Andrzej napisał:

    podpiąc dwie na osobnych przekaźnikach.

    większości listwy dostepne w handlu.

    > Moim zdaniem wystarczy odłączyć "gorący" przewód, pod warunkiem, ze
    > wtyczki przedłużacza nie da się odwrotnie włożyć do gniazdka.

    No wlasnie, feler taki ze niektóre gniazdka mają konfiguracje styków w stosunku do
    bolca odbita lustrzanie. Czyli sie da...
    W przypadku gdybym miał całość skręconą na stałe - no problemo zrobiłbym jak piszesz.
    Ale co w przypadku kiedy całośc jest podłączana normalnie do gniazdka, nawet z
    bolcem?

    W sumie dla mnie różnica niewielka bo albo jedno gniazdko na module z dwoma
    przekaźnikami albo dwa...

  • 6. Data: 2017-08-16 11:46:24
    Od: yabba <g...@g...com>

> [...]
    większości listwy dostepne w handlu.
    > No ale dumam sobie czy jest jakis powód dla którego warto jest odłaczac oba.

    Rozbierałem kiedyś listwę przeciwprzepięciową i włącznik rozłączał oba
    przewody zasilające.
    Rozłączanie obu jest bezpieczniejsze, bo zawsze odłączy się faza.

    yabba

  • 7. Data: 2017-08-16 12:50:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 15 Aug 2017 15:42:54 -0700 (PDT), s...@g...com
> [...]
    > No i sie zastanawiam czy pod przekaźnik podpiąc tylko jedną żyłę
    > zasilającą czy podpiąc dwie na osobnych przekaźnikach.

    A nie masz przekaznika z dwoma stykami ?

    > No ale dumam sobie czy jest jakis powód dla którego warto jest odłaczac oba.

    Pare.
    np lampke zasilasz, wylaczasz, zarowke wymieniasz ... i kopie.

    LED/swietloki to chyba blyskac moze na pojemnosciach pasozyniczych.

    > BTW. Przekaźniki na module przy ich właczeniu biorą około 70mA.
    > czy to nie ciutke przydużo?

    A jakie napiecie cewki ?
    IMO - calkiem normalne.

    J.

  • 8. Data: 2017-08-16 13:18:33
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 16 sierpnia 2017 12:50:21 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Tue, 15 Aug 2017 15:42:54 -0700 (PDT), s...@g...com

    > A nie masz przekaznika z dwoma stykami ?

    Pewnie gdzies tam znaleźć by sie dało.
    Korzystam z modulow dla arduino z allegro.
    http://allegro.pl/modul-2x-kanal-przekaznik-5v-10a-a
    vr-arm-arduino-i6910770680.html

    Pewnie mozna by nagrzebać i zrobic na innym przekaźniku ale narazie celuje w robienie
    tak aby jak najmniej sie namordowac a aby rezultat sensowny byl...

> [...]
    > np lampke zasilasz, wylaczasz, zarowke wymieniasz ... i kopie.
    >
    > LED/swietloki to chyba blyskac moze na pojemnosciach pasozyniczych.

    5V chyba.
    Pewnie mozna by zmniejszyc ale mi to narazie nie wadzi.
    to jest 0,4W czyli nawet w trybie ciągłym duzo sie nie zagrzeje...

  • 9. Data: 2017-08-16 13:23:23
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Moim zdaniem wystarczy odłączyć "gorący" przewód, pod warunkiem, ze
    > wtyczki przedłużacza nie da się odwrotnie włożyć do gniazdka.

    można zastosować przekaźnik z dwoma parami styków

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 10. Data: 2017-08-16 14:37:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 16 Aug 2017 04:18:33 -0700 (PDT), s...@g...com

> [...]
    robienie tak aby jak najmniej sie namordowac a aby rezultat sensowny byl...

    Skomplikowane to to nie jest, mozna zrobic samemu.
    Albo poszukac gotowego :-)

    J.