  • 1. Data: 2004-05-12 15:36:16
    Temat: przelewy z zagranicy
    Od: Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info>

    Witajcie,

    Ostatnio zainteresowałem się tematem przyjmowania przelewów z zagranicy.

    Inteligo za każdy przelew przychodzący w systemie SWIFT pobiera 11,99
    PLN opłaty. Więc zacząłem poszukiwać rozwiązań alternatywnych.

    Zadzwoniłem do LUKASa. Gościu podał mi kod Swift Reiffeisena: RCBWPLPW.
    I zaznaczył, że należy też podawać kod BIC LUKAS Banku - czyli LUBWPLPR.

    Teraz pytanie: cóż to za cholerstwo ten BIC ? Jak rozumiam nadawca
    przelewu będzie musiał wpisać i kod SWIFT i BIC ?

    I pytanie drugie. Pytałem i w inteligo i w LUKAS Banku o to, czy numer
    rachunku podać jedynie jako 26 cyfr, czy może podać go jako pełny numer
    IBAN - czyli przed 26 cyframi umieścić 'PL' - czyli tak:
    PLxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    I tu i tu zostałem poinformowany, że wystarczy 26 cyfr, bez 'PL'. Więc
    po co ten IBAN i te znaki 'PL', skoro podobno wystarczy sam numer wg
    'polskiego' IBAN, czyli NRB [bez 'PL'] ?

    Niech mnie ktoś oświeci. :-)

    Pozdrawiam,
    Wojciech Nawara

  • 2. Data: 2004-05-12 15:56:37
    Temat: Re: przelewy z zagranicy
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    c7tg94$abd$...@n...onet.pl,
    Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info>:

> [...]
    >
    > Inteligo za każdy przelew przychodzący w systemie SWIFT pobiera 11,99
    > PLN opłaty. Więc zacząłem poszukiwać rozwiązań alternatywnych.

    Nie odniose sie do zagadnien bardziej technicznych - mam tam pewne
    podejrzenia, ale nie poparte solidna wiedza.

    Proponuje Ci odbierac przelewy zagr. w mBanku: jest bezplatnie i kursy sa
    korzystniejsze niz w pozostalych dwoch wymienionych przez Ciebie.

    --
    Robert

  • 3. Data: 2004-05-12 17:19:00
    Od: d...@p...onet.pl (Adam S.)

> [...]
    >
    > Teraz pytanie: cóż to za cholerstwo ten BIC ? Jak rozumiam nadawca
    > przelewu będzie musiał wpisać i kod SWIFT i BIC ?

    BIC i kod SWIFT to to samo
    wystarczy zapuścić googla i wszystto będzie jawne
    looknij zresztą u źródła http://www.swift.com/biconline/

    > I tu i tu zostałem poinformowany, że wystarczy 26 cyfr, bez 'PL'. Więc
    > po co ten IBAN i te znaki 'PL', skoro podobno wystarczy sam numer wg
    > 'polskiego' IBAN, czyli NRB [bez 'PL'] ?

    Umieść PL to Ci z pewnością nie zaszkodzi a może pomóc /przy określonych
    warunkach pójdzie w STEP2/ i będzie szybciej

    > Niech mnie ktoś oświeci. :-)

    Niech google to zrobi. Wiesz już czego szukać
    Adam

  • 4. Data: 2004-05-12 18:32:04
    Od: "darsoon" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@W...nawara.info> napisał w
    wiadomości news:c7tg94$abd$1@news.onet.pl...
    > Zadzwoniłem do LUKASa. Gościu podał mi kod Swift Reiffeisena:
    RCBWPLPW.
    > I zaznaczył, że należy też podawać kod BIC LUKAS Banku - czyli
    LUBWPLPR.

    Jak już ktos napisał wcześniej, BIC i SWIFT to to samo. Nie wiem
    jednak po co masz podawać kody dwóch banków. Radzę zapytać jeszcze raz
    w Lucasie, żeby nie było później problemów.

    > I tu i tu zostałem poinformowany, że wystarczy 26 cyfr, bez 'PL'.
    Więc
    > po co ten IBAN i te znaki 'PL', skoro podobno wystarczy sam numer wg
    > 'polskiego' IBAN, czyli NRB [bez 'PL'] ?

    Powinien być podany nr w standardzie IBAN. Kwestia ta została ustalona
    w Zarządzeniu nr 5/2002
    Prezesa Narodowego Banku Polskiego z dnia 6 maja 2002 r. §1 i §8.
    (treść całego zarządzenia znajduje się na www.nbp.pl w dziale System
    płatniczy --> Regulacje prawne).

    Darsoon

  • 5. Data: 2004-05-12 19:15:55
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <01ee01c43845$28bd25c0$c5d74dd5@xzy>, d...@p...onet.pl
    says...

> [...]
    >
    > Umieść PL to Ci z pewnością nie zaszkodzi a może pomóc /przy określonych
    > warunkach pójdzie w STEP2/ i będzie szybciej

    Wiesz gdzie mozna wzalezc wiecej informacji na temat STEP2. Jak ostatnio
    kilka razy robilem przelewy SWIFT zauwazylem, ze gdy podaje numer z
    "PL" przelewy ida okolo 12godzin zamiast "standardowych" 3 dni (i to
    pewnie ze wzgledu na znaczna roznice czasowa)

    AP

  • 6. Data: 2004-05-13 13:35:16
    Od: z...@w...pl

    > In article <01ee01c43845$28bd25c0$c5d74dd5@xzy>, d...@p...onet.pl
    > says...

    Prawdopodobnie Lukas Bank ma umowę z Raiffeisenem, ktory dokonuje wszelkich
    rozliczen przelewow zagranicznych, Jesli chcesz by wszystko bylo ok, to
    zleceniodawca niech poda BIC RCBWPLPW i koniecznie podaj poprawny swoj
    IBAN/NRB. Płatność napewno dojdzie.

> [...]
    > "PL" przelewy ida okolo 12godzin zamiast "standardowych" 3 dni (i to
    > pewnie ze wzgledu na znaczna roznice czasowa)

    Świetna sprawa ten STEP2. Powstaje nowy system w Polsce, zwany EuroELIXIR,
    ktory bedzie przesylal płatności właśnie poprzez ten STEP2 do krajów UE.
    Informacje o harmonogramie działania STEP2 znalazłem na stronach KIRu, w
    zakładce Aktualności/ Rozliczenia w euro/ materiały z Klubu ELIXIR z dnia 17
    03 2004. Prezentacja nr 2 (chyba ok. 1Mb)
    link:
    http://www.kir.com.pl/aktualnosci.nsf/e4b4521fa74f55
    0dc12568ce002cbadf/48f9f668
    78ef196ec1256e5c003d6972?OpenDocument

  • 7. Data: 2004-05-13 16:41:59
    Od: d...@p...onet.pl

> [...]
    > "PL" przelewy ida okolo 12godzin zamiast "standardowych" 3 dni (i to
    > pewnie ze wzgledu na znaczna roznice czasowa)

    Bardzo w skrocie
    Żeby zlecenie było realizowane w STEP2 musi być spełnionych przynajmniej kilka
    warunków. Z tych podstawowych to , waluta transakcji tylko EUR i nie więcej niz
    12500 /w przyszlosci wzrośnie/, przelew realizowany miedzy krajami UE, prowizje
    placone w opcji share no i naturalnie wymagane jest podanie BICa i IBANu
    Idzie to szybciej gdyż nie wymaga ingerencji człowieka /automatyczne
    przetwarzanie/

    Więcej szczegółów na ten temat znajdziesz na stronie KIR w pliku o Euroelixirze
    o ktorym wcześniej napisał ziob
    pozd
    adam

  • 8. Data: 2004-05-13 17:02:45
    Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl>

> [...]
    > "PL" przelewy ida okolo 12godzin zamiast "standardowych" 3 dni (i to
    > pewnie ze wzgledu na znaczna roznice czasowa)

    obawaim sie ze step2 nie ma tu znaczenia. Moze kiedys.
    Najwazniejsze dla szybkiej komunikacji to nadanie zlecenia raczej przed
    poludniem,
    wlasciwa adresacja, IBAN, rachunek w tej samej walucie no i bank - taki
    który ma dobre układy korespondenckie.

  • 9. Data: 2004-05-14 01:11:01
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <c809oh$mkq$1@atlantis.news.tpi.pl>, z...@W...o2.pl
    says...

> [...]
    > poludniem,
    > wlasciwa adresacja, IBAN, rachunek w tej samej walucie no i bank - taki

    eee... no to wynika z tego ze przelewy nie ida szybciej ze wzgledu na
    step2 - gdyz przelewy o ktorych nowa sle ze Stanow. Mam przelew
    zdefiniowany i gdy zmienilem rachunek ze "starego formatu" na nowy z
    "PL" przelewy zaczely isc duzo szybciej. Moze to tylko przepadek (?) ale
    teraz gdy przelew wysle o 11ej rano mojego czasu (w Polsce jest 18ta) to
    na rachunku w Polsce przelew pokazuje sie nastepnego dnia.

    AP

  • 10. Data: 2004-05-15 00:31:21
    Od: Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info>

    Użytkownik darsoon napisał:

> [...]
    > jednak po co masz podawać kody dwóch banków. Radzę zapytać jeszcze raz
    > w Lucasie, żeby nie było później problemów.

    I dostałem odpowiedź z LUKAS Banku. By się zdecydowali...

    Uprzejmie informujemy, że LUKAS Bank nie bierze bezpośredniego udziału
    w operacjach międzynarodowych.
    Przelewy z zagranicznych kont przekazywane są do Banku biorącego udział
    w transakcjach międzynarodowych, tam przeliczane zostają na PLN i
    przekazywane są na konto w LUKAS Banku. Korespondentem LUKAS Banku jest
    RAIFFEISEN Bank.
    Aby otrzymać zagraniczne zlecenie płatnicze należy podać numer swojego
    rachunku oraz nazwę banku, w którym posiada się ten rachunek.
    Aktualnie wymagane jest podawanie numeru rachunku w formacie IBAN oraz
    nazwy banku w postaci kodu Swift: RCBWPLPW.

    To co oni mi z tym BICiem LUKASa wyskoczyli na infolinii? Zresztą skoro
    nie biorą udziału w rozliczeniach międzynarodowych to po co ten BIC?
    Czyżby się przymierzali ?