  • 1. Data: 2020-04-07 14:08:45
    Temat: przenoszenie nr podczas epidemii
    Od: Jestem Nowy <n...@p...pl>

    salony play zamknięte (innych sieci zapewne też)

    pytanie: czy jest praktyczna możliwość
    przeniesienia nr prepaid akurat do play?

  • 2. Data: 2020-04-07 16:28:42
    Temat: Re: przenoszenie nr podczas epidemii
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jestem Nowy" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >salony play zamknięte (innych sieci zapewne też)
    >pytanie: czy jest praktyczna możliwość
    >przeniesienia nr prepaid akurat do play?

    To sie "od zawsze" dawalo zrobic zdalnie, przez kuriera.
    Tylko wtedy trwa tydzien ...

    J.

  • 3. Data: 2020-04-07 16:36:36
    Od: Jestem Nowy <n...@p...pl>

    > To sie "od zawsze" dawalo zrobic zdalnie, przez kuriera.
    > Tylko wtedy trwa tydzien ...

    1) przez kuriera w play to chyba tylko jakiś abonament
    ja chcę przenieść prepaida innejsieci do prepaida play

    2) kuriera to podczas epidemii boję się, wolałbym jakiś
    formularz internetowy i kartę sim listem nierejestrowanym

  • 4. Data: 2020-04-07 17:52:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-04-07 o 16:36, Jestem Nowy pisze:
    > 2) kuriera to podczas epidemii boję się, wolałbym jakiś
    > formularz internetowy i kartę sim listem nierejestrowanym

    Tak to się nie da w żadnej sieci.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2020-04-07 19:10:18
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 7.04.2020 o 14:08, Jestem Nowy pisze:
    > salony play zamknięte (innych sieci zapewne też)

    Niektóre otwarte. Np. w Łodzi "aż" 3. Na stronie jest lista otwartych.

    --
    ALEX MR
    "I tak przeminął czas samurajów, nastał czas Cesarskiej Armii"

  • 6. Data: 2020-04-07 20:59:37
    Od: DK <c...@W...wroclaw.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Tak to się nie da w żadnej sieci.

    Da się, do Orange Flex z eSIM (brak przesyłki, weryfikacja za pomocą
    zdjęcia dowodu i selfie) oraz do Lajt mobile (przesyłka pocztowa
    nierejestrowana, weryfikacja za pomocą przelewu).

  • 7. Data: 2020-04-08 09:56:45
    Od: Jestem Nowy <n...@p...pl>

    > Da się, do Orange Flex z eSIM (brak przesyłki, weryfikacja za pomocą
    > zdjęcia dowodu i selfie) oraz do Lajt mobile (przesyłka pocztowa
    > nierejestrowana, weryfikacja za pomocą przelewu).

    kiedyś byłem w trakcie przenoszenia do Lajta
    ale weryfikacja przelewem skojarzyła mi się
    z próbą wyłudzenia pieniędzy i dałem spokój

    poważnie, "ten prawdziwy" Lajt (operator GSM)
    stosuje taką właśnie metodę weryfikacji?!
    To nie jest żaden wałek?!

    Jak znam życie, to pewnie oprócz prawdziwego
    Lajta jest ze sto podrabianych stron www, które
    wyłudzają dane do chwilówek; jak odróżnić "ten
    prawdziwy" Lajt od podróbek?!

  • 8. Data: 2020-04-08 15:18:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DK" napisał w wiadomości grup
    ..
    Liwiusz pisze:

    >Da się, do Orange Flex z eSIM (brak przesyłki, weryfikacja za pomocą
    >zdjęcia dowodu i selfie) oraz do Lajt mobile (przesyłka pocztowa
    >nierejestrowana, weryfikacja za pomocą przelewu).

    Nie powinni miec jakiegos podpisanego oswiadczenia dla starego
    operatora?

    Czy dawcy to nie interesuje, komu by sie chcialo te skany czytac -
    moze sobie sprawdzi sms, moze tylko poinformuje ... a odpowiedzialnosc
    za weryfikacje po stronie biorcy ..

    J.

  • 9. Data: 2020-04-08 17:45:21
    Od: DK <c...@W...wroclaw.pl>

    Jestem Nowy pisze:

> [...]
    > z próbą wyłudzenia pieniędzy i dałem spokój
    >
    > poważnie, "ten prawdziwy" Lajt (operator GSM)
    > stosuje taką właśnie metodę weryfikacji?!

    Poważnie "ten prawdziwy" Lajt to stosuje (i jest to prawnie dopuszczona
    metoda weryfikacji).

    https://mvno-gsm.pl/lajt-mobile-dal-przyklad-przenie
    sienie-numeru-do-ofety-na-karte-100-online/

  • 10. Data: 2020-04-08 18:11:48
    Od: DK <c...@W...wroclaw.pl>

    J.F. pisze:

    > Nie powinni miec jakiegos podpisanego oswiadczenia dla starego operatora?

    Nie wiem dokładnie, jaki jest obecnie stan prawny w tym zakresie, ale w
    praktyce przyjmują oświadczenia woli złożone drogą elektroniczną bez
    podpisu. Zdaje się, że aktualne rozporządzenie na to zezwala, a też była
    w 2016r. nowelizacja Kodeksu cywilnego dopuszczająca formę dokumentową
    czynności prawnych.

    > Czy dawcy to nie interesuje, komu by sie chcialo te skany czytac -
    > moze sobie sprawdzi sms, moze tylko poinformuje ... a odpowiedzialnosc
    > za weryfikacje po stronie biorcy ..

    Dawca nie dostaje żadnego skanu, wszystko idzie elektronicznie przez
    platformę UKE, biorca wpisuje dane w system a dawca weryfikuje jedynie,
    czy się zgadza imię, nazwisko, PESEL (w przypadku obcokrajowców nr
    dokumentu tożsamości, w przypadku firm NIP lub REGON).

    Tu sobie można więcej poczytać na ten temat:
    https://bip.uke.gov.pl/download/gfx/bip/pl/defaultak
    tualnosci/99/3/1/opis_procesow_glownych_przenoszenia
    _numerow_20190318_wersja_do_upublicznienia.pdf

    DK