  • 1. Data: 2015-08-03 16:11:08
    Temat: przerwa na świecach
    Od: Tom <T...@g...com>

    W punciaku po 30tys miałem zamiar wsadzić nowe świece NGK

    Wykręciłem stare fabryczne i z ciekawości sprawdziłem szczelinomierzem
    że miały nieco ponad 1mm (1.1)

    Nowe fabryczne świece NGK które dali mi w sklepie do tego samochodu mają
    dokładnie 0.8 mm

    To ile ma być i na co to wpływa.

    na razie stare wyczyściłem ustawiłem 1mm i założyłem ponownie...

  • 2. Data: 2015-08-03 17:19:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mają mieć tyle ile producent samochodu zaleca. Spotkałem się z 0,6 0,75 0,8 1 1,2 a
    przy zapłoniee tyrystorowym 1,2-1,5.

  • 3. Data: 2015-08-04 06:59:46
    Temat: Re: przerwa na świecach
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-08-03 o 16:11, Tom pisze:
> [...]
    > że miały nieco ponad 1mm (1.1)
    >
    > Nowe fabryczne świece NGK które dali mi w sklepie do tego samochodu mają

    Im silniejsza i dłuższa iskra, tym lepszy zapłon mieszanki (to chyba
    oczywiste). Dlatego:
    Im mniejsza szczelina tym większa szansa, że nie dojdzie do zapłonu
    mieszanki i będziemy mieć jakiś procent wypadających suwów.
    Wydawałoby się, że im większa szczelina tym lepiej, ale tak nie jest bo
    wtedy wyładowanie zamiast między elektrodami będzie np. po powierzchni
    izolatora i zapłonu nie będzie. Większa szczelina wymaga też wyższego
    napięcia, a wtedy często wyładowanie jest nie na świecy a np. w kopułce
    (jak ktoś ma) albo po powierzchni przewodów WN. To jest akurat łatwe do
    stwierdzenia, bo wystarczy obserwacja po ciemku.
    Mimo to w okresie jesienno-zimowym zawsze pojawiają się pytania dlaczego
    auto nie pali, a w lecie zapalał na dotyk.
    No bo nie ma iskry. Nie ma na świecy, ale jest za to gdzieś na zewnątrz
    silnika.
    Dlatego przewody WN i inne elementy układu zapłonowego pracujące pod
    wysokim napięciem trzeba utrzymywać w czystości. 5 minut roboty ze
    szmatką zmoczoną w benzynie ekstrakcyjnej załatwia sprawę. Inna szkoła
    każe wymieniać przewody WN co kilka lat. Można i tak, ale ja na przykład
    skarpety czasem piorę zamiast zmieniać na nowe ;-)
    Jeszcze jedno: to, że przy wykręconej świecy zawsze widać iskrę nie
    znaczy, że jest ona zawsze gdy świeca jest wkręcona. Tam w środku jest
    dużo wyższe ciśnienie a w tych warunkach iskra niekoniecznie chce skakać
    między elektrodami.
    Podsumowując:
    - za mała szczelina - pojawia się jakiś procent suwów bez zapłonu, spada
    moc, wzrasta spalanie.
    - za duża szczelina - tak samo, plus do tego problemy z rozruchem
    zwłaszcza przy wilgotnej pogodzie.
    - przy 30 kkm przebiegu wymień świece i lepiej daj 0,8, niż 1,0.
    Jacek

  • 4. Data: 2015-08-04 23:33:23
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Jacek"

[...]
    ---
    ...i od tego prania łatają Ci się dziury

  • 5. Data: 2015-08-05 09:09:42
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-08-04 o 23:33, re pisze:
    > ...i od tego prania łatają Ci się dziury
    Nie wiem, jak to rozumieć. Ty codziennie stare wyrzucasz i bierzesz nowe?
    Jacek
    PS
    Na pewno elementy układu WN nie są wieczne, ale to nie powód, żeby jak
    coś obrośnie brudem i występuje duża upływność wymieniać na nowe, które
    jest tylko o tyle lepsze, że jest nowe i czyste.
    Nie miałem auta starszego, niż 10 lat i jak sięgam pamięcią raz tylko
    wymieniałem przewody WN, bo zaczynały się robić spękania.

  • 6. Data: 2015-08-05 19:14:07
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Jacek"

    > ...i od tego prania łatają Ci się dziury
    Nie wiem, jak to rozumieć. Ty codziennie stare wyrzucasz i bierzesz nowe?
    ---
    A mam codziennie dziury ?

[...]
    To przecież brud nie robi "większej upływności" tylko starość. No i są
    jeszcze przewody z rdzeniem węglowym, które po prostu przestają przewodzić.

    Nie miałem auta starszego, niż 10 lat i jak sięgam pamięcią raz tylko
    wymieniałem przewody WN, bo zaczynały się robić spękania.
    ---
    I sądzisz że to dobrze ?

  • 7. Data: 2015-08-05 19:28:47
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-08-05 o 19:14, re pisze:

    > To przecież brud nie robi "większej upływności" tylko starość.
    A co to jest "starość". Czynnik powodujący wstyd u użytkownika i
    motywujący, aby kupić nowe?
    Tak "by the way" jaki odsetek zgonów jest "ze starości"??

> [...]
    >
    > Nie miałem auta starszego, niż 10 lat i jak sięgam pamięcią raz tylko
    > wymieniałem przewody WN, bo zaczynały się robić spękania.
    Dobrze dla kogo? Dla użytkownika, czy dla sprzedawcy nowych aut? A może
    dla handlarza importem od Niemca?
    Jacek