  • 1. Data: 2020-05-18 03:07:32
    Temat: przetwornica DC-DC
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Może któryś z kolegów tak z głowy czyli z niczego podrzuci na czym
    zrobić przetwornicę DC/DC ?

    napięcie we : 10-30V
    napięcie wy : 40V
    prąd max. 100mA

    Muszę zasilić wzmacniacz operacyjny napięciem 40V ( więc te 100mA to
    duży zapas ) a mam do dyspozycji 12 lub 24V.

    Przeglądałem TI Webench ale nic satysfakcjonującego nie widzę.

  • 2. Data: 2020-05-18 08:25:28
    Temat: Re: przetwornica DC-DC
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 18.05.2020 o 03:07, sundayman pisze:
> [...]
    > duży zapas ) a mam do dyspozycji 12 lub 24V.
    >
    > Przeglądałem TI Webench ale nic satysfakcjonującego nie widzę.

    Przy takich parametrach od razu bym uderzał do RoMana. A jeżeli te 100mA
    to duży zapas to może jednak go zmniejszyć?
    Jeszcze ewentualnie może coś pokombinować z izolowanymi gotowcami, ale
    czy takie znajdziesz i jeszcze w sensownej cenie to nie wiem, chociaż to
    byłoby chyba całkiem dobre rozwiązanie (nie trzeba za dużo kombinować).
    Jakbyś zdecydował się na 24V na wejściu to wtedy można próbować ze
    step-up z zewnętrznym tranzystorem, ale warto dobrze się zastanowić nad
    wydajnością prądową.

    Pozdrawiam

    DD

  • 3. Data: 2020-05-18 13:25:36
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-05-18 o 03:07, sundayman pisze:
    > Może któryś z kolegów tak z głowy czyli z niczego podrzuci na czym
    > zrobić przetwornicę DC/DC ?
    >
    > napięcie we : 10-30V
    > napięcie wy : 40V
    > prąd max. 100mA

    Rozumiem nie izolowany step-up.

    > Muszę zasilić wzmacniacz operacyjny napięciem 40V ( więc te 100mA to
    > duży zapas ) a mam do dyspozycji 12 lub 24V.
    >
    > Przeglądałem TI Webench ale nic satysfakcjonującego nie widzę.

    W 2014 ściągnąłem całą ofertę DCDC ze strony Digi do arkusza
    kalkulacyjnego i rozdzieliłem na poszczególne typy.

    Więc moje dane są stare i naturalnie niepełne.

    Moja tabelka wskazywała by aby przyjrzeć się:
    LM5000/1/2 - do 40V na do 75V kolejno 2A/1A/0.5A - to są chyba prądy
    klucza więc może te 0.5A to tylko 2..3 razy za dużo dla Ciebie.

    Mam tam jeszcze inne na do 60V ale prądy 3A i 5A :(
    P.G.

  • 4. Data: 2020-05-18 21:07:22
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    sundayman wrote:

    > Może któryś z kolegów tak z głowy czyli z niczego podrzuci na czym
    > zrobić przetwornicę DC/DC ?
    >
    > napięcie we : 10-30V
    > napięcie wy : 40V
    > prąd max. 100mA

    Przy takich parametrach to da się zbudować na wszystkim, włączając
    MC34063. Najprostszy boost niesynchroniczny spokojnie wystarczy.

    40V@100mA da 4W zasilania temu opampu. Słuszną linię ma nasza władza...
    > Przeglądałem TI Webench ale nic satysfakcjonującego nie widzę.

    Ja tam widzę 12 możliwości już od pierwszego strzału:

    https://www.ti.com/power-management/non-isolated-dc-
    dc-switching-regulators/step-up-boost/boost-converte
    rs-integrated-switch/products.html#p238min=0.3;10&p2
    38max=30;75&p634min=-70;40&p634max=40;84&p834typ=0.4
    6;11.9&p212max=75;100

    Pozdrawiam, Piotr

  • 5. Data: 2020-05-19 00:33:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Dariusz,

    Monday, May 18, 2020, 8:25:28 AM, you wrote:

    [...]

    > Przy takich parametrach od razu bym uderzał do RoMana.

    Nie uderzy - ma bana.

    > A jeżeli te 100mA to duży zapas to może jednak go zmniejszyć?

    Po co? Przecież to ledwie 4W

> [...]
    > Jakbyś zdecydował się na 24V na wejściu to wtedy można próbować ze
    > step-up z zewnętrznym tranzystorem, ale warto dobrze się zastanowić nad

    Bez znaczenia. UC3843 + zewnętrzny tranzystor. Zasilanie dla
    kontrolera z napięcia wejściowego na prostym stabilizatorze szeregowym
    na małym MOSFET'cie. Dalej topologia dowolna - step-up, SEPIC, flyback
    - co wygodniejsze.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2020-05-19 00:52:03
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Przy takich parametrach to da się zbudować na wszystkim, włączając
    > MC34063. Najprostszy boost niesynchroniczny spokojnie wystarczy.

    No i na razie ten wybrałem...

    > 40V@100mA da 4W zasilania temu opampu. Słuszną linię ma nasza władza...

    Nie no, ten wzmacniacz pewnie pojedyncze mA
    weźmie, bo to miałby być tylko prosty wzmacniacz napięciowy - trzeba
    przenieść napięcie z zakresu 0-1.5V do zakresu 0-40V mniej więcej.

  • 7. Data: 2020-05-19 08:20:21
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    > Hello Dariusz,
    >
    > Monday, May 18, 2020, 8:25:28 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nie uderzy - ma bana.

    Aaaa.... No to niby co innego.
    Chociaż z drugiej strony - jakby zapytał "biznesowo" to byś mu nie
    odpowiedział bo go nie lubisz? Jakbym w pracy nie pomagał tym co ich nie
    lubię to bym musiał sobie poszukać czegoś nowego.
    Poza tym zawsze można się inaczej podpisać.

    > Po co? Przecież to ledwie 4W

    Z jednej strony tak, a z drugiej jeżeli będzie to pracowało na małym
    ułamku mocy to chyba efekt będzie taki sobie. O ile jeszcze flyback
    jakoś sobie spokojnie wyobrażam, to step-up na takie napięcia (na
    wejściu i wyjściu) razem z takim zakresem obciążenia (pewnie faktycznie
    jakieś 2-5mA, a max 100) jakoś mi niespecjalnie podchodzi. Ale może to
    tylko moja wyobraźnia takie straszliwe wizje pokazuje. W każdym razie
    wydaje mi się że lepiej precyzyjniej określić zapotrzebowanie na prąd.

> [...]
    > kontrolera z napięcia wejściowego na prostym stabilizatorze szeregowym
    > na małym MOSFET'cie. Dalej topologia dowolna - step-up, SEPIC, flyback

    No właśnie o czymś w tym rodzaju pomyślałem. Może niekoniecznie na tym
    kontrolerze (jakoś niespecjalnie przypadł mi do gustu, chociaż wiem że
    go lubisz, a w realizacji jak na razie tylko jeden padł - od bardzo
    bliskiego pioruna).
    SEPIC - w układzie step-up ma to jakieś zalety?

    Pozdrawiam

    DD

  • 8. Data: 2020-05-19 08:24:54
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    sundayman wrote:

    > No i na razie ten wybrałem...

    Niestety, jego V_CE_SWITCH to też 40V. Super sprawa dla celowego
    postarzania, ale w rozsądnym projekcie dałby trochę zapasu. Albo
    zejdziesz np. do 36V, albo weź iny kontroler. LM5001/5002 mają 75V,
    weź ten.

    > Nie no, ten wzmacniacz pewnie pojedyncze mA
    > weźmie, bo to miałby być tylko prosty wzmacniacz napięciowy - trzeba
    > przenieść napięcie z zakresu 0-1.5V do zakresu 0-40V mniej więcej.

    To po co 100mA?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 9. Data: 2020-05-19 08:26:10
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Bez znaczenia. UC3843 + zewnętrzny tranzystor. Zasilanie dla
    > kontrolera z napięcia wejściowego na prostym stabilizatorze szeregowym
    > na małym MOSFET'cie.

    Tylko po co tak rozbudowana konstrukcja, skoro np. LM5001 ma wszystko w
    środku?

  • 10. Data: 2020-05-19 08:38:25
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 19.05.2020 o 00:52, sundayman pisze:

    > No i na razie ten wybrałem...

    Tylko pamiętaj że w AMR masz 40V. Na wszystkich nogach.
    A jeżeli tak, to bezpieczniej jednak dać zewnętrzny tranzystor. A wtedy
    może lepiej wziąć coś bardziej współczesnego?

    A ma zabezpieczenie wyjścia?

    Pozdrawiam

    DD