  • 1. Data: 2012-09-17 10:01:37
    Temat: przyczyny zjadania opon
    Od: mariusz <m...@g...com>

    witam wszystkich,
    jakie mogą być przyczyny "zjadania" opon ?
    Przednie opony od strony wewnętrznej - bardzo mocno zużyty bieżnik
    obie mniej więcej równomiernie. Samochód leciwy - passat b3 1993 rok i
    dawno nic nie było robione z zawieszeniem.
    /Mariusz

  • 2. Data: 2012-09-17 10:04:00
    Temat: Re: przyczyny zjadania opon
    Od: masti <g...@t...hell>

    sam sobie odpowiedziałeś. Zbieżność

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2012-09-17 12:55:37
    Od: "Raf :-)" <r...@N...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 17 Sep 2012 01:01:37 -0700 (PDT), mariusz napisał(a):

> [...]
    > obie mniej więcej równomiernie. Samochód leciwy - passat b3 1993 rok i
    > dawno nic nie było robione z zawieszeniem.

    Dzięki, że podałeś tyle szczegółowych informacji.

    Przyczyny mogą być takie:

    1. Parkujesz w pobliżu mrowiska, w którym wytruto albo w inny sposób zabito
    dorosłe osobniki. Larwy muszą same poszukiwać pożywienia, i dopadły Twoje
    auto. Zjadają tylko od wewnętrznej strony, bo od zewnątrz jest za jasno, a
    larwy normalnie mieszkają w ciemnych korytarzach.

    2. Podpadłeś którejś sąsiadce w starszym wieku. Może nie słuchasz radia z
    twarzą, albo nie ukłoniłeś jej się w pas. Starsi ludzie generalnie krótko
    śpią, więc ta wstaje bladym świtem, około 4 rano, wychodzi na parking i
    przy pomocy tarki do stóp ściera Ci opony. Oczywiście ściera tylko od
    środka, żeby nie było widać.

    3. Kupiłeś opony wyprodukowane na rynek rosyjski. Jak wiadomo w Rosji
    jeździ się dużo bardziej dynamicznie niż u nas, i auta narażone są na
    większe siły poprzeczne. dlatego normalne opony w Rosji ścierają się
    szybciej po bokach, co wywołuje niezadowolenie członków rosyjskich grup
    nieformalnych. Aby zwiększyć oczekiwaną długość życia przedstawicieli
    koncernów oponiarskich (wiadomo, szkolenie nowego kosztuje) zdecydowano o
    zastosowaniu trwalszej mieszanki przy krawędziach. Twój problem jest więc
    odwrotny - to nie wewnętrzne krawędzie ścierają się za szybko, tylko
    zewnętrzne za wolno.

    4. Niektórzy mogą powiedzieć, że masz źle ustawioną geometrię podwozia, ale
    nie słuchaj ich. Wiadomo że passaty, zwłaszcza stare to samochody
    bezobsługowe. Geometrię trzeba robić tylko w złomach na F i koreańcach,
    logo VW na karoserii jest skuteczną gwarancją bezobsługowości.

    Mam nadzieję, że moje sugestie okażą się użyteczne,

    Raf :-)

  • 4. Data: 2012-09-17 13:36:47
    Od: tÎż

    Raf :-) wrote:

    > 4. Niektórzy mogą powiedzieć, że masz źle ustawioną geometrię podwozia,
    > ale nie słuchaj ich. Wiadomo że passaty, zwłaszcza stare to samochody
    > bezobsługowe.

    Polemizowałbym. Passat jest już autem zaprojektowanym przez księgowych,
    natomiast ta uwaga idealnie dotyczy mojego Poloneza Trucka Roya, którego
    geometria jest idealna, chociaż nigdy nikt jej nie ustawiał. Niech żyje
    teraz Polska!

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 5. Data: 2012-09-21 00:55:10
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-09-17 10:01, mariusz pisze:
    > jakie mogą być przyczyny "zjadania" opon ?

    Głód kolego. Głód.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90