  • 1. Data: 2017-04-26 19:52:08
    Temat: przymiarka do drukarki 3D
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    czy Ktoś zechciałby mi coś napisać o drukarkach 3D?
    to są jakieś koszmarne koszty?
    w czym projektować?
    czy lepiej kupić drukarkę, czy po prostu zrobić projekt i wydrukować u
    gości z allegro?
    za wszelkie informacje - dzięki!

  • 2. Data: 2017-04-26 20:10:01
    Temat: Re: przymiarka do drukarki 3D
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 26 kwietnia 2017 19:52:13 UTC+2 użytkownik niepełnosprawny
    intelektualnie 'POPIS/EU napisał:
    > czy Ktoś zechciałby mi coś napisać o drukarkach 3D?
    > to są jakieś koszmarne koszty?
    Nie, za polska wyplate kupisz.

    > w czym projektować?
    W programach 3d które potrafia eksportować do formatu obsługiwanego rpzez soft
    drukarki. Pewnie jakis blender czy inny freecad lub autocad ogarnie.

    > czy lepiej kupić drukarkę, czy po prostu zrobić projekt i wydrukować u
    > gości z allegro?
    IMHO lepiej u ludków z allegro.

    > za wszelkie informacje - dzięki!

    Drukarki 3d to temat rzeka. Niby fajne ale jak sie człowiek przyjrzy to problemów z
    którymi sie trzeba zmierzyć - masa.

    A to jakas kalibracja sie rozjechala, a to program do projektownaia 3d wymaga sporego
    doswiadczenia aby jakas tam sobie bryłe wyklikać, a to niby drukuje ok ale trwa to
    godziny. A to niby tanie miało być a już 3 lub 4 tysiąc człowiek wydał i tylko jakeś
    kółka zębate wydrukował...

    Oczywiście przekoloryzowuje ale jak badałem temat to drukarka 3d jest gorsza w
    ogarnieciu niz frezarka cnc z allegro. Niby elementy robi sie fajne ale aby zrobic
    samemu trzeba sie nieco naklikac w programach 3d.

    Taka moja subiektywna opinia jako ludka co frezarke cnc pogania i jest z niej
    zadowolony.

  • 3. Data: 2017-04-26 20:22:56
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    dzięki,
    chyba rzeczywiście oddam gościom z allegro

    a czym najlepiej edytować pliki mtl stl obj?

  • 4. Data: 2017-04-26 22:39:05
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    s...@g...com pisze:
    [..]

    Masz chłopie cierpliwość, podziwiam.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 5. Data: 2017-04-26 22:58:18
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2017-04-26 o 22:39, AlexY pisze:
    > Masz chłopie cierpliwość, podziwiam.
    Ja też, zresztą skoro już google straciło cierpliwość to co tu dalej
    mówić :)

  • 6. Data: 2017-04-27 00:46:03
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Oczywiście przekoloryzowuje ale jak badałem temat to drukarka 3d jest gorsza w
    ogarnieciu niz frezarka cnc z allegro. Niby elementy robi sie fajne ale aby zrobic
    samemu trzeba sie nieco naklikac w programach 3d.

    Tyle, że takie porównanie nie ma wielkiego sensu, bo to są dwa zupełnie
    inne narzędzia. I do innych celów przeznaczone.

    Robienie drukarką 3D elementów, które można prosto frezować nie ma
    sensu. Podobnie nie da się frezarką zrobić rzeczy, które da się zrobić
    drukarką.

    Więc - to jest porównywanie śrubokręta do młotka jakby...

  • 7. Data: 2017-04-27 08:54:23
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 27 kwietnia 2017 00:46:05 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:
> [...]
    > drukarką.
    >
    > Więc - to jest porównywanie śrubokręta do młotka jakby...

    Ano takie jest.
    Jak ktos potrzebuje drukarki 3d to raczej wie co chce robic i wie ze to na drukarce
    3d tylko sie uda. I brnie w te technologie wraz z całym sznurkiem zaleznosci
    (projekty 3d, sama drukarka, jej kalibracja, specyfika drukowania itp.)

    A jak ktos chce maszyne aby hobbystycznie nieco podłubać to rzeczywiscie trudno
    jednoznacznie wskazać co powinno byc pierwsze ale frezarka cnc jest z natury
    przewidywalniejsza o ile nie zrobiona na prowadnicach do szuflad ;)

    Przyznam sie ze jestem troche sceptyczny w stosunku do drukarek 3d i to nie z powodu
    ich natury pracy (nie zawsze rezultat mozolnego drukowania jest taki jaki sie miało
    na mysli), tylko z powodu tego ze aby sprawnie coś zaprojektować w 3d trzeba niestety
    relatywnie sprawnie ogranąc jakiegos blendera czy chociaż freecada (nie wspominam o
    platnych bo mam na mysli hobby lub malutką firemke).
    I tu sie robi problem dla hobbysty bo projektowanie w 3d nie jest proste. Szczególnie
    jak się chce zrobić coś co sie ma w rece i jest popsute a my chcemy takie samo dobre
    ale nie mamy wymiarów/kątów i zależności.

    No i hobby powinno dawać radość. U mnie frezarka cnc trzyma wymiary, zapamietuje
    koordynaty miedzy włączeniami, raczej nie robi głupot przy wycinaniu.
    Flow od pomysłu przez projekt w inkscape i cambam-a az do wycięcia ze sklejki, deski
    to jakieś 20-40minut dla małych projektów i 1-3h dla wiekszych.
    I po pewnej wprawie mam w 70% produkt za pierwszym razem.
    pozostałe 30% przypadków to potrzeba ponownienia próby po zmianie projektu.

    Przy wycinaniu juz poprawnego projektu mam prawie 100% powtarzalnosci i
    niezawodnosci. Frezy łamie relatywnie rzadko. Przynajmniej ostatnio.

    Dlatego jak czytam o tym jak markotne sa niektóre drukarki 3d albo jakie problemy sie
    z nimi ma to nieswiadomemu hobbyscie bym ich nie zalecał.

    Co innego ktos kto wie co i jak i rozumie jak sytuacja wygląda. W takim przypadku
    jesli czuje sie na siłach to jak najbardziej warto sie tym zainteresować.

    Taki mój subiektywny ogląd...

  • 8. Data: 2017-04-27 09:03:03
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 26 kwietnia 2017 22:58:21 UTC+2 użytkownik Jawi napisał:
    > Ja też, zresztą skoro już google straciło cierpliwość to co tu dalej
    > mówić :)

    Oj, nie przesadzajcie.
    Ja wiem co kto tu wyczynia więc swiadomie podejmuje decyzje komu na co odpowiadam.
    Pytania byly proste i mozna na nie odpowiedzieć na poziomie ogólnym i chyba taka była
    potrzeba wątkotwórcy.

    I chyba wyszło :)

    Dla mnie grupy czy fora były od zawsze miejscem gdzie sie przychodzi jak do magla i
    ma się dostęp do ludzi którzy wiedzą na dany temat więcej i chcą się dzielic wiedzą.
    Niekoniecznie mają czas czy ochote na prowadzenie za rączkę ale jest szansa ze
    podadzą odpowiedź na ogólnym poziomie i skierują na właściwą droge.

    I jak moge to pomagam wlasnie w taki sposob.

    Nie dla kazdego grupy/fora są po to. Jedni się spinaja ze na pierdoły nie odpisują i
    nie wachają się spędzić 2-3 minut na jojczeniu i zgryzliwosciach...

    Ostatnio mając nadzieję ze ktoś mnie ogólnie nakieruje zadalem pytanie na reddicie. I
    dostalem jedna odpowedz: Hire an engineer.

    I to jest ta druga strona mediów społecznościowych :)

  • 9. Data: 2017-04-27 09:15:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 kwietnia 2017 09:03:04 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:

    > Ostatnio mając nadzieję ze ktoś mnie ogólnie nakieruje >zadalem pytanie na
    reddicie. I dostalem jedna odpowedz: Hire >an engineer.
    Na elektrodzie pytanie odnośnie myjki ciśnieniowej zadałem to też mi wątek zamknęli
    bo "jak się nie znam to lepiej się za to nie brać" czy coś w tym stylu
    Na elektrodzie to zresztą dość popularne jest

  • 10. Data: 2017-04-27 10:46:39
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Na elektrodzie pytanie odnośnie myjki ciśnieniowej zadałem to też mi wątek zamknęli
    bo "jak się nie znam to lepiej się za to nie brać" czy coś w tym stylu
    > Na elektrodzie to zresztą dość popularne jest

    dlatego z elektrody nie korzystam chyba że już naprawdę muszę. Za dużo
    zakompleksionych ćwoków ma tam lejce moderatorskie.