  • 1. Data: 2016-07-28 10:50:39
    Temat: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    Mam na ulicy sąsiada TIRowca. Raz na kilka dni przyjeżdża takim
    ciągnikiem z przyczepą i stawia nieopodal mojego domu. Generalnie mi nie
    przeszkadza, każdy ma jakąś robotę i z czegoś musi żyć, ale dzisiaj mnie
    już trochę wkur(*&ł.

    Duchota, balkon otwarty, a gość o 3:30 odpalił to tałatajstwo i buczał,
    że chata się trzęsła przez 15 min zanim odjechał. Już chciałem się zwlec
    z wyra, ale odjechał.

    Nigdy nie jeździłem "TIRem", więc się nie znam. Czy tam się coś musi
    nagrzać, napełnić, napompować, że potrzebna jest taka rozgrzewka? Nie
    można odpalić i odjechać jak autem osobowym? Czy to raczej z
    bezmyślności? Bo o złośliwość nie podejrzewam. Chociaż inna sąsiadka raz
    podobno policję na niego nasłała. Jak byłem na urlopie to podjechał
    chłodnią, w której załączał się silnik co jakiś czas od wschodu słońca.

    Jak wróci, to z nim zagadam, ale wolę wiedzieć czy mnie nie wkręca :)

    pozdro

  • 2. Data: 2016-07-28 11:31:24
    Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup
    >Nigdy nie jeździłem "TIRem", więc się nie znam. Czy tam się coś musi
    >nagrzać, napełnić, napompować, że potrzebna jest taka rozgrzewka? Nie
    >można odpalić i odjechać jak autem osobowym?

    Troche musi. Np napompowac zbiornik sprezonego powietrza, do hamulcow,
    do poduszek zawieszenia itp.
    Ale podejrzewam, ze to minuta, czy dwie, a w sprawnym cisnienie nie
    powinno spadac na parkingu.
    Rozgrzanie silnika wydluza jego prace do remontu, a klima tez musi
    troche pochodzic, zanim w kabinie zrobi sie przyjemnie - ale to nie w
    nocy.

    >Czy to raczej z bezmyślności?

    I z nieznajomosci przepisow, wszak nie wolno.

    J.

  • 3. Data: 2016-07-28 11:38:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 28.07.2016 11:31, J.F. wrote:

    > I z nieznajomosci przepisow, wszak nie wolno.

    Wolno czy nie wolno, jak trzeba to nic nie poradzisz. Ja mam np moto z
    gaźnikiem i w chłodne dni po prostu powinieneś go na ssaniu potrzymać z
    minutę zanim odjedziesz. Ale ponieważ mam normalny wydech i nie robię
    tego w nocy, a ludzie są raczej przychylnie nastawieni do starych
    klasycznych motocykli, to problemu raczej nie ma (sąsiedzi czasem
    zagadują i raczej ciepło się do "zabytka" odnoszą;)

    Jak się chcę dogadać, to zwykle idzie sobie nadmiernie życia nie
    utrudniać nawzajem.

    Shrek.

  • 4. Data: 2016-07-29 00:23:41
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    15min to i tak sąsiad kulturalny :).
    Zależy od ciągnika, ale chwilę musi pochodzić, żeby nabić powietrza. Poza tym, w
    niektórych ciągnikach skrzynie nie lubią pracować przy zimnym oleju, no i spalanie
    jest też sporo wyższe, niż przy temperaturze roboczej. Kiedyś jeszcze, kierowcy
    wykorzystywali ten czas na rozpisanie tarczek itp, ale dzisiaj większość normalnych
    aut jeździ na kartę.
    Pogadaj z sąsiadem, może da radę odjechać kawałek i hałasować innym? :)

  • 5. Data: 2016-07-29 11:47:07
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** twistedme pisze tak:

> [...]
    > buczał, że chata się trzęsła przez 15 min zanim odjechał. Już
    > chciałem się zwlec z wyra, ale odjechał.

    Zamień się ze mną ;) Biore TIRa a oddaje ch. na motórze o 4oo rano.

    https://youtu.be/CegZDTWhaos?t=18s

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 6. Data: 2016-07-29 13:01:53
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 29.07.2016 00:23, Przemyslaw P. pisze:
    > i spalanie jest też sporo wyższe, niż przy temperaturze roboczej

    A "na stojąco" to nic nie pali?

    MJ

  • 7. Data: 2016-07-29 13:45:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    >A "na stojąco" to nic nie pali?

    Mozliwe, ze bardzo malo.

    Zimny benzyniak z automatycznym ssaniem w gazniku strasznie duzo bral,
    i tam IMO rozgrzewanie mogloby pomoc.

    Ale elektronicznych diesli to chyba w znacznie mniejszym stopniu
    dotyczy.

    J.

  • 8. Data: 2016-07-29 14:56:57
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    Bez obciążenia? Sporo mniej. Nawet jakby jechał pusty, to do przemieszczania jest
    kilkanaście ton, zimny silnik, olej w mostach i skrzyni - wszystko to daje duże
    opory, co zwiększa zauważalnie spalanie. Przez pół godziny spali może 2-3l paliwa, a
    jadąc od razu na zimnym silniku może spalić i 10l więcej. Ekonomia i wygoda - auto
    nagrzane lub schłodzone, przy okazji może zdąży rozmościć się w kabinie, ustawić navi
    itp :)

  • 9. Data: 2016-07-29 16:37:03
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > olej w mostach i skrzyni

    Od stania w miejscu raczej sie nie nagrzeje za bardzo. Do rozgrzewania
    silnika to sa grzalki. Jesli potrzebuje 15 min zeby "nabic" powietrze,
    to dow. rejestracyjny powinien wyladowac w wydz. komunikacji.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 10. Data: 2016-07-29 18:30:32
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    A czy ja napisałem, że grzeje mosty na postoju? Większość kierowców ciężarówek tak
    robi, nie tylko w starych, zdezelowanych autach i ma to swoje uzasadnienie.
    A że przeszkadza? Wierzę, też bym nie chciał mieć takiego sąsiada. Przerabiałem to
    na poprzednim miejscu zamieszkania, gdzie miałem sąsiada, typowego niedzielnego
    kierowcę, który w każdą niedzielę z rana odpalał swoją Tavrię i przez pół godziny
    robił przegazowki, czekając aż małżonka uszykuje się na działkę.