  • 1. Data: 2017-11-23 17:04:35
    Temat: pytanie o dławik
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    Witam

    Mam dławik pionowy, drutowy z oznaczeniem "100"
    czy to wartość 100uH czy też może 10uH ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2017-11-23 17:15:07
    Temat: Re: pytanie o dławik
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-11-23 o 17:04, pilocik pisze:
    > Witam
    >
    > Mam dławik pionowy, drutowy z oznaczeniem "100"
    > czy to wartość 100uH czy też może 10uH ?

    Wydaje mi się, że bywają zarówno takie jak i takie oznaczenia.
    Zależnie co tam masz pod ręką powinno się jakoś dać zmierzyć.
    P.G.

  • 3. Data: 2017-11-23 17:40:14
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    > Mam dławik pionowy, drutowy z oznaczeniem "100". Czy to wartość 100uH czy też może
    10uH?

    Jeżeli jest on powietrzny i walcowy, to sprawa jest prosta:
    - zmierzyć średnicę walca i jego długość,
    - policzyć liczbę zwojów,
    - odszukać w tablicach lub gdzie indziej wartość przenikalności magnetycznej
    próżni/powietrza,
    - znaleźć odpowiedni wzór i obliczyć indukcyjność...

  • 4. Data: 2017-11-23 18:53:32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-11-23 o 17:40, TurboPascal pisze:

> [...]
    próżni/powietrza,
    > - znaleźć odpowiedni wzór i obliczyć indukcyjność...

    Mam chyba prostszy pomysł.
    Znaleźć jakiś katalog dławików o takich samych wymiarach.
    Zmierzyć R i zobaczyć do którego podpasuje.
    Jest szansa że wynik będzie jednoznaczny.
    P.G.