  • 1. Data: 2020-02-13 22:21:54
    Temat: pytanie o kod PKWiU
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Kombinuję i głupi już jestem. Muszę ustalić kod PKWiD dla jednego
    urządzenia.

    Sterownik przemysłowy, który mierzy wielkość fizyczną (np. temperaturę),
    ma wyświetlacz LCD i parę przycisków do ustawienia parametrów pracy. No
    i ma wyjście sterujące np. grzałką albo silnikiem.
    Zrobiony w oparciu o prosty mikrokontroler, posiada RS232 do zdalnego
    sterowania.

    Pod jaki kod PKWiU to podchodzi waszym zdaniem ?

    Generalnie to chyba będzie w dziale "26" : Komputery, wyroby
    elektroniczne i optyczne

    Czy to się może łapać pod :

    26.29.1 Komputery i pozostałe maszyny do automatycznego przetwarzania
    danych

    Nie wiem co to jest "automatyczne przetwarzanie danych" bo na upartego,
    to przetwarzanie danych zachodzi nawet w chipie w breloczku do kluczy,
    na który się gwiżdże...
    Jak patrzę na interpretacje wydane przez GUS to chyba w tej kategorii
    chodzi o urządzenia bardziej zbliżone do normalnego komputera, nawet
    jeśli jest to część jakiegoś większego systemu.

    Jeśli nie (a wolałbym, żeby nie...) , to stawiałbym na :

    26.20.13
    Maszyny cyfrowe do automatycznego przetwarzania danych, zawierające w
    tej samej obudowie co najmniej jednostkę centralną oraz urządzenia
    wejścia i wyjścia, nawet połączone

    albo może :

    26.51.66
    Instrumenty, przyrządy i aparatura pomiarowe i kontrolne, gdzie indziej
    niesklasyfikowane

    Co myślicie ?

  • 2. Data: 2020-02-14 05:12:35
    Temat: Re: pytanie o kod PKWiU
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 13.02.2020 o 22:21, sundayman pisze:
    > Kombinuję i głupi już jestem. Muszę ustalić kod PKWiD dla jednego
    > urządzenia.
    Zasadnicze pytanie: do czego ten kod jest potrzebny? Do celów
    podatkowcych, do przetargu, ktoś coś zamówił i musi zaszufladkować?
    Kody są zawsze spóźnione za techniką i raczej nie obejmują wszystkich
    możliwości.
    Jacek

  • 3. Data: 2020-02-14 09:52:19
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-02-13 o 22:21, sundayman pisze:

    > Co myślicie ?

    Jak kilkanaście/dziesiąt lat temu próbowaliśmy się znaleźć w jakiejś
    klasyfikacji to wychodziło nam, że główny dział Inne i w tym dziale Inne.

    Wiem, że nie za bardzo pomagam, ale wszystko normalnie sklasyfikowane
    robione jest w takich ilościach, że chińczyki to produkują, a to czego
    trzeba na tyle mało aby im się nie chciało za to brać i zostaje dla
    małych firm u nas to są tylko rzeczy Inne więc nic dziwnego, że trafia
    się w 'gdzie indziej nie sklasyfikowane'.
    P.G.

  • 4. Data: 2020-02-14 15:11:30
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako sundayman <s...@p...onet.pl>
    w artykule <news:r24elq$2j5nl$1@portraits.wsisiz.edu.pl> pisze:

    > Pod jaki kod PKWiU to podchodzi waszym zdaniem ?

    Ale wiesz, że od 1 kwietnia będziesz musiał używać nomenklatury unijnej?
    Słowa kluczowe: Nomenklatura Scalona, CN.

    https://www.prawo.pl/podatki/klasyfikacja-cn-i-pkwiu
    -dla-potrzeb-vat-cn-pkwiu-2008-i-pkwiu,485021.html
    https://ksiegowosc.infor.pl/podatki/vat/stawki-vat/3
    101897,Zmiany-w-stawkach-VAT-20192020-rozliczenia-w-
    okresie-przejsciowym.html

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<=>h w adresie)

  • 5. Data: 2020-02-15 02:27:34
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > https://ksiegowosc.infor.pl/podatki/vat/stawki-vat/3
    101897,Zmiany-w-stawkach-VAT-20192020-rozliczenia-w-

    ciekawe. Oczywiście nie wiedziałem.

  • 6. Data: 2020-02-15 02:30:04
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Zasadnicze pytanie: do czego ten kod jest potrzebny? Do celów
    > podatkowcych, do przetargu, ktoś coś zamówił i musi zaszufladkować?

    W tym przypadku chodzi o załącznik 15 do VAT (czyli podleganie lub nie
    pod split vat). Ale co to zmienia ?

  • 7. Data: 2020-02-15 15:21:17
    Od: Konopny <o...@g...com>

    użytkownik sundayman napisał:

    > Co myślicie ?

    Myślimy że powinieneś coś wybrać z 26.51 xx

    http://www.klasyfikacje.gofin.pl/pkwiu/1,2,3520,komp
    utery-wyroby-elektroniczne-i-optyczne.html#D26

  • 8. Data: 2020-02-17 07:35:08
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    W dniu 2020-02-15 o 02:30, sundayman pisze:

    > W tym przypadku chodzi o załącznik 15 do VAT (czyli podleganie lub nie
    > pod split vat). Ale co to zmienia ?

    Z tego co pamiętam jak kiedyś przeglądałem załącznik 15, to z
    elektroniki są tam wymienione tylko dyski SSD oraz procesory.
    Czyli w zasadzie gdy nie ma takich elementów w produkowanych
    sterownikach, nie ma potrzeby stosowania podzielonej płatności.
    MiSter

  • 9. Data: 2020-02-17 10:58:08
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-02-17 o 07:35, MiSter pisze:

> [...]
    > Czyli w zasadzie  gdy nie ma takich elementów w produkowanych
    > sterownikach, nie ma potrzeby stosowania podzielonej płatności.

    Chodzę po klientach i widziałem różne "nadgorliwości" typu wystawianie
    faktur z MPP na niskie kwoty.

    MPP obowiązuje od 15000 zł. brutto. Są wyjątki.
    Podobnie - odpowiedzialność solidarna obowiązuje przy przelewach za
    transakcje powyżej 15000 zł.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam