  • 31. Data: 2018-06-16 00:06:04
    Temat: Re: pytanko
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:41458218-0b2c-46de-97e4-f58866221c65@googlegrou
    ps.com...
    W dniu środa, 13 czerwca 2018 22:18:40 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki
    napisał:

    > A dlaczego właśnie trzeba? Co on takiego ma? Pytam poważnie
    > bo nie wiem :>

    Ja się tak z ciekawości dopytam - OIMW, w języku programowania konstruujemy
    algorytm działania. Nieustannie mnie zaciekawia, czemu akurat ten język, a
    nie inny? Ale nie odpowiadajcie, to pytanie retoryczne.
    Bo może od razu w języku Brainfuck, czy Malbolge? :)
    P,NMSP :)

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 32. Data: 2018-06-18 09:16:21
    Temat: [OT] Re: pytanko
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-15 o 00:23, HF5BS pisze:

    > to było przypieprzenie się do
    > dupereli.

    Śmiesznie jest, kiedy w ten sposób pisze ktoś, kto tak bardzo się czepił
    błędu popełnionego przez prezentera w wiadomościach telewizyjnych, że aż
    musiał stworzyć temat o tym straszliwym błędzie. O błędzie, który
    bezwzględnie należało napiętnować i koniecznie na grupie elektronicznej,
    jako że to grupa najwłaściwsza do piętnowania wyjątkowej nierzetelności
    dziennikarskiej!
    Albowiem prezenter powiedział, że pocisk międzykontynentalny może
    uderzyć w cel w ciągu kilku minut, podczas kiedy tak naprawdę, w
    zależności od odległości, to może być nawet ponad 10 minut, a to już nie
    jest kilka. :D

    > bo się ktoś pierdolnął w postaci literówki, czy w inny sposób.

    Zapewne piszesz prawdę. Ale przydałby się jakiś konkret na dowód
    przypieprzania się do czegoś w rodzaju literówki. Bo przecież nie
    fantazjujesz, a w dodatku nic nie ginie. ;)

    > Ciekawe, czemu tak ochoczo nie naciska niejakiej
    > Stokrotki???

    Proste: jej postów nie widzę.
    Podobnie jak nie widzę postów innych wyjątkowych nieuków albo chamów.
    Tak jest duuużo wygodniej.

    Ale w ostatnim zdaniu chyba za mało znaków zapytania wstawiłeś.
    To nie jest czepianie się, tylko troska, żebyś w przyszłości takim
    przeoczeniem nie stracił szacunku u ziomali.
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 33. Data: 2018-06-20 04:51:11
    Temat: Re: [OT] Re: pytanko (UWAGA, DŁUGIE)
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zapewne piszesz prawdę. Ale przydałby się jakiś konkret na dowód
    > przypieprzania się do czegoś w rodzaju literówki. Bo przecież nie
    > fantazjujesz, a w dodatku nic nie ginie. ;)

    Więc, skoro mnie wołasz do tablicy, to proszę: (ułożone mniej-więcej
    chronologicznie, część postów pominięta)
    Statystycznie, ponad połowa, z ok. 50 w sumie postów twojego napisania, jest
    poza tematem.
    Ale gdzieś wyczytałem stwierdzenie "Każda grupa ma swojego LeoTara". Coś w
    tym jest.
    Do dzieła: (cytaty poskracałem tam, gdzie taki zabieg nie powinien wpłynąć
    na czytelność. Podane są wszystkie MIDy, wiec można sobie pełną treść z
    nagłówkami znaleźć w jakimś archiwum w sieci)

    MID 5...@g...co
    <ctrl-c>
    W dniu niedziela, 28 lutego 2016 12:24:14 UTC+1 użytkownik
    a...@g...com napisał:
    > wszyscy ci, którzy na posty tego kretyna (...) w jakikolwiek sposób
    > reagują.

    Każdy rozumny człowiek potrafi idiotę zdiagnozować po kilku słowach.
    A kretyn, bez względu na ilość twoich apeli, zawsze podejmie dyskusje.
    <ctrl-v>
    Przyłazisz sobie na grupę i zaczynasz od rozstawiania ludzi po kątach. Nie
    licz na to, że ludzie będą ci przychylni.

    MID 57fccae8$0$15196$6...@n...neostrada.pl
    <ctrl-c>
    W dniu 10.10.2016 o 19:41, Michał Czarkowski pisze:
    [NTG]

    Ciekawi mnie powód prowadzenia dyskusji o czytniku tutaj, a nie na
    grupie poświęconej czytnikom. Znajdzie się ktoś, kto potrafi logicznie
    uzasadnić potrzebę omówienia konfiguracji czytnika na
    pl.misc.elektronika zamiast na na którejś z grup o czytnikach?
    <ctrl-v>
    Byłeś jedynym, co się o to zapytał.
    Znajdzie sie ktoś. Ale nie musi chcieć z tobą o tym rozmawiać. Bo i tak nie
    zrozumiesz.

    MID 5815e95f$0$5152$6...@n...neostrada.pl
    <ctrl-c>
    W dniu 29.10.2016 o 00:32, AlexY pisze:
    > Niektórzy takie posty ignorują albo
    > wrzucają nadawcę do killfile'a żeby śmietnika nie oglądać. Twój wybór.

    Jeśli lubisz dyskusje z takim ćwokiem, to może tocz je prywatnie. Nie
    wyciągaj ścierwa na wierzch, bo jak już zauważyłeś, niektórzy (czyli
    myśląca większość) trzymają go w kiblu.
    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

    MID 58abe3be$0$15205$6...@n...neostrada.pl
    <ctrl-c>
    W dniu 2017-02-21 o 07:52, Uzytkownik pisze:

    > Dziwię się, że jeszcze ktokolwiek na grupach dyskusyjnych próbuje z tobą
    > prowadzić dyskusje jak z normalnym człowiekiem. Są to niestety nowe
    > osoby na grupie, które jeszcze nie wiedzą kim/czym jesteś.

    Każdy człowiek o IQ nieco wyższym od taboretu od razu wie, że z kretynem
    dyskusji się nie prowadzi. Nawet nowe osoby na grupie.
    A niekoniecznie starzy bywalcy debila maja w KF. Anawet lepiej:
    dyskutują z nim, pisząc że nie mają zamiaru dyskutować...

    > P.S. Nie oczekuję odpowiedzi, bom napisał com chciał i nie zamierzam
    > polemizować z debilem.

    Ja właśnie o tym.

    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

    MID 58e4b9e6$0$651$6...@n...neostrada.pl
    <ctrl-c>
    Oczywiście. I dlatego potrzebny jest nowy przedmiot w szkołach:
    ślusarstwo elektroniczne.
    Elektrycy też czasem wiercą, a więc i ślusarstwo elektryczne.
    Zapewniam, że rowerzystom też się to zdarza - czyli ślusarstwo rowerowe.
    (...)
    Kurwa! Czy teraz tylko takich debili kształcą?
    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

    MID 594c35b8$0$5140$6...@n...neostrada.pl
    <ctrl-c>
    W dniu 2017-06-22 o 20:05, Irokez pisze:

    > Bateria do wiertarko-wkrętarki składająca się 15 połączonych szeregowo
    > ogniw 1,2V/3000mAh ma nadal 3000mAh a nie 45Ah, tyle co akumulator w
    > aucie.

    Wydaje mi się, że konsekwentnie powinieneś napisać 45000mAh. A może
    krócej - 3kmAh oraz 45kmAh?
    Skąd się to bierze? Nóż sam się w kieszeni otwiera, kiedy czyta się
    wypowiedzi takich, pożal się Boże, "fachowców".
    Gdzie oni do szkoły chodzili?
    Źle się wyraziłem, chyba raczej nie chodzili... :/
    <ctrl-v>
    Ewidentne przypierdalactwo. Tobie jedynemu przeszkadza.

    MID 594ce95c$0$5162$6...@n...neostrada.pl
    <ctrl-c>
    W dniu 2017-06-23 o 11:48, Janusz pisze:
    > Może jednak Ty się wróć do szkoły i naucz co znaczą przedrostki jednostek
    > typu
    > k,m itd i po co się je stosuje.
    > Bo to co napisałeś to jak na razie bełkot gmibazy.

    Ja, w przeciwieństwie do niektórych tu piszących, wiem co to i kiedy się
    stosuje k,m itd.
    Jeśli nie jesteś nieukiem, to bez problemu wskażesz mi coś na poparcie
    twojego stwierdzenia o moim bełkocie gimbazy.
    W przeciwnym wypadku udowodnisz tylko swój niedorozwój umysłowy.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

    MID 594cf20f$0$15199$6...@n...neostrada.pl
    <ctrl-c>
    W dniu 2017-06-23 o 12:20, J.F. pisze:
    (...)

    > Eeee tam, skoro jednostka podstawowa jest kg, to konsekwentnie powinno sie
    > pisac
    > kkg, mkg, Mkg, ukg ... :-P

    Nie wykazałeś się wiedzą (ale eufemizm mi wyszedł!) z zakresu szkoły
    podstawowej.
    Jednostka podstawowo to g.
    <ctrl-v>
    Zwłaszcza w OBOWIĄZUJACYM układzie jednostek miar.
    Zgadnij, jaką jednostkę wykorzystuje się na fizie, do liczenia energii
    pocisku karabinu?

    MID 594d1ab2$0$15188$6...@n...neostrada.pl
    <ctrl-c>
    W dniu 2017-06-23 o 15:00, J.F. pisze:

    > Jednostka podstawowa to kg.
    > Tako stoi we wszystkich papierach, z moca urzedowa, i nie tobie kmiotku to
    > zmieniac :-)

    Tak jest, tysiąc gramów jest jednostką miary w SI ale nie w CGS.;p
    ^^^^^^
    <ctrl-v>
    Skoro jest w OBOWIĄZUJĄCYM układzie jednostek, to w czym rzecz? Chyba, że
    CGS OBOWIĄZUJE, zamiast SI, a to wtedy przepraszam.

    MID 594d372a$0$5152$6...@n...neostrada.pl
    <ctrl-c> (przeplotę)

    Niemniej kg to jest tysiąc gramów. I to w każdym układzie.

    /me Nikt temu nie przeczy.

    Gdyby iść w ślady piszących o tysiącach miliamperogodzin, to trzeba
    byłoby podawać wagę w tysiącach (a może milionach!) miligramów, prawda?

    /me jak wygodniej.

    No bo jednak w milikilogramach to nawet największemu głąbowi byłoby
    chyba niezbyt... ;)

    /me no widzisz, pewnym ludziom od głąbów... a w stopce co maszz?

    A odległości drogowe w milionach milimetrów, zaś prędkościomierze
    skalować w milimetrach na milisekundę? :D

    /me a co ci do tego, wynik ma być zgodny z prawdą, a nie pisany pod czyjeś
    dyktando, bo a nuż może mu się nie spodoba. Jak sobie zechcę, to ciśnienie
    wyznaczę w centarach warszawskich na ławkę kwadratową, a tobie najwyżej może
    się to nie spodobać, ale próżne twe nadzieje, że się tym przejmę.

    I pytanie: o czym świadczy podawanie w jednym zdaniu pojemności dwóch
    akumulatorów - jednego normalnie, w amperogodzinach, a drugiego w
    tysiącach miliamperogodzin?

    /me a co ci do tego?? Ty mierzysz? Ty wyznaczasz? Ty używasz? Kalkulator w
    rękę i sobie przelicz. Ty będziesz o tym pisać, to ty określisz jednostkę,
    jaką się posłużysz.

    Giertychowski system kształcenia, czy raczej całkowity brak?

    /me a coś ty się do tej polityki tak przyspoawał, jakby się z p.s.p
    wywalili?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

    MID 594d68f3$0$5155$6...@n...neostrada.pl
    <ctrl-c>
    > Za to masy gwiazd podaje się w kilogramach. Razy dziesięć do jakiejś
    > wysokiej potęgi. Choć są też książki, gdzie jest to wyrażone w gramach.

    Ale nie w miligramach.

    /me Powód? Bo p. Akarm tak sobie zażyczył?

    > to zestawienie dwóch różnych jednostek.

    Teraz to dopiero dołożyłeś do pieca!
    :D
    To w zasadzie zamyka dyskusje.
    <ctrl-v>
    Risu inepto res ineptior nulla est.

    MID 594cfd13$0$15201$6...@n...neostrada.pl
    <ctrl-c>
    > Co Ci się nie podoba w 3000mAh?

    Debilizm/nieuctwo piszącego.

    /me oraz elokwencja i erudycja ww. pouczającego

    > 3000km zawsze zapiszesz jako 3Mm?

    > 3000zł zawsze zapiszesz jako 3kzł?

    Kolejny przykład od czapy.
    Na pewno nie zapiszę jako 300000gr.

    > Na czym polega wyższość 3kmAh nad 3Ah?

    To nie do mnie pytanie. To do tych wszystkich matołów, które piszą o
    tysiącach miliamperogodzin, a które to głąby nie widzą niczego
    niewłaściwego w takim idiotyzmie.

    /me o tak, panie kulturalny, przecież "matoł" i "idiota" to takie piękne
    słowa :P

    Nic na tę przypadłość nie poradzę.
    Podobnie jak na nieuctwo.
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

    MID 594d394a$0$5157$6...@n...neostrada.pl
    <ctrl-c>
    W dniu 2017-06-23 o 17:08, Jakub Rakus pisze:

    > Kilometroamperogodziny? To jest jednostka czego?

    Hehe, a i tak ta uwaga do debili nie dotrze!
    Nieuk nigdy chyba nie napisze normalnie (czyli np. 3Ah) tylko będzie
    bredził o tysiącach tysięcznych części jednostek.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

    MID 59a28693$0$15186$6...@n...neostrada.pl
    <ctrl-c>
    W dniu 2017-08-27 o 00:26, HF5BS pisze:
    > [bzdety NTG]

    Konsekwentnie - w sprawie układu scalonego będziesz pisać na grupę o
    polityce czy na pręgierz?
    <ctrl-v>
    Tak, a bo co? Skoro ty potrafisz tu wstawiać wypowiedzi polityczne
    (zacytowane kawałek wcześniej), to dlaczego inni nie mogą? Zabronisz? To
    mnie do sądu podaj, ,ze się ośmielam.

    MID 59ac46b2$0$5153$6...@n...neostrada.pl
    <ctrl-c>
    W dniu 2017-09-03 o 01:21, JaNus pisze:
    [pierdy polityczne]

    Czekałem dość długo, niestety nie doczekałem się reakcji ze strony
    jakiegoś rozumnego człowieka. Szmaty zaśmiecające grupę, nie mając
    żadnej przeszkody rozzuchwalają się i pewnie jeszcze będą oburzone za
    kilka słów prawdy...
    Czy jesteśmy skazani na pierdolonych agitatorów politycznych? Czy tu już
    nie ma nikogo, kto da odpór tej jebanej hołocie?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

    MID 59ac8d9b$0$5150$6...@n...neostrada.pl
    <ctrl-c>
    > HF5BS pisze:
    [Pierdy NTG]

    No i wszystko jasne. Chociaż nie przypuszczałem...
    Bydło często otrzymuje wsparcie od bydła. :/
    <ctrl-v>
    Ty musisz być nie-ten-teges, osoba przy zdrowych zmysłach nie będzie
    prowokować innych, by obtłukli jej lampę...

    MID 5ab3a079$0$986$6...@n...neostrada.pl
    <ctrl-c>
    W dniu 2018-03-22 o 12:06, Zbynek Ltd. pisze:

    > półtora minuty.

    Przekleństwa same cisną się na usta, kiedy człowiek trafi na tak
    drastyczny przykład kompletnego nieuka!
    <ctrl-v>
    Naprawdę przeginasz pałę.

    > Proste: jej postów nie widzę.
    > Podobnie jak nie widzę postów innych wyjątkowych nieuków albo chamów.
    > Tak jest duuużo wygodniej.

    No, to parę kolejnych pozycji do KF, zrobisz nam porzysługę.
    Przyłazisz na grupę może dwa lata temu, panoszysz się pośród ludzi, którzy
    tu są niekiedy od ponad 20 lat i chcesz poklasku? Nie tędy droga.
    Myślisz, ze swoimi ok. 50 postami, w tym ponad połowa nie w temacie grupy,
    zyskasz szacunek pozostałych? Przypuszczam, ze wątpię.

    > Ale w ostatnim zdaniu chyba za mało znaków zapytania wstawiłeś.

    Naprawdę ?????

    > To nie jest czepianie się, tylko troska, żebyś w przyszłości takim
    > przeoczeniem nie stracił szacunku u ziomali.

    A wiesz, gdzie ja mam twoją troskę o to? Przez grzeczność nie przytoczę.
    Pffr... oops... nie powinienem chyba parówek mlekiem popijać... :P
    (kiszone/marynowane ogórki popijane kwaśnym mlekiem lubię, nie robią mi
    krzywdy)
    Szanuj rozm.owców, będą szanować ciebie.
    FYI - coś, co inni już wiedzą - tak, jestem dyslektykiem (i nie tylko to,
    ale nie teraz o tym). Jak cholera dyslektykiem. Ale bardzo realne, że
    wygrałbym wszystkie konkursy ortograficzne, jakie dotąd były przeprowadzone
    w TV, ale 1. za wolno piszę, 2. teksty tam były tak głupie, że wyszedłbym
    znudzony, najda;lej po 2 minucie. Nigdy w szkole nie miałem problemu z
    rozbiorem zdania na części mowy, części zsdania, z deklinacją, koniugacją,
    itd., nawet prosiłem nauczycielkę o dodatkowe (i to nie jedno, ale
    kilka/naście) zadania gramatyczne, bo była to dla mnie świetna zabawa,
    natomiast literatura, to czarna zmora. Jestem dyslektykiem i odróżniam, czy
    ktoś przywala sie ad meritum, czy ad personam. Przestaw się więc z "ad
    personam" na "ad meritum", to będzie dobrze. A jak ci się inni nie podobają,
    to proste - odfiltruj ich, zrobisz przysługę zarówno sobie, jak i nam. Poza
    tym, jak byś na tej grupie był nie 2 lata, lecz 20, to najprawdopodobniej
    uszło by ci nawet to, jakbyś innych rozstawiał po kątach "chujami" i
    "kurwami", oraz innymi wyrazami publiczsnymi.
    Nie, nie chcę cię stąd usuwać. Chcę, żebyś pisał, im nas więcej, tym lepiej,
    ale weź przestaw się na pisanie o elektronice. I nie próbuj odwodzić stałych
    bywalców (do których raczej jeszcze do końca nie należę) od dyskusji choćby
    o kwiecistych łąkach i swoich zwierzętach. Mnie też się obrywało, nie było
    to przyjemne, ale ad meritum, więc było dobre. Ty za krótko tu jesteś, by
    nas pouczać, a tym bardzziej łajać. Piszę to zarówno w imieniu swoim, jak i
    innych, ale tylko tych, co sie ze mną zgadzają. Bo ci, co się nie zgadzają,
    mają własne zdanie inne od mojego i ja to szanuję, nie będę wbrew ich
    uważaniu występować, jeśli tego nie zechcą. Pisz wiec, o tranzystorach,
    opornikach, lampach, ale opisuj też beznadziejne tłumaczenia z Discovery,
    ruch na grupach tak zmalał, że jak zaczną nam spamerzy włazić (osławiony
    "MarkRainSun" i inni z tej paki, oraz inni w ogóle), to się nie opędzimy.

  • 34. Data: 2018-06-20 11:08:39
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-20 o 04:51, HF5BS pisze:

> [...]
    > chronologicznie, część postów pominięta)
    > Statystycznie, ponad połowa, z ok. 50 w sumie postów twojego napisania,

    Wykonałeś dużo pracy, niestety twoje starania niezbyt się przydały.
    Miałeś wykazać, że czepiam się kiedy "się ktoś pierdolnął w postaci
    literówki, czy w inny sposób", a nie przytoczyłeś żadnego przykładu. :(
    Wykazałeś że tępię:
    1. chamstwo zaśmiecające grupę postami NTG,
    2. pierdolonych agitatorów politycznych,
    3. wyjątkowe nieuctwo.

    Zaśmiecanie grup postami NTG każdy myślący człowiek potępia. Tylko ci,
    którzy zaśmiecają, nie widzą w zaśmiecaniu niczego niestosownego.
    Co do agitatorów politycznych, to nieustająco chuj im w dupę, tym
    pierdolonym szmatom po parę groszy od postu, zasrywającym wszystkie grupy.
    Zaś głąb piszący o tysiącach tysięczych części jednostki pozostaje
    głąbem, jeśli zamiast przyznać się do błędu, toczy pianę z pyska i za
    wszelką cenę usiłuje wykazać, że tak jest poprawnie.
    A na marginesie: mylenie rodzaju męskiego z żeńskim nie jest dysleksją.

    Jak widać, nigdy nie czepiałem się, kiedy ktoś "się ktoś pierdolnął w
    postaci literówki, czy w inny sposób". Czasem mam dość powtarzanych
    uporczywie ewidentnych błędów/chamstwa, czasem mnie ponosi, czasem
    wybuchnę. Na każdej grupie, nie tylko na tej. A wszystko w nadziei, że
    uda mi się wpłynąć na zmiany, że może coś dotrze. Pro publico bono.

    I jeszcze jedno, do zapamiętania na wieki: na grupie elektronicznej (ani
    na żadnej innej, nawet na pręgierzu) na pewno nie utworzyłbym tematu o
    straszliwym błędzie prezentera telewizyjnego "Jak ja lubię "rzetelne"
    informacje z TV...". Nigdy bym nawet nie pomyślał, że można być aż tak
    zawziętym w tropieniu czyichś "błędów".

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 35. Data: 2018-06-22 14:27:59
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Lisciasty <l...@p...pl> wrote:

    > A dlaczego właśnie trzeba? Co on takiego ma? Pytam poważnie
    > bo nie wiem :>

    Jest wygodny jako język skryptowy ogólnego zastosowania :) Czasem piszę
    różne małe fragmenty kodu, które wygodniej jest napisać w jakimś języku
    skryptowym niż w C / C++. Czasem robię to w bashu, czasem w php. Python
    wydaje się wypełniać tę lukę.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 36. Data: 2018-06-22 14:28:46
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > Ja się tak z ciekawości dopytam - OIMW, w języku programowania konstruujemy
    > algorytm działania. Nieustannie mnie zaciekawia, czemu akurat ten język, a
    > nie inny? Ale nie odpowiadajcie, to pytanie retoryczne.

    Różne języki programowania mają różne cechy, które czynią je lepszym lub
    gorszym wyborem w danym zastosowaniu. Ogólnie temat rzeka.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 37. Data: 2018-06-22 20:16:21
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 15 czerwca 2018 17:05:46 UTC-5 użytkownik HF5BS napisał:
> [...]
    > algorytm działania. Nieustannie mnie zaciekawia, czemu akurat ten język, a
    > nie inny? Ale nie odpowiadajcie, to pytanie retoryczne.

    Bo w tym kontekscie pytong jest dosyc popularny i sporo ludzi naklepalo sporo dobrego
    kodu dostepnego w postaci bibliotek, gotowych produktow, mniejszych lub wiekszych
    aplikacyjek.
    Dlatego latwo w nim osiagnac dobrej jakosci rezultaty szybko.

  • 38. Data: 2018-06-24 01:23:06
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > Różne języki programowania mają różne cechy, które czynią je lepszym lub
    > gorszym wyborem w danym zastosowaniu. Ogólnie temat rzeka.

    I to jest OK. Bo już s(po)tykałem się ze "spostrzeżeniami", w stylu, że
    "PiSiory" cacy, a "PełO" be. I odwrotnie, jak to w polityce. Wiec wolę się
    upewnić, że rządzi tym jakaś sensowna logika, typu jakie narzędzie do danej
    pracy, lub chociaż dociekanie "mam dane narzędzie, co mogę nim dobrego
    zrobić?", a nie polityka "tylko my się troszczymy o naród, a wszyscy inni
    ruchają go w dupę", równie ochoczo powtarzana przez wszystkie partie po
    kolei.

  • 39. Data: 2018-06-24 01:31:42
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    ps.com...

    > Bo w tym kontekscie pytong jest dosyc popularny i sporo ludzi
    > naklepalo sporo dobrego kodu dostepnego w postaci bibliotek,
    > gotowych produktow, mniejszych lub wiekszych aplikacyjek.

    I to jest dobre. Acz ściślej, moje myśli krążyły nieco bardziej
    niskopoziomowo, nie bibliotecznie, ale skoro jest, należy korzystać. Mnie
    chodziło może jednak o to, że gdybym to ja chciał jakąś bibliotekę, czy
    inną procedurę, czy wręcz cały program od zera "popełnić", jak rozkminić to
    po języku, do tego użytym. Nie ukrywam, że trochę też dlatego, żeby się nie
    wdrukować, nie zasugerować, gotowymi już długimi bibliotekami, bez wpierw
    poznania chociaż podstawowych podstaw języka. Czyli np. matematycznie, nie
    rozwiązywać najpierw np. układów równań z 3 i więcej niewiadomymi, czy całek
    podwójnych, zanim nie opanuję dodawania przynajmniej do 10, oraz tabliczki
    mnożenia 10x10. Po prostu, którego się najpierw nauczyć? W moim przypadku to
    bardzo istotne.

    > Dlatego latwo w nim osiagnac dobrej jakosci rezultaty szybko.

    I to jest cenne, dobre.

  • 40. Data: 2018-06-24 13:03:30
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 24.06.2018 01:31, HF5BS wrote:

    > Po prostu, którego się najpierw nauczyć? W moim przypadku to bardzo
    > istotne.

    Niektórzy się upierają przy C. Fakt, jak opanujesz C, to reszta w
    zasadzie jest bardzo podobna i raczej prostsza.
    Ale równie dobrze można zacząć od Pythona.
    Python ma prostą (chyba najprostszą) składnię i bardzo dużą zaletę w
    postaci wykorzystania wcięć do oddzielania bloków. Wymusza to
    przejrzystość kodu i przyspiesza pisanie.
    Niestety wybór języka programowania często nie jest podyktowany
    upodobaniami programisty, ale zależy po co, na co i dla kogo będzie
    pisany program.

    --
    Mirek.