  • 1. Data: 2016-04-29 18:53:35
    Temat: raspberry pi - ja ubic procesor?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    wiadomo ze raspberry nie lubi 5V na pinach gpio, pisza ze one sa bez zadnych
    zabezpieczen wyprowadzone prosto z procesora i maja pracowac na 3,3V.

    Zdaje sie ze udalo mi sie kiedys ubic pin odpowiedzialny za 1wire, a dzis i2c.
    Te elementy nie dzialaja mimo roznych prob i testów.
    Czy jest mozliwe aby malinę ubijac etapami poprzez podawanie niewlasciwego napiecia
    na poszczególne piny?
    Wydawaloby sie ze powinien sie zjarac caly, a u mnie nie dzialają tylko pewne czesci.

    Co myślec o tym?

    b.

  • 2. Data: 2016-04-29 20:51:49
    Temat: Re: raspberry pi - ja ubic procesor?
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    > "Budyń" <b...@r...pl> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > napiecia na poszczególne piny?
    > Wydawaloby sie ze powinien sie zjarac caly, a u mnie nie dzialają tylko

    musisz podać 12V między wejścia zasilające albo scalaka przewiercić, bo tak
    pin po pinie to bez sensu

  • 3. Data: 2016-04-30 01:10:02
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
[...]

    A co to znaczy: 'prosto z procesora' ?
    Zawsze, na 'Dzien dobry' lub 'Dowidzenia', jest jakis tranzystorek w roli
    drivera lub obwodu wejsciowego.

  • 4. Data: 2016-04-30 01:29:25
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    adamschodowy <a...@g...pl> wrote:

    > musisz podać 12V między wejścia zasilające albo scalaka przewiercić, bo tak
    > pin po pinie to bez sensu

    Tylko wiercić od spodu, żeby nie uszkodzić RAM-u.

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 5. Data: 2016-04-30 01:31:36
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Budyń <b...@r...pl> wrote:

> [...]
    > Te elementy nie dzialaja mimo roznych prob i testów.
    > Czy jest mozliwe aby malinę ubijac etapami poprzez podawanie niewlasciwego napiecia

    Nie wiem jak malinę, ale inne scalaki (AVR-y, układy cyfrowe) tak. Wiele
    razy miałem układ, w którym jeden pin nie działał. Nawet teraz mam taki
    expander I2C (PCF...coś), w którym na jednym pinie jest na sztywno Vcc
    i nie da się go wysterować do zera.

    Pamiętam też układ, w którym było coś podobnego, tyle że próba ustawienia
    zera na wyjściu powodowała wzrost poboru prądu i grzanie się kostki -
    górny tranzystor nie odpuszczał :)

    > Wydawaloby sie ze powinien sie zjarac caly, a u mnie nie dzialają tylko pewne
    czesci.

    Czemu cały? Przecież on ma na wyjściu jakieś drivery.

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 6. Data: 2016-05-01 13:07:39
    Od: s...@g...com

    użytkownik Budyń napisał:
    > wiadomo ze raspberry nie lubi 5V na pinach gpio, pisza ze one sa bez zadnych
    zabezpieczen wyprowadzone prosto z procesora i maja pracowac na 3,3V.

    To bardzo niedobrze, a zwłaszcza w RPI gdzie user
    ciągle grzebie, pewnie chodzi też w sweterku elektryzującym się
    i zamiast macnąć na początku zabawy masę, maca GPIO.

  • 7. Data: 2016-05-01 19:22:08
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    s...@g...com wrote:

    > To bardzo niedobrze, a zwłaszcza w RPI gdzie user
    > ciągle grzebie, pewnie chodzi też w sweterku elektryzującym się
    > i zamiast macnąć na początku zabawy masę, maca GPIO.

    Dla usera niedobrze, dla producenta same korzysci.

    --
    http://www.chmurka.net/