  • 1. Data: 2019-04-18 12:06:38
    Temat: reduktor szumu analizuje CD krella
    Od: robot <a...@o...pl>

    Pamiętam jak czytałem o tym krelu w gazecie gdy się pojawił na rynku.
    To sobie obejrzałem.
    Może kogoś też zainteresuje:

    https://youtu.be/C8UA6bfqDUM

  • 2. Data: 2019-04-18 12:12:03
    Temat: Re: reduktor szumu analizuje CD krella
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2019-04-18 12:06, robot wrote:
    > Pamiętam jak czytałem o tym krelu w gazecie gdy się pojawił na rynku.
    > To sobie obejrzałem.
    > Może kogoś też zainteresuje:
    >
    > https://youtu.be/C8UA6bfqDUM

    Po raz pierwszy odniosłem wrażenie że p. Krzysztof
    pomieszał obiektywizm z "dryfem w stronę audiofilskiego bełkotu"

    Jak dla mnie zbyt zdawkowo potraktował tę wielotranzystorową konstrukcję...

    Nie przekonuje mnie że ilośc magicznie przeszła w jakość (głównie
    zmniejszenie szumów).

    Włodek

  • 3. Data: 2019-04-19 12:39:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    On 2019-04-18 12:06, robot wrote:
> [...]

    >pomieszał obiektywizm z "dryfem w stronę audiofilskiego bełkotu"

    >Jak dla mnie zbyt zdawkowo potraktował tę wielotranzystorową

    188 tranzystorow ... przegiecie ?

    >Nie przekonuje mnie że ilośc magicznie przeszła w jakość (głównie
    >zmniejszenie szumów).

    No coz
    -zadnych kondensatorow w torze audio ... ale czy to az tak wielka
    zaleta ?

    -na oko - nie widze sprzezen zwrotnych.

    -konstrukcja bardzo rozbudowana ... ciekawe, czy to ma zalety, czy
    raczej kumuluje wady z kazdego stopnia ?

    -to rownolegle laczenie tranzystorow ... czy to naprawde poprawia
    szumy ?
    a jesli nie wprost ... to moze chodzi o uzycie malych tranzystorow,
    ktore troche lepsze niz duze, ale jeden nie wystarczy...

    J.

  • 4. Data: 2019-04-19 14:32:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    [...]

    > No coz -zadnych kondensatorow w torze audio ... ale czy to az tak
    > wielka zaleta ?

    Nie.

    > -na oko - nie widze sprzezen zwrotnych.

    Zapewne wewnętrzne w każdym stopniu.

    > -konstrukcja bardzo rozbudowana ... ciekawe, czy to ma zalety, czy
    > raczej kumuluje wady z kazdego stopnia ?

    :)

    > -to rownolegle laczenie tranzystorow ... czy to naprawde poprawia
    > szumy ?

    Tak. Ale bodaj o 3 dB zaledwie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2019-04-19 15:14:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello J.F., Friday, April 19, 2019, 12:39:49 PM, you wrote:
    [...]

    >Tak. Ale bodaj o 3 dB zaledwie.

    Czy aby na pewno ?

    Bo jak pomyslec ... cztery rownolegle polaczone tranzystory, czy jeden
    o 4x wiekszej powierzchni krzemu ... gdzie tu roznica ?

    J.

  • 6. Data: 2019-04-19 15:33:17
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-04-19 o 12:39, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > -na oko - nie widze sprzezen zwrotnych.
    >
    > -konstrukcja bardzo rozbudowana ... ciekawe, czy to ma zalety, czy raczej kumuluje

    Zazwyczaj w "świecie audio" takie konstrukcje robi się metodą prób i błędów i
    odsłuchując jak to brzmi.
    Bo czasami nagle coś zaczyna ładniej brzmieć, pomimo tego, że nie jesteś w stanie
    tego wytłumaczyć teoretycznie.
    Oraz na bazie wieloletniego doświadczenia swojego i innych.
    Płytkie sprzężenie zwrotne było często stosowane, a nawet modne.

  • 7. Data: 2019-04-19 20:11:23
    Od: b...@g...com

    użytkownik J.F. napisał:

    > 188 tranzystorow ... przegiecie ?

    Wczoraj wypatrzyłem nowy chłyt maketingowy na all.
    Myjka niemiecka. Aha czyli nie chińska czyli dobra, lepsza od chińskiej.

    Myk polega na tym, że sprzedawca dla uwiarygodnienia zakłada stronę
    na serwerze DE, tam smaruje opis bleble ble.

    User wklepuje nazwę firmy i wyskakuje mu xxxx.de, tyle że
    w danych kontaktowych jest adres PL:)

    Działa? Działa!

    I OT. Chłyty maketingowe VS rzeczywistość.

    Braster co to raka wykrywa.

    Skuteczność potwierdzona klinicznie
    Urządzenie medyczne Braster powstało przy współpracy z polskimi specjalistami
    wywodzącymi się z najlepszych ośrodków badawczych. Dzięki ich wiedzy m.in. w zakresie
    technologii ciekłokrystalicznych, optoelektroniki, czy sztucznej inteligencji
    mogliśmy stworzyć system ble ble ble

    Z onetu:
    Jednak Braster od zawsze podkreśla, że urządzenie, które oferuje, nie jest
    urządzeniem diagnostycznym, a badanie z jego użyciem powinno być traktowane jako
    uzupełniające dostępne metody.
    Prof. dr hab. Jacek Jassem, prezes Polskiej Ligi Walki z Rakiem, w przesłanym nam
    komentarzu tłumaczy, że "metody termograficzne, zarówno zdalne, jak i oparte na
    ciekłych kryształach umarły w onkologii śmiercią naturalną około 30 lat temu, głównie
    z powodu dramatycznie niskiej czułości".

    https://www.braster.eu/pl/system-braster/skutecznosc
    #

    Działa? Działa! Byłe łośków nie brakowało i będzie gitowo.

  • 8. Data: 2019-04-19 22:00:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > Czy aby na pewno ?
    > Bo jak pomyslec ... cztery rownolegle polaczone tranzystory, czy jeden
    > o 4x wiekszej powierzchni krzemu ... gdzie tu roznica ?

    Jarku, bodaj u Rydzewskiego w Oscyloskopach z 1982 roku było to
    opisane. Zabij - po prawie 40 latach nie pamiętam szczegółów.

    Wiem, że stosowano właśnie w oscyloskopach różne sztuczki z
    dodatkowymi tranzystorami na poszerzenie pasma, zmniejszenie szumów,
    kompensację dryftów temperaturowych przy przebiegach wolnozmiennych
    itd. Weź pod uwagę, że to oscyloskopy mają dziwne wzmacniacze od DC do
    bardzo wysoka z mikroskopijnymi szumami i skrajnie dobrymi
    parametrami.

    Pamiętam, że książkę oglądałem z wypiekami, jak nastolatek ostry
    świerszczyk. To było moje źródło inspiracji na długie lata.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2019-04-20 01:31:31
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> wrote in message

    > Pamiętam, że książkę oglądałem z wypiekami, jak nastolatek ostry
    > świerszczyk. To było moje źródło inspiracji na długie lata.

    Od razu mi się skojarzyło, jak się na przerwie w szkole chodziło do kibla
    oglądać grupowo Gołe Baby (albo u wujka/cioci, jak wyszli gdzieś i kuzyni
    zapuszczali wideo...), już nawet nie dochodziłem, skąd wzięte, to
    elektronika aż tak działa? :) Potwierdziłbym :) Jak się czytało o
    superheterodynach, obiorze sygnałów z kosmosu, itd... Chyba rozumiem to
    uczucie :)

  • 10. Data: 2019-04-20 07:47:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 19 Apr 2019 22:00:09 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    >
    > Jarku, bodaj u Rydzewskiego w Oscyloskopach z 1982 roku było to
    > opisane. Zabij - po prawie 40 latach nie pamiętam szczegółów.

    Ja tez pamietam taki wzmacniacz mikrofonowy z Re, cos 8 tranzystorow
    rownolegle, ale kolega Ładziak to skrytykował, i sie zacząlem
    zastanawiac.
    W mikrofonie moc sygnału ograniczona, w tym CD akurat lepiej.

    Przy mosfetach na niskiej czestotliwosci to jeszcze mozna mowic
    "podajemy ten sam sygnal na wszystkie wejscia", a przy bipolarnych to
    go dzielimy.

    Chodza mi za to po glowie dwie rzeczy:
    -byc moze przy przelywie pradu w tranzystorze zachodza jakies
    zjawiska, ktore sie poteguja w strukturze i podzial jest sensowny,

    -pamietam jeszcze troche rozdzial dopasowanie opornosci wejsciowej w
    celu zmiejszenia szumow, choc magie mi to przypominalo ... moze
    zamiast dodawac oporniki (szumiace !), dobieramy ilosc tranzystorow

    To musze poszukac.

    J.