  • 1. Data: 2016-08-07 21:38:57
    Temat: rezultat po modernizacji ustawienia anteny TV
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Witam.
    Wracam do tematu anteny tv na mojej działce.
    Miejsce anteny miedzi Krapkowicami a Kędzierzynem.
    Opisywałam moje starania o dobrą jakość obrazu w zeszłym roku.
    Zgodnie z otrzymanymi radami zamieniłam antenę "skrzydełkową"
    na kierunkową i sytuacja poprawiła się, ale od czasu do czasu miałam
    zakłócenia obrazu. Kierunek anteny na Opole.
    Kolejna rada to "wynieść" tą antenę nad dach i obrócić na kierunek Katowice.

    Ponieważ od wiosny tego roku sytuacja z jakością obrazu była lepsza niż
    w zeszłym, więc nie kwapiłam się dokonywaniem zmian.
    Ale gdy czasami pojawiły się "zacięcia" obrazu i zobaczyła w sklepie
    rurę prostą, metrową.
    Kupiłam, zamontowałam, skierowałam na Katowice, zaczęło się szukanie
    dobrego sygnału.
    Wyniki były przeróżne i nie zawsze powtarzalne, gdy chciałam do jakiś
    wrócić. Może wpływ na to miały pojawiające się zachmurzenie.
    Wreszcie są programy w miarę ok. jak na antenę bez zasilacza.
    Podłączyła zasilacz antenowy, obraz dobry. Jest ok.

    I tu niepotrzebnie, jak dla mnie, dokonałam nowego wyszukiwania
    programów (już z zasilaczem).
    Pojawiło się ich wiele i to z powtórzeniami.
    Od C001-TVP1 HD do C029-TVP ABC,
    C034-TVPINFO,
    C054-TVS HD,
    800TVP-Katowice
    programy polskie.

    Następnie od 801 do 819 programy czeskie,
    a od 820 do 833 znowu programy polskie, ale tylko 14 pozycji (czyli nie
    wszystkie).
    Dziwne, jak dla mnie, zjawisko.

    Nie przeszkadzało by mi to, gdyby ta pierwsza lista polskich programów
    była dobra w odbiorze, ale są zakłócenia. Nie da się tego porządnie oglądać.
    Czeskie programy, z małym wyjątkiem, dobrej jakości.
    A na końcu polskie dobrej jakości.

    Co powinnam zrobić, aby mieć na początku listy wszystkie polskie
    programy dobrej jakości?
    Zmiana kolejności ręcznie nie wchodzi w rachubę.
    Do tej pory, podczas różnych prób, polskie programy ustawiały się jako
    pierwsze.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2016-08-08 12:17:11
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2016-08-07 o 21:38, Krycha pisze:

> [...]
    > Zmiana kolejności ręcznie nie wchodzi w rachubę.
    > Do tej pory, podczas różnych prób, polskie programy ustawiały się jako

    przywróć odbiornik do ustawień fabrycznych,
    włącz ręczne wyszukiwanie -
    mux3 - 41 k.
    mux2 - 49
    mux1 - 55
    czeskie nie wiem czy to będą te same co u mnie (dolnośląskie),
    bo nie śledzę tego -
    36, 51 i 53 k.