  • 1. Data: 2017-03-18 11:31:08
    Temat: roguelike thread
    Od: fir <p...@g...com>

    nowsza wersja prototypu mojego roguelika

    minddetonator.htw.pl/platform8.zip

    nie mam nowego video tak ze wrzucam tylko stare
    https://www.youtube.com/watch?v=KSt5NoYOKvE

    zastanawiam sie czy zalozyc watek z ronymi obserwacjami i pytaniami dotyczacymi
    rozmaitych kwestii

    pierwszy problem jak rysowac ogien i itemy tak by bylo to
    zarazem kompletnie proste jak i by wygladalo mozliwie jak najlepiej? teraz itemy
    rysuje jako male kwadtary z ramka i to chyba nie wyglada najlepiej a ogien jako mala
    czerwona szachownice i to na pewno nie wyglada najlepiej ;c

    inny problem jak dokladnie zaprojektowac menu upuszczania
    przedmiotow by bylo to jak najszybsze i jak najbardziej
    ergonomiczne ale zarazem jak najprostsze i by wygladalo jak najlepiej

    (w grze itemy mozna podnosic upuszczac przez p/d a probka ognia jest pod s)

  • 2. Data: 2017-03-18 11:36:51
    Temat: Re: roguelike thread
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu sobota, 18 marca 2017 11:31:10 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> [...]
    > ergonomiczne ale zarazem jak najprostsze i by wygladalo jak najlepiej
    >
    > (w grze itemy mozna podnosic upuszczac przez p/d a probka ognia jest pod s)

    na razie przyznam ze sie troche zmeczylem, kodowanie roguelika nie jest niby trudne,
    ale roznych drobnych zagadnien sa po prostu setki (mysle ze mozna ich rozwiazywac
    nawet od kilku do kilkudziesieciu na dzien)

    im wiecej dni pod rzad sie koduje tym tempo ich przerobu spada ;c (dlatego ultrawazne
    jest by odpoczywac problem nieststy jst tez taki ze zmeczenie sie akumuluje i nie
    jest tak latwo sie go szybko i gruntownie pozbyc (mozna szybko ale trudniej
    gruntownie))

  • 3. Data: 2017-03-18 12:57:52
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Saturday, March 18, 2017 at 11:36:53 AM UTC+1, fir wrote:
    > im wiecej dni pod rzad sie koduje tym tempo ich przerobu spada ;c

    U mnie rośnie przez pewien czas, nawet do 3-6 miesięcy, potem
    też spada - zmęczenie.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2017-03-18 14:44:16
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu sobota, 18 marca 2017 12:57:53 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:

    > U mnie rośnie przez pewien czas, nawet do 3-6 miesięcy, potem
    > też spada - zmęczenie.

    jesli chodzi o ten projekt to tylko spada ;c koduje to od dwu tygodni (choc spora
    czesc jest portem ze sterego kodu) i okazuje sie ze ze 12 dni bylo ok a pozniej sie
    zmeczylem, jak sie bardzo zmecze to co gorsza potrafie popasc w stan ktory nazywam
    'tangled' ;c (zaplatania, pewie znany wiekszosci programistow jesli nie wszystkim )

    (stan dosyc krytyczny i akurat tego chyba by nalezalo unikac, z drugiej strony troche
    szkoda przerwac i nieststy sprowadza sie to chwilowo do debugowania na skroty,
    pisania na skroty, byle osiagnac efekt) (moze sprzatne pozniej jak to nad czym dlubie
    w koncu zadziala ;c )

  • 5. Data: 2017-03-18 15:11:17
    Temat: [OT] roguelike thread
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    no zdecydowany Mistrz grafiki w windows,
    jakbyś kiedyś doznał potrzeby opisania swoich pomysłów,
    to wydaj jakąś książkę...

  • 6. Data: 2017-03-18 16:43:41
    Temat: Re: [OT] roguelike thread
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu sobota, 18 marca 2017 15:11:40 UTC+1 użytkownik w systemie siła 'POPIS/EU
    napisał:
    > no zdecydowany Mistrz grafiki w windows,
    > jakbyś kiedyś doznał potrzeby opisania swoich pomysłów,
    > to wydaj jakąś książkę...

    najpierw trzebby to dokonczyc a to sporo roboty

  • 7. Data: 2017-03-18 16:47:17
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu sobota, 18 marca 2017 14:44:17 UTC+1 użytkownik fir napisał:

> [...]
    pisania na skroty, byle osiagnac efekt) (moze sprzatne pozniej jak to nad czym dlubie

    z drugiej strony moze jednak nie warto sie meczyc kiedy zmeczenie narasta (calkiem
    dawno nie mialem wogola takich stanow zamotania bo od pewnego czasu widze normalnie
    kod raczej dosyc czysto ale okazuje sie ze jak poplatac cos z kandrelerami eventow i
    pollingiem itd itd to mozna sie nieststy nadal zamotac)
    narzie to co chialem sprawdzic dziala ale motalem sie z tym z 4 godziny zamiast 20
    minut do tego ten kod jednak bedzie chyba trzeba i tak przemyslec, i to jest troche
    straszne :C

  • 8. Data: 2017-03-19 18:14:02
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu sobota, 18 marca 2017 16:47:18 UTC+1 użytkownik fir napisał:

> [...]
    minut do tego ten kod jednak bedzie chyba trzeba i tak przemyslec, i to jest troche

    odpoczalem, poprawilem zamotany kod, zadowolony ze jet ok ..i znowu sie zamotalem ;c
    (co prawda mniej i po godzinie udalo sie odmotac tak na powiedzmy 70-90%)

    ten kod trzebe bedzie przepisac bo lacze odpytywanie klawki co ramke ze zwyklymi
    eventami keydown, razem z tym ze moj bufor wiadomosci w rogualiku jest 'stanowy'
    ogolnie grafika jest natomiast ramkowa oraz z tym ze
    wystepuje tu ogolnie maszyna stanow ekranu te piec czynnikow albo czesc z nich
    wytwarza ogolny potencjal do
    zamotania..

    powinienem przemyslec tak naprawde co dokladnie tu czyni
    to zamotanie (z grubsza wiadomo, ogolnie zwykly kod gdzie jak mam funkcje a i b to
    jest wyraznie napisane jak a wola b itd tutaj przechodzi w kod 'niewidzialny' gdzie
    te zaleznosci wystepuja ale sa niewidzialne i gdzie kod porozumiewa sie przy pomocy
    pobocznych flag - ale nie wiem co dokladnie jest tego przyczyna ale akurat nie mam
    sily tego rozkminiac choc to wazne)

    pominawsz to na razie dziala

    minddetonator.htw.pl/platform10.zip

    glownie chodzi mi o to by zrobic ekran wyboru przedmiotow
    tj 'pickup' i 'drop' w superergonomiczny sposob by sie tego uzywalo szybko i wygodnie
    (obecnie pod klawiszami p i d)

    zeby gra robila dobre wrazenie musi byc mz zapewniona plynnosc, nie tylko w grafice
    ale i w inpucie.. grafa i input itd moze byc prosta ale musi byc 'plynna' dlatego
    zalezy mi na tej ergonomii - jakby ktos odpalil i ocenil czy podnoszenie i
    upuszczanie przedmiotow ttaj da sie jeszcze bardziej 'uergonomicznic' mogloby to byc
    pomocne

  • 9. Data: 2017-03-20 23:36:37
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 19 marca 2017 18:14:03 UTC+1 użytkownik fir napisał:

> [...]
    upuszczanie przedmiotow ttaj da sie jeszcze bardziej 'uergonomicznic' mogloby to byc

    troche nowsza wersja (zrobilem blinka pod b ktory nawet fajnie wyglada)

    minddetonator.htw.pl/platform11.zip

  • 10. Data: 2017-03-21 15:15:30
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    fir <p...@g...com> wrote:

    > minddetonator.htw.pl/platform11.zip

    Jaki jest sens umieszczania na grupie programistycznej pliku .zip,
    zawierającego jedynie wersje binarne, bez źródeł?

    --
    http://www.chmurka.net/