  • 1. Data: 2017-08-23 20:34:45
    Temat: router TP-W8960N IPv6
    Od: Gil <g...@g...pl>

    Mam neostradę teoretycznie 18M. Używałem do tego dostarczonego przez
    Orange modemu/routera TP 8950N. Pracował nieźle z szybkościa do 14m ale
    się wieszał 2-3 razy dzienie. Kupiłem więc modem TP W8951N i pracował
    bardzo dobrze z protokołem IPv4 bo tylko taki obsługiwał.
    Niestety podczas pamietnych burz na poczatku sierpnia spalił się. Niby
    działa ale nie ma netu i nie działa nawet jako switch z gniazdkami LAN1
    i LAN2.
    Kupiłem wobec tego nowy modem TP W8960N i ten pracuje dobrze ale tylko w
    IPv4 choc obsługuje też IPv6. Poświęciłem ładnych parę godzin i wgrałem
    najnowszy soft. Potem restart z przywróceniem ustawień fabrycznych ale
    nie udała mi sie osiągnąć w pełni funkcjonalności IPv6. Działa tylko
    YouTube i parę zagranicznych stron. Polskie nie działaja.
    Diagnostyka pokazuje, że nie działa IPv4 a podłączony jest IPv6.
    Udało mi się odwzorować dokładnie te same ustawienia jak z modemu W8950
    od Orange który działa w IPv6 ale nic to nie dało.
    Modem działa dobrze w IPv4 i bym nie marudził ale pracuje wolniej bo
    tylko z szybkością 6m.
    W necie nie znalazłem rozwiązania oprócz tego, że tak jest bo przy
    ustawieniu IPv6 ruch na IPV4 kierowany jest z innego hosta ale tego nie
    zrozumiałem. Przecie modem od Orange działał na IPv6 jak trzeba
    Dać sobie spokój czy jeszcze coś próbować??
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2017-08-24 18:47:41
    Temat: Re: router TP-W8960N IPv6
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2017-08-23 20:34, Gil wrote:
> [...]
    > Niestety podczas pamietnych burz na poczatku sierpnia spalił się. Niby
    > działa ale nie ma netu i nie działa nawet jako switch z gniazdkami LAN1

    Wiem, że nie o to pytasz, ale. Nie masz do niego w ogóle dostępu? U mnie
    po jednej z tegorocznych burz w routerze TP-MR3420 wywaliło porty LAN,
    ale pozostał dostęp przez Wi-Fi. Ponowne wgranie firmware przywróciło
    pełną funkcjonalność.

    Piotr

  • 3. Data: 2017-08-24 19:02:04
    Od: Gil <g...@g...pl>

    In article <onmvvc$p3v$1@node1.news.atman.pl>, 4...@g...com says...

> [...]
    > po jednej z tegorocznych burz w routerze TP-MR3420 wywaliło porty LAN,
    > ale pozostał dostęp przez Wi-Fi. Ponowne wgranie firmware przywróciło

    Dostęp do tego spalonego mam. Też wgrałem nowy firmweare ale nie ma już
    sygnału net i 2 porty LAN nie działają.

  • 4. Data: 2017-08-28 15:00:55
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 23.08.2017 o 20:34, Gil pisze:
    >/.../
    > Modem działa dobrze w IPv4 i bym nie marudził ale pracuje wolniej bo
    > tylko z szybkością 6m.

    Nie możliwe. Wpisz na stałe w kompie serwery DNS na stałe.

  • 5. Data: 2017-09-01 01:19:11
    Od: Gil <g...@g...pl>

    In article <59a41408$0$15201$65785112@news.neostrada.pl>, s...@w...pl
    says...

    > Nie możliwe. Wpisz na stałe w kompie serwery DNS na stałe.

    Zdumiewające, ale pomogło na szybkość. Jest 14M na lini 18M. Dzięki.

  • 6. Data: 2017-09-01 22:29:26
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 01.09.2017 o 01:19, Gil pisze:
    > In article <59a41408$0$15201$65785112@news.neostrada.pl>, s...@w...pl
    > says...

    > Zdumiewające, ale pomogło na szybkość. Jest 14M na lini 18M. Dzięki.

    Normalka

  • 7. Data: 2017-09-03 17:08:31
    Od: romil <r...@g...com>

    Dlaczego ciągle piszesz 14m albo 18M?
    Nie znasz jednostek?
    Nie możesz napisać 14Mb?

  • 8. Data: 2017-09-03 19:30:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "romil" 3...@g...co

    : Dlaczego ciągle piszesz 14m albo 18M?
    : Nie znasz jednostek?
    : Nie możesz napisać 14Mb?

    Przed laty pewien RadosławS (ale nie Sikorski, lecz znacznie
    bliżej umieszczony w alfabetycznym spisie ludności) zapytał
    zupełnie poważnie:

    - Dlaczego opór mierzymy/wyrażamy kilogramami?

    Chodziło mu o to, że zazwyczaj mówiono:

    - dwa kilo ziemniaków
    - opornik dwadzieścia kilo...

    Pytanie jego wywołało najpierw śmiech, :) następnie (gdy
    słuchacze pojęli, iż Radek pyta poważnie) konsternację
    i na końcu solidny wykład (elektroników-piromanów)
    o jednostkach i skrótach językowych...

    Do dziś można spotkać mENdrUF, którzy twierdzą, że
    Samsung ma jasną kamerkę -- o światełku równym... 2...

    Radkowi qmple wyjaśniali zapisy:

    2k6 (2600)
    kilo ziemniaków (kilogram)

    ale nie każdy ;) zrozumiał, że dwie kropki umieszczone pionowo
    (':') jedna nad drugą/zerową to zarówno dwukropek, jak i znak
    dzielenia... Tedy nie każdy ;) pojmuje skrótowy zapis F:2
    odnoszący się do względnej jasności obiektywu...

    F: 1/2 (najpierw dwukropek, następnie znak dzielenia)
    f: 1:2 (tak samo, lecz zamiast ukośnej krechy są dwie kropki)
    f/2 (skrótowy zapis z ukośnikiem)
    f:2 (takiż zapis, lecz z dwiema kropkami w roli znaku ilorazowania)

    f: 2 (to dopiero jest jasność przewyższająca ;) obiektywy bardzo jasne)

    http://fotokomorkomania.pl/blog/2014/09/podstawy-fot
    ografii-cz-5-jasnosc-obiektywu-fotograficznego/

    Problem zapisu 'względnej jasności obiektywu' (nazywanej skrótowo
    'jasności obiektywu' bierze się z odwrotności 'przesłony' i litery
    'f' zazwyczaj opisującej 'ogniskową', zwaną potocznie 'długością'
    obiektywu...

    Imo nie ma nic niepokojącego w zapisie: 'szybkość -- 18 mega',
    więc i nie ma nic niepokojącego w zapisie: 'szybkość -- 18 M',
    póki wszyscy ;) dookoła pojmują, o co wzlata... ;) Nawet zapis:
    'szybkość -- 18 m' jest jednoznacznie ,,deszyfrowany'', jako
    że nie można uznać, iż ktoś myśli o 18 milibitach... ;) Nie
    dlatego, że bit nie jest podzielny (bo sekundę można podzielić)
    ale dlatego, że zapis '18 milibitów na sekundę' jest równie
    sensowny co zapisy:

    - rezystancja 18 kilogramów
    - jasność względna dwa
    - prąd 20 megaamperów...

    Problemem jest/bywa rozróżnianie bit/bajt:

    18 Mb/s vs 18 MB/s

    a ten niuans ;) (wielkość literki b/B) jakoś ;) umyka krytykantom.

    Oba zapisy:

    - 18 MB/s
    - 18 Mb/s

    mają sens, lecz dzieli ;) je (i to dosłownie? -- dzieli)
    rząd wielkości w dziesiętnym układzie liczbowym...

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Dziesi%C4%99tny_system
    _liczbowy

    W fotografii raczej ;) nie notujemy zbyt jasnych obiektywów,
    dlatego zapisy:

    - f2
    - f:2
    - f:1/2
    - f/2
    - f: 1/2
    - f:0.5
    - f: 0.5
    - f:0,5
    - f: 0,5
    - F2
    - F:2
    - F:1/2
    - F/2
    - F: 1/2
    - F:0.5
    - F: 0.5
    - F:0,5
    - F: 0,5
    - jasność dwa
    - przesłona dwa
    - jasność względna dwa
    - jasność jedna druga
    - przesłona jedna druga
    - jasność względna jedna druga
    - światło dwa
    - itd...

    są zazwyczaj ;) zrozumiałe jednoznacznie...

    [zazwyczaj z emotką, jako że w necie można znaleźć opisy,
    z których wynika, iż:

    - tym jaśniejszy obiektyw, im przesłona większa
    - tym krótszy czas potrzebny, im przesłona większa
    - tym krótszy czas potrzebny, im jasność mniejsza
    - tym krótszy czas potrzebny, im światło mniejsze

    a debilami :) są ci, którzy uważają inaczej...

    Do znafcuf ;) tematyki optycznej zaliczyć tu mogę biegłego sądowego
    z zakresu okulistyki -- dr Irenę Bernacką z Białegostoku, który
    (czy może która -- sądowa nomenklatura nie jest zbyt dobrze
    ustabilizowana) nie ma pojęcia o jednej z najczęściej
    występujących wad optycznych -- astygmatyzmie, co wykazał
    (wykazała?) w swej opinii sądowej aż nazbyt wyraźnie...]

    Nie notujemy zbyt jasnych szkieł, ;) gdyż jasności/światła
    takie wymuszają duże średnice i nikłe głębie ostrości...
    O ile można technologicznie pokonać pierwszą zaporę
    (średnicę i idącą wraz z nią masę oraz cenę) o tyle
    raczej ;) nie można zwiększyć głębi ostrości...

    Niby głębię tę można zwiększyć technologicznie skracaniem
    ogniskowej (co jednocześnie/automagicznie zwiększa światło
    względne) lecz w praktyce tak krótkie obiektywy nie są zbyt
    mile widziane...

    Postscriptum: Jeśli jednak są (lub pojawią się) Samsungowe telefony z kamerkami o
    jasności
    względnej dwa (lub jaśniejsze) to poproszę o linki do ich opisów...