  • 1. Data: 2017-07-22 12:03:33
    Temat: rozczajanie formatu pdf
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    (skoro i tak się tu nic nie dzieje, to zapytam w strachu)

    czy Ktoś tu może (z albo spoza) interesował się formatem pdf?
    i ma jakieś dobre proste dokumenty ten format opisujące?
    chodzi o rysowanie linii i dodawanie tekstów do pliku pdf...

  • 2. Data: 2017-07-22 13:26:46
    Temat: Re: rozczajanie formatu pdf
    Od: Piotr Chamera <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-22 o 12:03, wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny
    'POPIS/EU pisze:
> [...]
    > i ma jakieś dobre proste dokumenty ten format opisujące?
    > chodzi o rysowanie linii i dodawanie tekstów do pliku pdf...

    Specyfikacja formatu pdf jest ogólnie dostępna na stronie
    Adobe (po angielsku):

    http://www.adobe.com/content/dam/Adobe/en/devnet/acr
    obat/pdfs/pdf_reference_1-7.pdf

    PDF to dość skomplikowany twór i jego specyfikacja to duży
    dokument (ponad 1000 stron), ale jeśli chcesz pracować
    z plikami pdf, to warto się z nim chociaż pobieżnie zapoznać.
    Wprowadzenie jest w rozdziałach 2 i 3. Praca z grafiką jest
    opisana w rozdziale 4, a z tekstem w 5 (reszta, oprócz indeksów
    raczej nie będzie na początku potrzebna).

  • 3. Data: 2017-07-22 15:40:35
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 22 Jul 2017 13:26:46 +0200, Piotr Chamera
    > PDF to dość skomplikowany

    Można zrobić Postscript i potem konwersję do PDF. Patrz GS.

    Postscript w Windows zrobi ci sterownik drukarki (nie musisz jej
    mieć, instalujesz sterownik z PS i spuszczasz to file).

    Gdzieś tam w okolicy Javy i Phytonga są gotowe biblioteki do PDF.
    Nie używałem. W C to chyba Cairo ma zdolność do pdfowania.

    No i oczywiście msłojfis robi pdfy. A jak cię stać na jabola to
    pewnie ajdobe ma jakieś narzędzia za odpowiednią cenę.

    Można nawet przez przeglądarkę: zrobić w HTML i print jako pdf.

  • 4. Data: 2017-07-22 16:20:37
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    no dobra to powiem,
    chodzi o to, żeby działało wyszukiwanie w pdf po nazwach...

  • 5. Data: 2017-07-22 16:22:23
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    szukam właśnie czegoś bardziej zjadliwego niż te 1000 stron...

  • 6. Data: 2017-07-22 17:03:47
    Od: s...@g...com

    > no dobra to powiem,
    > chodzi o to, żeby działało wyszukiwanie w pdf po nazwach...

    Po jakich nazwach?!? I w jakim programie?!?

  • 7. Data: 2017-07-25 22:20:59
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > szukam właśnie czegoś bardziej zjadliwego niż te 1000 stron...

    Bardziej zjadliwa, to będzie jakaś biblioteka z metodami AddText,
    AddImage... Co najmniej kilka darmowych znajdziesz.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz