  • 1. Data: 2017-05-21 05:12:17
    Temat: rozdziewiczylem 13-tke
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Dzis miałem okazję pierwszy raz w życiu zrobić to z 13-tką...

    Wiele razy wcześniej z 19-tką, nawet częściej z 17-tką i z 14-tką, ale z
    13-tką pierwszy raz dzisiaj!

    Mówię o swoim komplecie kluczy nasadowych oczywiście...
    A o czym Wy myśleliście? :-)

    Kupiłem dziś od kolegi zaniedbanego i porzuconego na parkingu od trzech lat
    2004 Passata GLX (2.8 l, V6, 190 hp @ 6,000 rpm) i przy wyjmowaniu
    akumulatora pierwszy raz użyłem mojej dziewiczej nasadki 13mm.

    Czy ten rozmiar jakiś popularny w niemieckich autach?

    Do tej pory robiłem przy swoich japońskich autach i 13mm nigdy w życiu nie
    użyłem... tak jak 15mm, też dziewicza :-)

    ps spodziewajcie sie kilka pytań o tego paska, bo ledwie otworzyłem maskę a
    już znajduję tam sporo dziwnych rzeczy... :-)

  • 2. Data: 2017-05-21 08:12:46
    Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-05-21 o 05:12, Pszemol pisze:
> [...]
    >
    > ps spodziewajcie sie kilka pytań o tego paska, bo ledwie otworzyłem maskę a
    > już znajduję tam sporo dziwnych rzeczy... :-)

    Stare Audi sąsiada (chyba B2) do niego podchodząc potrzeba 3 kluczy 10,
    13 i 17ka i faktycznie dominująca jest 13tka. Dużo nowszy Passat brata -
    tu już lepiej zaopatrzyć się w cały zestaw kluczy. BMW3 w średnim wieku
    - to samo - bez całego zestawu lepiej nie podchodzić. Tak więc trudno
    mówić o popularnym rozmiarze klucza w nowszych niemieckich autach.

  • 3. Data: 2017-05-21 09:30:38
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > ps spodziewajcie sie kilka pytań o tego paska, bo ledwie otworzyłem maskę a
    > już znajduję tam sporo dziwnych rzeczy... :-)

    Masz japońce i nigdy nie korzystałeś sobie z 10 czy 12? Przecież tam to
    podstawowe klucze żeby zrobić cokolwiek.

    Lewis

  • 4. Data: 2017-05-21 09:45:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 May 2017 03:12:17 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
> [...]
    > Do tej pory robiłem przy swoich japońskich autach i 13mm nigdy w życiu nie
    > użyłem... tak jak 15mm, też dziewicza :-)

    10, 13 i 14 to podstawowy rozmiar w europejskich autach.

    A jesli Amerykanie przeszli na srubki metryczne, to i u nich powinien
    byc podstawowy.

    > ps spodziewajcie sie kilka pytań o tego paska, bo ledwie otworzyłem maskę a
    > już znajduję tam sporo dziwnych rzeczy... :-)

    Normalny samochod powinien byc ...

    J.

  • 5. Data: 2017-05-21 12:30:47
    Temat: Re: rozdziewiczylem Pigmej ?
    Od: "Manik" <f...@l...pl>

    > A o czym Wy myśleliście? :-)

    Ja to współczuję ci ze masz taki mały rozmiar,
    Pigmej jesteś ?

  • 6. Data: 2017-05-21 12:43:52
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-05-21 o 05:12, Pszemol pisze:
    > Dzis miałem okazję pierwszy raz w życiu zrobić to z 13-tką...

    13-tka to podstawowe narzędzie przy remontach polskich ciągników i
    maszyn rolniczych.
    Jak mam użyć 14-tki to mnie krew zalewa :-)

  • 7. Data: 2017-05-21 14:56:24
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

    > Masz japońce i nigdy nie korzystałeś sobie z 10 czy 12? Przecież tam to
    > podstawowe klucze żeby zrobić cokolwiek.

    Ale nie 13-tka właśnie.
    12 i 14 są przy zaciskach hamulców.
    10 tka to klemy akumulatora i mocowanie aku do karoserii...
    Ale 13-tki w japońcach nie używałem odkąd nimi jeżdzę.

  • 8. Data: 2017-05-21 14:56:25
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    z <...@...pl> wrote:

    > 13-tka to podstawowe narzędzie przy remontach polskich ciągników i
    > maszyn rolniczych.
    > Jak mam użyć 14-tki to mnie krew zalewa :-)

    Jak zobaczyłbyś jak wyglada mój komplet kluczy nasadowych... 10, 12, 14,
    17, 19 - usyfione na maksa. A 11, 13, 15 świecą się i pachną czystością...

  • 9. Data: 2017-05-21 14:56:25
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > 10, 13 i 14 to podstawowy rozmiar w europejskich autach.

    Acha :-)

    > A jesli Amerykanie przeszli na srubki metryczne, to i u nich powinien
    > byc podstawowy.

    Nie wiem gdzie ten VW jest zrobiony, może Germański?

    > Normalny samochod powinien byc ...

    Nie dla kogoś, kto od 1998 roku ma pod opieka tylko Toyote, Nissana, Hondę
    i Acure :-)))

  • 10. Data: 2017-05-21 15:08:46
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Manik <f...@l...pl> wrote:

    > Ja to współczuję ci ze masz taki mały rozmiar,
    > Pigmej jesteś ?

    13 cali to mało? :-)))