  • 11. Data: 2018-07-14 02:48:17
    Temat: Re: rozgrzany, roztopiony metal
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 14.07.2018 02:14, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    pl...

    > No pewnie się tego nie da inaczej wytłumaczyć, ale efekt musi być duzo
    > słabszy niż przy typowym (wodnym) leidenfroście i jakieś skutki odczuwać
    > MZ musi.
    >
    > Mimo wszystko, nadal jakoś mi to intuicyjnie nie klika. Taki ciekły azot
    > to ma znikomą gęstość, a tu, jeśli np. żeliwo to prawie 8g/cm3.

    Nie taką znikomą. 0.8g/cm^3. 80% wody. Nadal 10 razy mniej niż żelazo.

    Za to do azotu rękę mogę wsadzić na dość znaczącą chwilę, nie tylko
    pacnąć.

    > Przejedzie przez to ręką, to lokalnie ciśnienie będzie dużo większe.

    Czyli para będzie musaiała być pod większym ciśnieniem, i będzie
    szybciej uciekać. Ale poduszka nadal powinna być.

    Jak kiedyś złapałym rozgrzany (ale nie świecący, stąd pomyłka;-))
    duzy gwóźdź to poczułem wrzenie pod palcami. Palcom się
    jednak dostało ;]

    pzdr
    bartekltg

  • 12. Data: 2018-07-14 03:35:41
    Od: 4...@g...com

    Robiles eksperyment z przesuwaniem palca w plomieniu swieczki? Jak dostatecznie
    szybko przesunac to nic nie czuc i z palcem nic sie nie dzieje. Ale przesuniecie w
    strumieniu wrzacej wody juz takie bezbolesne nie jest. Ciekly metal nie zwilza skory
    i na niej nie zostaje. Skora na dloniach u tego czlowieka jest gruba. Zewnetrzna
    warstwa jest martwa i nie ma w niej nerwow.