  • 1. Data: 2018-03-15 15:26:05
    Temat: rozmnożenie sim -a
    Od: Marek Panek <m...@g...com>

    Hej!
    Mam interesujący (mnie) problem. Mianowicie wysiadł mi telefon (Allview
    H3 Join); kazał się ładować, ale nie dawał się uruchomić. Natomiast
    widać go było w połączeniu przez USB z komputerem. Wziąłem jakąś staroć
    - ładował się do jednej kreski i dzałał, ale z głupia frant uruchomiłem
    ten felerny bez SIM-a i o dziwo wstał. Wsdziłem kartę SIM-a - i (*)upa -
    nie dziala. Wyjąłem ją (kartę), przetarłem koszulą (za przeproszeniem) i
    wszystko OK - bangla.

    Problem: w międzyczsie zamówiłem nowy telefon (Allview P42) - oczekuję
    na dostawę. Czy jest możliwe legalne rozmnożenie (skopiowanie) SIM-a do
    drugiego telefonu, bo temu co zdechł nie ufam. Warunek: NIGDY ich nie
    używać na raz.
    pzdrw
    M.

  • 2. Data: 2018-03-15 15:58:40
    Temat: Re: rozmnożenie sim -a
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek Panek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >oczekuję na dostawę. Czy jest możliwe legalne rozmnożenie
    >(skopiowanie) SIM-a do drugiego telefonu, bo temu co zdechł nie ufam.

    Takie rzeczy to tylko w Erze :-)
    http://www.t-mobile.pl/pl/dlaciebie/obsluga-klienta/
    uslugi/tandem

    Ale czy warto - nie chcesz sie przesiasc calkowicie na nowy telefon ?

    J.

  • 3. Data: 2018-03-15 18:47:49
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-03-15 o 15:58, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marek Panek" napisał w wiadomości grup

    i słusznie.

    tak to działa.

    > http://www.t-mobile.pl/pl/dlaciebie/obsluga-klienta/
    uslugi/tandem

    Zauważ zdanie z opisu:
    -- "Wymagana jest jedynie wymiana dotychczasowej karty SIM na karty
    Tandem" - koniec cytatu.

    Przy wymianie (z tego co wiem) Era nie dokona Ci klonowania danych ze
    starej karty, ale... Ale może ją sklonować jakiś szpenio, słyszałem, że
    są tacy, co mają do tego i sprzęt, i soft.

    Acz z trzeciej strony to taki hacker będzie miał wgląd w obie karty: ową
    klonowaną, i tą nową. I obie może shack'ować na własny (niejasny)
    użytek. Bądź ostrożny z tym hackowaniem!

  • 4. Data: 2018-03-15 23:30:04
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2018-03-15 o 18:47, JaNus pisze:

> [...]
    > klonowaną, i tą nową. I obie może shack'ować na własny (niejasny)
    > użytek. Bądź ostrożny z tym hackowaniem!

    Jedyną sztuką jest skopiowanie klucza podpisu cyfrowego, dlatego, że
    karta SIM go nie wyda, natomiast procesor karty realizuje sprzętowo
    funkcję podpisz. Reszta numerków jest jawna (IMSI, ICCID), więc
    wystarczy tylko zdobyć hakerską kartę, w której da się zaprogramować te
    numerki (normalnie są w ROM).

    Natomiast wydobywanie tajnego klucza odbywa się tak, że program raz po
    raz wywołuje na karcie funkcję podpisz i zbiera wyniki, a następnie
    przez analizę otrzymanych danych usiłuje zgadnąć klucz. Do tego potrzeba
    paru milionów albo może bilionów pojedynczych próbek, których uzyskanie
    z karty trwa parę dni, więc raczej nie wierzę w to, że przez podsłuch
    komórka<->BTS można odgadnąć ten klucz, bo telefon musi uwierzytelniać
    się najwyżej kilka razy dziennie.

    Hardware do kupienia na allegro za 11 zł, np. taki:
    http://allegro.pl/czytnik-kart-sim-usb-zmiana-pin-od
    zyskiwanie-sms-i6756339615.html

    natomiast odpowiedni soft łamiący to pewnie do zdobycia na jakichś
    serwerach warezowych.

    Jeśli tylko możesz zdobyć programowalną kartę sim, w którą można wgrać
    IMSI, ICCID i klucz, to polecałbym robić taką operację samodzielnie, bo
    nie chcę nawet myśleć, co haker mógłby narobić mając czyjś klucz.

  • 5. Data: 2018-03-16 09:28:32
    Od: Podest Romano <p...@g...com>

    Dnia Thu, 15 Mar 2018 23:30:04 +0100, SnCu napisał(a):

> [...]
    > IMSI, ICCID i klucz, to polecałbym robić taką operację samodzielnie, bo
    > nie chcę nawet myśleć, co haker mógłby narobić mając czyjś klucz.

    W czasach Comp128v1 wydobycie IMSI i Ki nie było jakims większym problemem
    zwłaszcza, że IMSI nadal jest zapisywany jawnie na karcie. Natomiast Ki
    jest/był ukryty i wymagało to użycia metody brute-force co czasami mogło
    sie skończyć spaleniem karty, a czasami wystarczało 40 minut.
    Następnie w czasach Comp128v2 i Comp128v3 można już zapomnieć o wydobyciu
    Klucza Ki w domowych warunkach.

  • 6. Data: 2018-03-16 21:29:00
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > Czy jest możliwe legalne rozmnożenie (skopiowanie) SIM-a do drugiego
    > telefonu

    W T-Mobile jest usluga tandem czyli dwie karty dla tego samego numeru.
    Orange tez to ma, ale nie wiem czy jako usluge dostepna dla wszystkich.

  • 7. Data: 2018-03-21 16:35:33
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-03-15 o 23:30, SnCu pisze:
    > Hardware do kupienia na allegro za 11 zł, np. taki:
    > http://allegro.pl/czytnik-kart-sim-usb-zmiana-pin-od
    zyskiwanie-sms-i6756339615.html

    Zanabyłem natychmiast, i... zonk! Stery ode XP / Vista / W-7
    Do windy dziesiątej -- brak. Spróbowałem odpalić dongla na wirtu-XP, ale
    guzik z tego, acz to już wina Gatesa, czy raczej, w moim przypadku,
    wirtualki od Oracle: niby ma widzieć USB, ale nie widzi żadnego. Czyli
    do dongla dobrać się nie mogę.

    Czy ktoś wie, jak "Oracle VM VirtualBox" zachęcić do pokazania mi tego
    sprzętu na USB?

    Jako że problem w wirtualce, to zacross-postuję
    też i na pl.comp.os.ms-windows.winnt (choć niby nie-Oracle)...

  • 8. Data: 2018-03-22 19:31:01
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    https://www.virtualbox.org/manual/ch03.html#idm1637
    --
    Olek

  • 9. Data: 2018-03-23 00:46:15
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-03-22 o 19:31, Olek pisze:

    > https://www.virtualbox.org/manual/ch03.html#idm1637
    Ha! Wielkie dzięki, pomogło:
    SIM-Reader został znaleziony, sterowniki zainstalowane, program odpalił,
    i właśnie przeglądam swoje stare SMS-y. Taki dongiel to rzecz wielce
    przydatna.