  • 1. Data: 2016-09-29 14:49:35
    Temat: różne ilości LPG w zbiorniku
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    Zastanawia mnie fakt, że na różnych stacjach przy tankowaniu pustego
    zbiornika LPG do pełna mieści się różna ilość gazu. Zakres jest w
    granicach od 54 do 61l. Skąd takie różnice?

    Krystek

  • 2. Data: 2016-09-29 15:31:36
    Temat: Re: różne ilości LPG w zbiorniku
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2016-09-29 o 14:49, Krystek pisze:
    > Zastanawia mnie fakt, że na różnych stacjach przy tankowaniu pustego
    > zbiornika LPG do pełna mieści się różna ilość gazu. Zakres jest w
    > granicach od 54 do 61l. Skąd takie różnice?
    >
    > Krystek

    Przede wszystkim temp otoczenia, butla to baniak ze stali, rozszerza się.
    Rzadziej ciśnienie pod jakim jest wtłaczany gaz ma znaczenie.
    Jest jedna taka stacja, na której w lato zawór mi nie odbija. Po prostu
    przestaje gaz lecieć do zbiornika, widać to na liczniku litrów.

    Wtedy zawsze nie mam "pod korek". Bo gdybym miał liczyć spalanie wg
    takiego tankowania, wychodzi 2l więcej na 100km

    --
    viktorius

  • 3. Data: 2016-09-29 17:17:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 29 Sep 2016 14:49:35 +0200, Krystek napisał(a):

    > Zakres jest w
    > granicach od 54 do 61l. Skąd takie różnice?

    Raczej uważaj że zbiornik nie pozostaje pusty.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2016-09-29 18:01:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości
    >Przede wszystkim temp otoczenia, butla to baniak ze stali, rozszerza
    >się.

    To rozszerzanie nie jest takie duze, zmiany sa minimalne.

    popatrz na wypoziomowanie stacji - w zbiorniku jest plywak odcinajacy
    tankowanie przy ok 80% pojemnosci,
    jesli jest zamontowany nie na srodku, to przechylenie pojazdu
    spowoduje, ze poziom bedzie mniejszy lub wiekszy.

    A w toroidalnej butli na srodku zamontowac sie nie da.
    Ale tu chyba butla walcowa, jak dluga, a plywak z boku, to i roznice
    moga byc spore.
    Ale tych 5 litrow raczej nie tlumaczy.

    Stacje oszukuja, czy wielozawor niedomaga i roznie wpuszcza ?

    J.

  • 5. Data: 2016-09-29 18:55:51
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-09-29 o 15:31, viktorius pisze:

    > Przede wszystkim temp otoczenia, butla to baniak ze stali, rozszerza się.

    Siedem litrów się rozszerza?
    To może w cieplejsze dni nie mieści się auto w garażu? :-)

  • 6. Data: 2016-09-29 19:40:51
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "viktorius"

> [...]
    >
    > Krystek

    Przede wszystkim temp otoczenia, butla to baniak ze stali, rozszerza się.
    ---
    Fantasta. Jak już to temp gazu. Przy czym gaz też jest płynny :-)

  • 7. Data: 2016-09-30 08:07:27
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2016-09-29 o 18:55, cef pisze:

    > Siedem litrów się rozszerza?
    > To może w cieplejsze dni nie mieści się auto w garażu? :-)

    Może garaż blaszak i też się rozszerza? ;)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 8. Data: 2016-09-30 10:57:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Może garaż blaszak i też się rozszerza? ;)

    Sprawdzic co w dystrybutorze mierzy ilosc paliwa ... i jak sie
    rozszerza :-)

    J.