  • 31. Data: 2019-09-20 14:57:18
    Temat: Re: rozszerzalnosc cieplna
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:6b41b2e1-b16e-4d40-8830-52c51f77198f@go
    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 20 września 2019 20:00:54 UTC+9 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Skup się na linie, do torów jeszcze dojdziemy. Buty te same.
    >Ciągniemy w przeciwnych kierunkach, tak samo.

    Ale lina w luk ulozona ! Prosta jest nieinteresujaca.

    A moze i jest - tu sie obliczenie WM przyda - na prostej lina czy
    szyna sie rozciagnie, i sila bedzie ... nie taka znow mala, ale jednak
    ograniczona.
    Trzeba dobrze konce zakotwiczyc, albo systematycznie na calej trasie.

    Bo tarcie chyba nie starczy.

    >To dosyć szczególny gatunek stali. Nie hartuje się, prawie nie
    >rdzewieje, pęknięcia zmęczeniowe nie propagują, czary mary.

    I wysoka temperatura mu nie szkodzi ?

    Rdza ... faktycznie slabo rdzewieje, ale czy podobnie nie rdzewieja
    pospolite stale - ale w grubym kawalku ?

    >No to co?

    No to moze tej mocy zabraknac ... i trzeba sprowadzac wiele
    generatorow.
    Nie lepiej dylatacje zastosowac ?

    J.

  • 32. Data: 2019-09-20 14:59:57
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 20 września 2019 21:09:35 UTC+9 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    znużeniu, monotonii, takie tam pierdy.

    > Przy autostradzie widziałem ustawione co kilkaset metrów rożne betonowe
    > bryły. Kule, walce, sześciany itd. coby się nie nużyło. :-)

    Tylko można się o taki sześcian rozbić. O zakręt się nie rozbijesz.

  • 33. Data: 2019-09-20 15:08:51
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 20 września 2019 22:00:21 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > Ale lina w luk ulozona ! Prosta jest nieinteresujaca.

    Dżejef, jak chcesz to sobie ciągnij linę ułożoną w łuk.