  • 1. Data: 2011-07-23 14:39:11
    Temat: rozterki poszukującego dobrego turysty (średnio długie)
    Od: Szymon Machel <s...@i...pl>

    Witam
    Tak w ramach rozpoznania wsiadłem dzisiaj na
    BMW R1150RT. Sam przemieszczam się przy pomocy
    Yamahy XJ900s. Ale na alpejskich agrafkach (szczególnie
    w prawo pod górę) przy załadowanym motongu (biwakowe sprzęta,
    ubrania na dwa tygodnie i tygodniowa autonomia żarciowa:)
    plus moje 130kg (w kombinezonie :)zauważyłem pewien
    brak mocy na wolnych obrotach, a spróbuj w deszczu,
    na takiej agrafce na jedynce - da się tylko po co?
    Więc wsiadłem na te BMW. Chyba spodziewałem się za wiele.
    Myślałem, że to jakiś skok cywilizacyjny. A tu masz:
    - hamulce faktycznie są zdecydowanie lepsze,
    - motong jakiś taki mały - sprawiał wrażenie większego,
    - moment ma lepszy na wolniejszych obrotach,
    - pozycja (mam prawie 1.90m) bardziej wyprostowana
    (kierownica bliżej i trochę wyżej)trzeba by się przyzwyczaić,
    - wchodzenie w zakręt i tu masz: motong się trochę wali w zakręt
    w xjocie jak chcę się bardziej pochylić to muszę sam dogiąć,
    - warkot tego boksera jakiś nieszczególny jest,
    - stojąc na luzie dodajesz gazu i czujesz moment obrotowy wału,
    - osłona przed atmosferą w miarę dobra (trzeba by spróbować w
    zlewie).
    W sumie nie jestem za bardzo zachwycony. Czyżby tylko FJR zostawała?
    No może jeszcze Ąda ST.

    Zdrufko
    Szymon

  • 2. Data: 2011-07-23 15:34:17
    Od: primuss <p...@p...pl>

    On 23 Lip, 16:39, Szymon Machel <s...@i...pl> wrote:
> [...]
    >    zlewie).
    > W sumie nie jestem za bardzo zachwycony. Czyżby tylko FJR zostawała?

    Twoja opowiesc pokazje, ze XJ900 to lepsze moto, niz sie wielu wydaje.
    Moim zdaniem postep w budowie motocykli czy samochodow nie jest taki
    duzy - w koncu turyste czyni masa, komfortowe zawieszenia, naped
    walem, odpowiednio duzy piec i zbiornik paliwa. Upgrade ma sens dla
    konkretnych cech, ktorych w danym momencie poszukujesz.
    Watpie zeby silnik boksera lepiej nadawal sie na ciasne serpenty -
    moze i ma wiecej momentu na niskich obrotach, ale za to pracuje mniej
    kulturalnie od rzedowej 4-ki, a zwlaszcza czworki XJ900 ktora jest
    jednym z najbardziej jedwabistych silnikow jakie znam. Zyskasz
    silniejszy ciag, ale i nierowna prace, ktora bedziesz musial korygowac
    na dwojce sprzeglem.

    Mnie w XJ900 najbardziej irytowaly kiepskie hamulce i tendencja do
    wezykowania przedniego zawieszenia, ale poza tym uwazam, ze to swietny
    motocykl w trase.

    P. S. Mnie sie tez nieszczegolnie podoba dzwiek boksera na wolnych
    obrotach - jakis "maluchowaty" taki...

  • 3. Data: 2011-07-23 16:02:30
    Od: Szymon Machel <s...@i...pl>

    On 2011-07-23 17:34, primuss wrote:

    > Mnie w XJ900 najbardziej irytowaly kiepskie hamulce i tendencja do
    > wezykowania przedniego zawieszenia, ale poza tym uwazam, ze to swietny
    > motocykl w trase.

    Aaa o tym jeszcze zapomniałem. Jak w tej BM-ce puściłem kierownicę
    to natychmiast wpadała w drgania - coś jak shima ale nie nasilająca się.
    Jak trzymało się kierę w ręku to nic nie czuć.
    Może wyważenie koła abo co bo motong szedł prosto.
    W każdym razie w mojej 12 letniej babci nic takiego nie ma.

    Szymon

  • 4. Data: 2011-07-25 13:41:23
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    W dniu 23-07-2011 18:02, Szymon Machel pisze:
> [...]
    > Jak trzymało się kierę w ręku to nic nie czuć.
    > Może wyważenie koła abo co bo motong szedł prosto.

    Ch*jowa przednia opona, wlasnie mialem to samo w Tigerze, pojawila sie
    nie wiadomo skad shima, wymienilem laczki i spokoj.

    --
    pozdr
    Rogal

  • 5. Data: 2011-07-27 06:06:31
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Grzegorz Rogala napisał(a):

    > Ch*jowa przednia opona, wlasnie mialem to samo w Tigerze, pojawila sie
    > nie wiadomo skad shima, wymienilem laczki i spokoj.

    Jaka wujowa?!
    Prosto pozabkowana od nadmiernego uzywania przedniego hamulca :P
    PS Sera kcesz?
    --
    zbigi i stopka zastepcza

  • 6. Data: 2011-07-27 08:46:17
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-07-27, zbigi <z...@w...pl> wrote:

    > Jaka wujowa?!
    > Prosto pozabkowana od nadmiernego uzywania przedniego hamulca :P

    No. Przeciez tylny hamulec jest zasadniczy a przedni pomocniczy.
    Uslyszane od osoby ktora robi teraz A.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2011-07-27 10:28:17
    Od: PawelK vel Pablo <e...@...stopce>

    Dnia 208 roku bieżącego, AZ zeznał(a) jak następuje:

    Chyba na kursie z grupona za 500zł

    --
    PawelK vel Pablo
    e-mail: pablo i klubvolvo org pl

  • 8. Data: 2011-07-27 10:31:26
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-07-27, PawelK vel Pablo <e...@...stopce> wrote:

    > Chyba na kursie z grupona za 500zł

    Nie wiem, bo ja tam samouk jestem ;-) U mnie klocki z tylu starczaja na
    12 kompletow z przodu ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 9. Data: 2011-07-27 10:34:05
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-27 12:31, AZ pisze:

    > Nie wiem, bo ja tam samouk jestem ;-) U mnie klocki z tylu starczaja na
    > 12 kompletow z przodu ;-)

    A jakbys mial dobra pozycje to bys nie musial uzywac hamulcow.

    pozdr
    newrom
    --
    Estrella - do sprzedania
    RD07 - dożywocie.

  • 10. Data: 2011-07-27 10:43:04
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-07-27, Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> wrote:

    > A jakbys mial dobra pozycje to bys nie musial uzywac hamulcow.

    Przestancie sie wszyscy przypierdalac albo zalozcie sobie na fejsbuku
    fanklub Marcina N.

    --
    Artur
    ZZR 1200