  • 1. Data: 2018-12-12 21:04:33
    Temat: rzad walczy ze smogiem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/w-2019-r
    oku-nie-kupimy-w-polsce-papierosów-to-nie-żart-wszys
    tko-zależy-od-rządu/ar-BBQQ5Up

    "Wydana przez Unię Europejską dyrektywa zakłada, że do 20 maja 2019
    roku wszystkie kraje członkowskie UE muszą wdrożyć system śledzenia
    ruchu i pochodzenia wyrobów tytoniowych "Track & Trace" oraz
    zarejestrować 100 000 punktów sprzedaży detalicznej wyrobów
    tytoniowych.
    Istnieje więc spore ryzyko, że po tym dniu sprzedaż wyrobów
    tytoniowych będzie niemożliwa, gdyż będzie niezgodna z obowiązującymi
    przepisami - ostrzega Polska Izba Handlu.
    [...]
    Wdrożenie systemu "Track & Trace" oznacza całkowitą modyfikację
    dotychczasowej działalności operacyjnej, zbudowanie nowych systemów
    informatycznych, zaopatrzenie się w niezbędny sprzęt oraz
    przeszkolenie pracowników [...]

    Czy oznacza to, że palacze w Polsce będą musieli przymusowo rzucić
    swój nałóg, albo odpowiednio wcześnie zrobić zapasy, by po 20 maja nie
    zostać bez przysłowiowego "dymka"?"

    I jak myslicie:
    -rzad szybko wdrozy system, jak wdrozyl 500+ ?
    -rzad oleje unijne przepisy i zagrozi exitem - a palacze w referendum
    popra :-)
    -rzad przekona obywateli, zeby rzucili papierosy dla wlasnego dobra ?
    -... tylko czym wtedy rzad zapch dziure w budzecie ?

    -... a moze by tak maryske zalegalizowac ? Pod wyroby tytoniowe chyba
    nie podlega, mafie sie ukroci, akcyza szeroko wplynie do budzetu :-)

    -... tylko skad prad na doswietlanie plantacji ?

    -... a moze by tak rzad badania ufundowal nad mniej wymagajacymi
    roslinami ? Jakas genetyka, albo koncentracja surowca ...

    J.

  • 2. Data: 2018-12-12 22:11:42
    Temat: Re: rzad walczy ze smogiem
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2018-12-12 21:04, J.F. wrote:
    [...]
    > -... a moze by tak maryske zalegalizowac ? Pod wyroby tytoniowe chyba
    > nie podlega, mafie sie ukroci, akcyza szeroko wplynie do budzetu :-)
    >
    > -... tylko skad prad na doswietlanie plantacji ?
    Przecież drzewiej to i u nas na polach konopie rosły (tak jak i mak). I
    te nasze chyba też ,,kopią", więc doświetlać nie trzeba. No chyba że ktoś
    chce mieć uprawę całoroczną.

  • 3. Data: 2018-12-12 22:37:31
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-12 o 21:04, J.F. pisze:

> [...]
    > popra :-)
    > -rzad przekona obywateli, zeby rzucili papierosy dla wlasnego dobra ?

    eeetam.... wystarczy palaczom założyć obroże elektroniczne z GPSem :D :D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2018-12-12 22:54:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A jak sie sto tysiecy nie uzbiera to z niewinnych doloza.

  • 5. Data: 2018-12-12 23:19:40
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > pochodzenia wyrobów tytoniowych "Track & Trace" oraz zarejestrować 100
    > 000 punktów sprzedaży detalicznej wyrobów tytoniowych.

    No i dobrze, kopciuchów będzie mniej, ja nie palę więc nie grzeje mnie
    to ni ziębi.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 6. Data: 2018-12-12 23:26:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 12 Dec 2018 23:19:40 +0100, Janusz napisał(a):

    oku-nie-kupimy-w-polsce-papierosów-to-nie-żart-wszys
    tko-zależy-od-rządu/ar-BBQQ5Up

    > No i dobrze, kopciuchów będzie mniej, ja nie palę więc nie grzeje mnie
    > to ni ziębi.

    Jak ci podniosa benzyne, bo w budzecie zabraklo pieniedzy, to inaczej
    bedziesz mowil :-)

    J.

  • 7. Data: 2018-12-12 23:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik JDX j...@o...pl ...

    > Przecież drzewiej to i u nas na polach konopie rosły (tak jak i mak).

    Dzis tez rosna. Liny bodaj sie z nich robi.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

  • 8. Data: 2018-12-13 07:36:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 12 Dec 2018 22:59:50 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik JDX j...@o...pl ...
    >
    > Dzis tez rosna. Liny bodaj sie z nich robi.

    To zdaje sie odmiany o obnizonej zawartosci.

    Trzeba by dopiero wyselekcjonowac rosliny o podwyzszonej zawartosci.

    J.

  • 9. Data: 2018-12-13 09:16:13
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 12-12-2018 o 23:26, J.F. pisze:

    oku-nie-kupimy-w-polsce-papierosów-to-nie-żart-wszys
    tko-zależy-od-rządu/ar-BBQQ5Up

    > Jak ci podniosa benzyne, bo w budzecie zabraklo pieniedzy, to inaczej
    > bedziesz mowil :-)

    Wystarczy tankować stale za 50 zł i podwyżki nie mają wtedy znaczenia.

    yabba

  • 10. Data: 2018-12-13 11:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > To zdaje sie odmiany o obnizonej zawartosci.
    >
    > Trzeba by dopiero wyselekcjonowac rosliny o podwyzszonej zawartosci.

    Ja mowie własnie o uprawie dedykowanej pod liny wiec chyba wiedza co
    robia :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...